Viorica Cherecheș
Viorica Cherecheș
Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.54/22-04-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 10-04-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2019

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.68 Viorica Cherecheș - declarație politică având ca subiect "Infrastructura feroviară din România, pericol pentru români";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Viorica Cherecheș:

"Infrastructura feroviară din România, pericol pentru români"

Sunt prea mulți ani în care infrastructura feroviară din România a fost neglijată. Multe linii de cale ferată s-au închis, mii de kilometri sunt cu restricții de viteză, locomotivele și vagoanele sunt reparate și iar reparate, iar modernizări nu s-au făcut deloc. Chiar dacă avem peste 11.000 de kilometri de cale ferată, aceștia nu sunt întreținuți, infrastructura feroviară din România fiind cea mai proastă din Europa. Datele oficiale relevă un adevăr trist, care pare o glumă - în anul 2018 trenurile au avut întârzieri de 6 ani.

Indiferent din ce parte a țării ai plecat cu trenul, nu știi când, sau dacă ajungi în siguranță! Trenurile din România au o viteză comparabilă cu cea din perioada interbelică, iar CFR nu este în stare să repare sau să modernizeze șinele, locomotivele și vagoanele. Dimpotrivă, face totul tipic românește. Introduce an de an restricții de viteză, în condițiile în care peste 70% dintre căile ferate nu mai prezintă siguranță, prezintă un risc uriaș pentru călători, fără a conștientiza că oricând se poate produce o catastrofă.

Avem cea mai proastă infrastructură feroviară din Europa - în clasamentul mondial nu depășim Moldova sau Bangladeshul, 9 deraieri în cele 3 luni scurse de la începutul anului 2019. Starea precară a infrastructurii și parcul vechi de locomotive și vagoane sunt doar câteva dintre cauzele acestor probleme, deloc de neglijat. Nu trece nicio zi fără un incident la CFR Călători, nicio zi fără o știre cu accidente sau deraieri.

În situația în care legislația europeană în domeniu precizează clar că durata de funcționare normată a unui vagon de transport călători este de 15 ani, la noi depășește 30 de ani, iar statul român nu face nimc în acest sens.

Guvernul României este vinovat de aceste probleme și recunoaște că infrastructura este la pământ, dar continuă să mintă în programele de guvernare că se vor face mari investiții, dar de fapt nu se concretizează nimic.

Cine se face vinovat și își asumă responsabilitatea pentru promisiunile încă neîndeplinite din Programul de guvernare privind calea ferată? Nimeni!

CNAIR, aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, trebuie să se ocupe urgent de implementarea programului de dezvoltare a rețelei de drumuri publice, pentru ca românii să poată circula în siguranță. Iar Guvernul României trebuie să aloce sumele necesare, pentru ca România să aibă o infrastructura normală si sigură.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 23 iulie 2019, 16:29
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro