Plen
Ședința Camerei Deputaților din 3 iulie 2019 (sesiune extraordinară)
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.84/11-07-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-10-2021
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 03-07-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 3 iulie 2019 (sesiune extraordinară)

4. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru completarea articolului 5 din Legea nr.33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică (PL-x 244/2019). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 244/2019

 

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

  ................................................

2. Proiectul de Lege pentru completarea art. 5 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică; PL-x 244/2019; caracter ordinar; cu amendamente admise.

Din partea inițiatorilor dacă dorește cineva? Nu.

Din partea comisiei?

Vă rog frumos.

Domnul Ștefan-Ovidiu Popa:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Raport asupra Proiectului de Lege pentru completarea art. 5 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică.

Comisia juridică, de disciplină și imunități a fost sesizată spre dezbatere în fond cu proiectul de lege.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil.

Senatul a adoptat proiectul de lege.

Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului a avizat negativ inițiativa legislativă.

Guvernul nu susține adoptarea acestei inițiative legislative.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare completarea art. 5 din Legea nr. 33/1994, în sensul ca lucrările declarate de interes național sau de interes local să reprezinte lucrări de interes public major, acestea fiind, potrivit expunerii de motive, indispensabile în cadrul politicilor fundamentale ale țării în domeniul asigurării infrastructurii locale și naționale.

În urma dezbaterii, membrii comisiei au hotărât, cu majoritate de voturi, adoptarea proiectului de lege cu amendamente admise.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă dorește cineva să ia cuvântul la dezbateri generale?

Vă rog, domnul Drulă, aveți cuvântul.

Domnul Cătălin Drulă:

Mulțumesc.

Avem de-a face cu o nouă, nici nu știu cum să-i zic, o trăsnaie legislativă. Sunt multe care trec prin Parlament.

Am încercat să-mi dau seama. Ați văzut că Guvernul a dat punct de vedere negativ, Consiliul Legislativ, la fel, a dat un punct de vedere negativ. Am încercat să-mi dau seama, totuși, care a fost intenția inițiatorului. Și pare o încercare stângace de a permite desfășurarea de lucrări în arii Natura 2000.

Acum, nici măcar asta nu reușește. Dar dincolo de ridicolul acestui proiect de lege - și o să vă citesc textul, și ce spune și Consiliul Legislativ, și ce spune și Guvernul. O să vă mai atrag atenția o dată. Am mai încercat aici, în plen, de câteva ori. Că votăm niște texte care nici măcar n-au sens, n-au gramatica corectă, adică sunt complet nefolosibile.

Deci forma inițială, a inițiatorului, era foarte simplă. Spunea: "Lucrările care se declară de interes național sau de interes local, conform prezentei legi, reprezintă lucrări de interes public major".

Da, aici vine Consiliul Legislativ și spune: "... apreciem că, în lipsa unei dispoziții legale care să prevadă consecințele care decurg din calificarea unor lucrări ca «lucrări de interes public major», norma este lipsită de previzibilitate".

Legea pe care o modifică este Legea privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică. Și articolul la care se adaugă acest alineat prevedea inițial că utilitatea publică se declară pentru lucrări de interes național sau de interes local.

Autoarea proiectului de lege vine și spune: "Lucrările care se declară de interes național sau de interes local reprezintă lucrări de interes public major". Pam-pam!

Am rezolvat, am lovit o problemă.

Acum s-a amendat. A venit punctul de vedere negativ de la Guvern, a venit Consiliul Legislativ care a spus că e o aberație și s-a amendat în Comisia juridică. Onor Comisia juridică a venit cu un text.

Și motivarea amendamentului este că: "Norma «lucrări de interes public major» este lipsită de previzibilitate; de aceea este necesară reformularea...".

Ei, și fiți atenți cum s-a reformulat. Deci, acum, ce veți vota peste o oră, când vine votul final. E important să... sau, mă rog, că așa zic cetățenii care vă trimit aici, că e important să știți. "Lucrările care se declară de interes național și traversează localități, drumuri județene, orășenești și comunale și asigură legăturile cu municipii, orașe și comune, fiind necesare pentru realizarea de obiective de interes local pentru dezvoltarea infrastructurii locale, lucrările privind producția și distribuția de energie electrică și termică având ca scop utilizarea durabilă a resurselor de apă, monopolul natural de interes strategic pentru realizarea de amenajări hidroenergetice...".

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Haideți să încercăm să finalizăm, avem toți textul.

Domnul Cătălin Drulă:

Da, da, am înțeles. Dar eu vreau să vi-l... că ați înțeles că e complet..., adică n-are gramatică, textul.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Știu. Noi suntem trimiși de cetățeni și avem textul, să știți.

Domnul Cătălin Drulă:

Păi, e important să mă lăsați să vorbesc. Atunci, sunt 5 minute. Dacă vă uitați în Regulamentul acela, e OK să nu mă întrerupeți. Veniți dumneavoastră jos, aici, după și puteți să aveți o intervenție din partea grupului.

Mai este un minut, 40 de secunde, mai avem încă o intervenție de grup. Asta e democrația, mă ascultați și pe mine. (Vociferări. Aplauze.) Exact.

Ei, acum, textul acesta poate a vrut să fie o enumerare de situații în care lucrările de interes național... dar a pus cuvântul "și", iar condițiile sunt cumulative. Deci se va aplica acelor lucrări care traversează localități, drumuri județene - deci trebuie să traverseze și localități și drumuri județene, orășenești și comunale. Deci trebuie cumulativ toate condițiile acestea. Deci se va aplica proiectul de lege pentru proiecte care traversează localități, care traversează drumuri județene - condiția 2, să traverseze și drumuri orășenești, să traverseze și drumuri comunale. Până aici, dacă le îndeplinesc pe acestea patru sunt OK. Dar trebuie să asigure și legăturile cu municipii. Dar nu e suficient, trebuie să asigure și legăturile cu orașe. Dar nu e suficient, trebuie să asigure și legăturile cu comune.

Nu știu, e o aberație completă.

Acum, dacă am avea un pic de bun-simț în Parlamentul acesta, v-aș cere să votați împotrivă. Dar o să votați probabil după îndemnul de grup. Așa că în încercarea... totuși, că sunt și eu parte din Parlamentul acesta, și mi-e rușine de ce texte merg pe aici, vă propun - că probabil va fi mai acceptabilă această propunere pentru dumneavoastră - s-o reîntoarcem la comisie. Poate găsiți o formă care să fie pe românește sau să aibă vreun sens juridic.

Deci vă propun întoarcerea la comisie, cu termen până pe 10 septembrie. (Aplauze.)

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Domnul Popa Ovidiu și pe urmă supun la vot. Să auzim și argumentele dânșilor și supun la vot.

Domnul Ștefan-Ovidiu Popa:

Mulțumesc, domnule președinte.

Din păcate, colegul este într-o mare eroare. Doar ce am dat citire raportului din partea comisiei și Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de lege.

Haideți să nu mai mințim de la acest microfon și să fim sinceri.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vot, vă rog.

Retrimitere la comisie.

Cu 54 de voturi pentru, 92 contra rămâne în continuare.

Trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Dacă la titlu sunt observații? Nu. Adoptat.

Preambul, observații? Nu. Adoptat.

La articolul unic? (Vociferări.)

La articolul unic?

 

Domnul Cătălin Drulă (din sală):

Nu, la 3 marginal!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

La amendamente, la ce?

Domnul Cătălin Drulă (din sală):

Da.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

N-am ajuns acolo.

La articolul unic? Nu.

Intrăm la amendamente.

De la 1 la 3?

La primul amendament dacă sunt? Nu. Adoptat.

Al doilea amendament? Nu. Adoptat.

La al treilea, nu? La 3 marginal.

Vă rog.

Domnul Cătălin Drulă:

Am văzut că n-am avut succes mai devreme. Asta e, ne bazăm pe faptul că le întoarce președintele.

Primul nu e amendament, apropo, e nemodificat, că și în raport scrie că e cu trei amendamente admise. Dar, mă rog, poate că acum, că ați venit dumneavoastră președinte, mai vorbiți cu serviciile juridice să lucreze un pic mai serios pe chestiile acestea.

Deci la amendamentul acesta... De fapt acesta este corpul legii și, cum vă spuneam, amendamentul nu e scris gramatical corect, nu e scris juridic corect, nu putem vota așa ceva.

Așa că, vă rog să supuneți la vot amendamentul. Noi vom vota împotrivă, conform Regulamentului. Vă rog și pe dumneavoastră să votați împotrivă, ca amendamentul să fie respins și ca Parlamentul, totuși, să nu voteze aceste texte rușinoase.

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Vot, vă rog, pe amendament.

91 de voturi pentru, 28 de voturi contra, 26 de abțineri. Adoptat.

Vă supun votului dumneavoastră proiectul de lege cu amendamentele admise.

Vot, vă rog. (Vociferări.)

A, merge la votul final! Scuze! Scuze!

Trebuia supusă forma comisiei.

Caracter organic.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 20 octombrie 2021, 1:32
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro