Mircea Marius Banias
Mircea Marius Banias
Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.54/22-04-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-10-2019
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 10-04-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2019

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.71 Mircea Marius Banias - considerații privind transportul feroviar.F  

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Mircea Marius Banias:

Pe data de 23 aprilie, sărbătorim 139 de ani de când a fost înființat CFR, printr-un Decret semnat de către Principele Carol I și I. C. Brătianu, și 20 de ani de când s-a proclamat Ziua feroviarului oficial.

Istoria transportului feroviar este una interesantă. În anul 1854, pe data de 20 august, a fost deschisă prima linie de cale ferată Oravița - Baziaș. Inițial, linia a fost deschisă pentru transportul cărbunelui din mina Anina către fostul port fluvial Baziaș, urmând ca la o distanță de 2 ani să fie folosită, începând cu data de 1 noiembrie, și pentru transportul de pasageri.

În anul 1913, prima și singura linie electrificată pe teritoriul țării, pentru o perioadă de 52 de ani, Calea ferată îngustă Arad - Podgoria a fost una deosebit de importantă în special pentru locuitorii zonei Aradului, unde și astăzi vorbesc despre trenul electric din Podgoria, sub numele de "Săgeata Verde".

Din nefericire, așa cum ne-a demonstrat istoria în repetate rânduri, astăzi, acest mod de transport nu mai are importanța pe care o avea. În anul 1999, printr-o hotărâre de Guvern emisă la inițiativa Companiei Naționale de Căi Ferate, s-a stabilit data de 23 aprilie drept Ziua feroviarului.

În anul 2018, aproximativ 3.000 de angajați ai CFR-ului au protestat în fața Ministerului Transporturilor. Feroviarii zilelor noastre își doresc un statut al personalului feroviar, investiții în căile ferate, vagoane și locomotive, condiții mai bune de muncă și salarii conform pregătirii lor profesionale.

După ani de "investiții și reparații", se circulă chiar mai greu, iar pasagerii sunt din ce în ce mai nemulțumiți. Circulația eficientă, prin legăturile dintre portul Constanța de vestul țării, prin căi ferate este necesară economiei naționale. Din păcate, investițiile reale în infrastructura feroviară nu s-au realizat de zeci de ani, și cu părere de rău consider că în curând vom ajunge să rămânem și fără puținii kilometri de cale ferată pe care îi mai avem.

Doresc să închei prin a mulțumi feroviarilor pentru devotamentul și patriotismul de care dau dovadă.

La mulți ani, feroviari!

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 15 octombrie 2019, 0:48
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro