Plen
Ședința Camerei Deputaților din 31 octombrie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.160/09-11-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 31-10-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 31 octombrie 2018

11. Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011 (Pl-x 332/2018). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 332/2018

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

Următoarea.

36. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011; Pl-x 332/2018. Caracter organic.

Doamna președinte Gavrilă.

Vă rog, prezentați raportul.

Doamna Camelia Gavrilă:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru învățământ a primit, spre dezbatere în fond, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 - Pl-x 332/2018.

Obiectul de reglementare - în sensul înființării unor compartimente de consiliere parentală pentru familiile elevilor care au săvârșit acte de violență psihologică și, de asemenea, unor departamente de consiliere pentru elevi, dar și consiliere la nivelul școlii pentru elevi, astfel încât cei implicați să poată beneficia de evaluare și asistență pedagogică.

Este vorba despre o lege organică.

Camera Deputaților este primă Cameră sesizată.

În urma dezbaterii, comisia a propus, cu unanimitatea voturilor celor prezenți, adoptarea propunerii legislative, cu amendamentele admise din anexă. Este vorba despre sancționarea unor comportamente de tip bullying, un fenomen frecvent în școlile românești și care are nevoie de o intervenție psihologică adecvată și urgentă.

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Domnule Romanescu, vă rog. Grupul PNL.

Domnul Cristinel Romanescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Deputații PNL vor vota pentru adoptarea propunerii legislative care va reglementa înființarea unor compartimente de consiliere parentală pentru familiile elevilor care au săvârșit acte de violență psihologică și consiliere pentru elevi, astfel încât cei implicați să poată beneficia de o evaluare și asistență psihologică de specialitate.

Noua lege va interzice, în unitățile de învățământ și în toate spațiile destinate educației și formării profesionale, comportamentele care constau în violența psihologică bullying.

În cadrul programelor de formare continuă a personalului didactic, se vor introduce sesiuni de informare, cursuri de perfecționare asupra problemelor legate de violența psihologică.

Metodologia prevăzută va cuprinde procedurile de evaluare pentru depistarea persoanelor predispuse la violența psihologică bullying, definirea formelor de manifestare, precum și cadrul general de asigurare a cadrelor didactice cu pregătiri adecvate și a terapiilor specifice pentru victimele acestui comportament.

Din aceste motive, Grupul PNL va vota pentru adoptare.

Mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Grupul USR, domnul Zainea.

Domnul Cornel Zainea:

Mulțumesc, domnule președinte.

Și Grupul USR va susține acest proiect legislativ.

În România, avem o problemă mare legată de bullying și de cyberbullying. Deși poate părea o problemă minoră... deoarece mulți copii în România nu au acces nici măcar la manuale școlare, și acest aspect este foarte important, și în calitate de părinte susțin acest proiect legislativ... foarte mulți copii sunt agresați, prin intermediul mijloacelor de comunicație online, mulți ajung la depresie și refuză să mai discute cu părinții lor despre această problemă.

Sunt rapoarte internaționale care spun că trei din cinci copii suferă de efectele cyberbullying-ului.

În Uniunea Europeană, doar în Spania este legiferat acest tip de atac și mă bucur că avem și în România o inițiativă legată de acest lucru.

Mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Florin Iordache:

Doamna Iurișniți.

Al doilea vorbitor al Grupului USR, doamna Cristina Iurișniți.

Doamna Cristina-Ionela Iurișniți:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Profit de prezența secretarului de stat, domnul Andea. Vă rog să fiți atenți puțin!

Îmi doresc să transmiteți mai departe necesitatea de a introduce în statutul elevului anumite direcții, prin care violența din școli, violența psihologică, bullying-ul - pentru că această noțiune a ajuns în sfârșit în Legea nr. 1 a educației naționale - deci prin intermediul statutului elevilor să existe anumite reguli de respectat. Pentru că, da, în momentul de față, în textul de lege pe care noi l-am dezbătut în Comisia pentru educație, apare partea educațională, apar aceste compartimente unde copii vor fi consiliați, ajutați, sprijiniți.

Dar trebuie să avem și în statutul elevului, să fie corelat, pentru că trebuie să existe o interdependență între cele două texte de reglementare a activității educaționale din școli.

Mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Dacă mai sunt intervenții la dezbateri generale? Nu mai sunt.

Am finalizat.

Avem 6 amendamente admise.

Dacă la titlul legii? Nu.

Marginal 2?

Marginal 3?

Marginal 4 din raport?

Marginal 5?

Marginal 6? Nu.

Rămâne la votul final; are caracter organic.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 17 octombrie 2019, 11:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro