Elena Hărătău
Elena Hărătău
Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.54/22-04-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 10-04-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2019

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.34 Elena Hărătău - declarație politică având ca obiect "Școlarizarea copiilor romi, o preocupare a autorităților";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Elena Hărătău:

"Școlarizarea copiilor romi, o preocupare a autorităților"

Guvernul României dă dovadă de respect, toleranță, acceptare și solidaritate, acestea fiind principiile de bază ale coeziunii sociale de care trebuie să beneficieze toți românii, indiferent de etnie.

În acest context, problematica a mii de elevi de etnie romă care, pe fondul sărăciei și a lipsurilor, renunță la școală, este în atenția statului român. Realitatea arată că un sfert dintre familiile elevilor de etnie romă trăiesc doar din alocația pe care le-o dă statul. Prin comparație, doar 11% dintre familiile din România, se află în această situație.

Majoritatea părinților romi recunosc că își trimit copiii la școală tocmai pentru a primi această alocație lunară. În plus, interesul lor față de ceea ce învață copiii este unul redus, în condițiile în care aproape 30% dintre părinții care au participat la un recent studiu pe tema abandonului școlar în rândul copiilor romi abia au terminat clasele primare sau nu au făcut deloc școală.

Faptul că 4 din 5 copii neșcolarizați sunt de etnie romă este o problemă în măsură să ne îngrijoreze ca stat european care respectă drepturile minorităților. Un nivel semnificativ mai mic de participare școlară al copiilor romi se întâlnește atât la învățământul primar, cât și la cel secundar și superior. Din păcate, autoritățile statului încă mai au mult de muncit pentru a reduce decalajul real dintre atitudinea favorabilă față de educație a părinților și practica abandonului școlar al copiilor romi.

În calitate de dascăl, resping categoric ideea conform căreia copiii romi ar fi discriminați în școlile din România! Dimpotrivă, măsurile luate în ultima perioadă de Executiv și Ministerul Educației Naționale și-au propus concret tocmai reducerea decalajelor existente între copiii romi și ceilalți.

Cu siguranță, mai sunt o serie de aspecte, necesar a fi rezolvate din acest punct de vedere, deoarece accesul liber și neîngrădit la școală se adresează tuturor copiilor din România. Faptul că elevii de etnie romă sunt codași la frecvența școlară este o problemă a tuturor, dar sunt convinsă că autoritățile o vor rezolva în cel mai scurt timp.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 16 iulie 2019, 5:50
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro