Andrei Nicolae
Andrei Nicolae
Ședința Camerei Deputaților din 7 noiembrie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.165/16-11-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
21-09-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 07-11-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 7 noiembrie 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale domnilor deputați:
  1.25 Andrei Nicolae - declarație politică cu titlul "Spațiul Schengen, România și ipocrizia";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Andrei Nicolae:

"Spațiul Schengen, România și ipocrizia"

După cum știm cu toții, spațiul Schengen este o zonă de liberă circulație a persoanelor, formată din 26 de state membre, ultimul stat care a aderat fiind Principatul Liechtenstein. Această zonă și cooperarea între statele membre se întemeiază pe Acordul Schengen, semnat la 14 iunie 1985 între Republica Federală Germania, Franța, Belgia, Luxemburg și Olanda, privind eliminarea controalelor la frontierele lor comune. În iunie 1990, a fost elaborată și semnată Convenția de punere în aplicare a Acordului Schengen, prin care au fost eliminate controalele la frontierele interne ale statelor semnatare și crearea unei singure frontiere externe, unde controalele de imigrare pentru spațiul Schengen se efectuează în conformitate cu normele comune ale statelor membre.

Pentru țara noastră, aderarea la spațiul Schengen reprezintă o obligație asumată prin Tratatul de Aderare la UE - art.4 al Protocolului privind condițiile și aranjamentele referitoare la admiterea Republicii Bulgaria și a României în Uniunea Europeană, anexat la Tratatul de Aderare al României și Bulgariei - România dorind să participe la toate formele de cooperare menite să aprofundeze integrarea europeană. În fapt, România asigură deja securitatea frontierelor externe ale UE din momentul aderării sale la Uniune, în ianuarie 2007. Eliminarea controalelor la frontierele interne ale Uniunii Europene este unul dintre cele mai vizibile și mai importante efecte ale procesului de integrare european.

Cu toate acestea, așa cum ne-au obișnuit în ultimii 30 de ani, în cazul țării noastre se aplică duble standarde, chiar de cei spre care ne uităm cu admirație pentru modelul democratic pe care l-au construit în timp, România nefiind nici astăzi acceptată ca țară membră a acestui spațiu.

Deși a finalizat, în perioada martie 2009 - decembrie 2010, etapa tehnică de evaluare cu rezultate pozitive, iar rapoartele misiunilor de evaluare au evidențiat implementarea, într-o manieră uniformă și corectă, a tuturor prevederilor acquis-ului Schengen; deși experții din statele membre și din instituțiile europene au certificat, prin misiunile de evaluare succesive, că România îndeplinește toate criteriile prevăzute de legislația care reglementează aderarea la spațiul Schengen și funcționarea acestuia a implementării prevederilor acquis-ului Schengen în ariile conexe cooperării polițienești, protecției datelor, vizelor, frontierelor maritime, terestre, aeriene, a utilizării sistemelor SIS/SIRENE; deși la reuniunea Consiliului, Justiție și Afaceri Interne, din 9 iunie 2011, de la Luxemburg, miniștrii de interne ai Uniunii Europene au salutat finalizarea cu succes, de România și de Bulgaria, a etapei de evaluare tehnică, iar la 8 iunie 2011, Parlamentul European a dat avizul său pozitiv aderării celor două state la spațiul Schengen și prin rezoluția adoptată ulterior, la 13 octombrie 2011, Parlamentul European reconfirmă susținerea pentru extinderea spațiului Schengen cu România și Bulgaria și recomandă adoptarea unei decizii bazate pe acquis-ul și procedurile Schengen; deși ni se reamintește în permanență despre importanța rolului geostrategic pe care îl avem și suntem în permanență apreciați ca parteneri - iată au trecut 7 ani și noi batem încă la poarta acestui spațiu de o importanță economică deosebită, loc unde ar trebui să fim acceptați fără nicio altă condiționalitate politică.

Pentru ca subiectul acesta să revină în atenția partenerilor europeni, a fost nevoie ca încă o dată să plece un semnal din Legislativul de la Bruxelles, acolo unde Comisia LIBE a Parlamentului European cere o aderare rapidă a României și a Bulgariei la spațiul Schengen.

Orice om politic român responsabil trebuie să salute și să susțină total apelul europarlamentarilor din Comisia pentru drepturi și libertăți civile a Parlamentului European, ca România și Bulgaria să fie incluse cât mai rapid în Schengen, știind că decizia finală privind aderarea celor două țări la spațiul Schengen trebuie luată prin votul în unanimitate al Consiliului miniștrilor din UE.

Personal, mi-aș fi dorit ca cei prea mult preocupați de-a lungul timpului de protocoale de colaborare și spionare să fii fost mult mai interesați de o reală integrare și dezvoltare a parcursului european al țării.

De aceea, îmi exprim pe această cale speranța că toate forțele politice din România vor trata acest subiect cu solidaritate și vor renunța la calculele politice de moment, pentru a înregistra un rezultat pozitiv, cât mai repede cu putință.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 25 septembrie 2021, 12:16
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro