Luminița-Maria Jivan
Luminița-Maria Jivan
Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.54/22-04-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 10-04-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2019

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.45 Luminița-Maria Jivan - declarație politică despre "Situația DN57, DN57A și a Proiectului de racordare la gaz din Clisura Dunării și Valea Carașului";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Luminița-Maria Jivan:

"Situația DN57, DN57A și a Proiectului de racordare la gaz din Clisura Dunării și Valea Carașului"

Declarația mea de astăzi va avea ca punct de atenție atât situația drumului deja arhicunoscut în județ, și anume, DN57 cu adiacent DN57A, dar și a posibilului celui mai important proiect derulat vreodată în zona Clisurii și a Văii Carașului, mai exact, racordarea la gaz. Drumul care pornește din Moravița și ajunge spre Oravița, Cheile Nerei, Moldova Nouă și Clisura Dunării este unul dintre cele mai importante drumuri care duce spre cele mai frumoase locuri de vizitat din zona Banatului, însă, din cauza gropilor și a faptului că nu a fost reabilitat de 40 de ani, nu face altceva decât să descurajeze turiștii.

DN57 este un drum de doar 96 de kilometri, care a fost construit la începutul anilor ’70, iar timp de 40 de ani autoritățile nu au reușit să-l reabiliteze, gropile fiind doar peticite, fiind executate doar lucrări de întreținere curentă și periodică. Starea dezastruoasă a tronsonului obligă chiar cărășenii care se află aproape de DN57 să meargă la Timișoara prin Serbia, ieșind din România pe la Naidăș, parcurgând șoselele din Serbia, urmând ca apoi să între în țară pe la Moravița. Din cauza acestui drum, nu doar cărășenii care stau în apropiere îl ocolesc, dar și turiștii preferă să-l evite total.

Consolidarea DN57 reprezintă un mare beneficiu adus nu numai bănățenilor, ci și tuturor cetățenilor, deoarece reabilitarea infrastructurii va aduce mai mulți turiști în zonă. Acest drum ar putea ajuta turiștii să ajungă foarte repede la celebra Cascadă Bigăr, la morile de apă de la Rudăria, la Gladna, pe Cheile Nerei sau pe Clisura Dunării care reprezintă unul dintre obiectivele cu un potențial turistic extraordinar, nu numai pentru județ, cât și la nivel național. Mai mult decât atăt, starea tragică a drumului reprezintă o piedică majoră pentru potențialii investitori care doresc să întreprindă diverse afaceri în zonă. În urma discuțiilor avute cu primarii din Moldova Nouă și Oravița, investitorii care își doreau să deschidă afaceri în această zonă evitau vehement, din cauza infrastructurii dezastruoase și din cauza lipsei gazului de pe tronsonul începând cu Clisura Dunării spre Reșița.

În urma celor prezentate, am acționat în direcția rezolvării acestei situații, iar acest lucru nu ar fi fost posibil fără sprijinul actualei guvernări și fără sprijinul domnului ministru Răzvan Cuc, care a fost singurul ministru al transporturilor care a deschis cu adevărat ușa primarilor acestor zone afectate, cu scopul de a le oferi soluții.

Astfel, în urma vizitei ministrului în Caraș-Severin, acesta a asigurat că în acest an vor începe lucrările de reparații la DN57 și DN57A, respectiv Moravița-Oravița și Pojejena-Socol.

În ceea ce privește racordarea la gaz a localităților din Valea Carașului și din Clisura Dunării, curând, totul se va schimba și cetățenii acestor zone se vor bucura de racordarea la gaz. Sistemul de transport al gazelor naturale reprezintă un proces necesar pentru comunitățile din această regiune a Caraș-Severinului. În plus, a fost creată și o Asociație de Dezvoltare Intercomunitară Valea Carașului-Valea Almăjului-Clisura Dunării, care are ca obiect înființarea, organizarea, reglementarea, finanțarea, exploatarea și gestionarea în comun a serviciului de alimentare cu gaz pe raza de competență a UAT-urilor membre, precum și realizarea în comun a unor proiecte de investiții publice de interes zonal sau regional. Membrii acestei Asociații sunt 22 de UAT-uri, urmând a li se alătura și alte unități administrativ-teritoriale, cum ar fi Carașova, Doclin, Ramna.

În urma interpelărilor și implicării mele, dar și a perseverenței primarilor din zonă, cu sprijinul actualei guvernări, lucrurile au început să se miște în această direcție, astfel că, de curând, i-am primit pe directorii TRANSGAZ România în Reșița care și-au asumat suportarea a 50% din costuri pentru finalizarea acestui proiect.

Având în vedere cele menționate, se poate contura foarte clar faptul că, în lipsa susținerii și bunăvoinței Guvernului PSD, aceste proiecte care poate par insignifiante, dar vă asigur că pentru cărășeni valorează extraordinar de mult, nu ar fi fost realizate. Pe această cale, am vrut să aduc la cunoștință că actuala guvernare are ca prim interes bunăstarea oamenilor, iar acest lucru este evidențiat de numeroasele proiecte finalizate prin țară, cum ar fi cele două din Caraș-Severin, care vor aduce o schimbare majoră în viața cărășenilor.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 21 iulie 2019, 15:59
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro