Florin-Claudiu Roman
Florin-Claudiu Roman
Ședința Camerei Deputaților din 2 octombrie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.109/11-10-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
08-03-2021
03-03-2021
02-03-2021 (comună)
24-02-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 02-10-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 2 octombrie 2019

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.32 Florin-Claudiu Roman - declarație politică cu titlul "Guvernarea iresponsabilă a PSD crește abandonul școlar și pune în pericol viețile elevilor";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Florin-Claudiu Roman:

"Guvernarea iresponsabilă a PSD crește abandonul școlar și pune în pericol viețile elevilor"

Abandonul școlar este o problemă stringentă pentru țara noastră și pentru viitorul ei. Comisia Europeană a caracterizat părasirea timpurie a școlii ca fiind "un obstacol în calea creșterii economice și a ocupării forței de muncă, care afectează productivitatea și competitivitatea, fapt ce alimentează sărăcia și excluziunea socială˝. Șomajul, sărăcia și excluziunea socială ar fi fost puncte nevralgice pentru orice guvernare cu adevărat social-democrată, însă, în România, social-democrația s-a tradus prin protejarea liderului suprem, Liviu Dragnea, lupte în cadrul partidului, bombardarea perpetuă a justiției și populism economic.

În 2010, prin Strategia "Europa 2020", țările membre ale Uniunii Europene și-au asumat ca până în anul 2020 să reducă abandonul școlar la 10%. Fiecare țară și-a stabilit propriul său obiectiv, în cazul României procentul fiind de 11,3%. Potrivit Eurostat, abandonul școlar în România, raportat la datele colectate pe anul 2018, este de 16,4%, ceea ce ne plasează pe locul al III-lea de la coada clasamentului. În raportul de țară realizat de Comisia Europeană, transmis în data de 27 februarie 2019, se menționează "situația critică" privind părăsirea timpurie a școlii și faptul că obiectivul asumat este imposibil de atins până în 2020; prin urmare, încă un examen picat în fața Europei. Un studiu realizat de UNICEF, publicat în anul 2015, intitulat "Costul investiției insuficiente în educație, în România", a constatat că un an în plus de școală reduce cu 8,2% riscul de a deveni șomer, un an în plus de școală crește câștigurile salariale cu 8%-9%, iar nu în ultimul rând, beneficiile unui an în plus de școală, în medie, calculate la nivel macro, reprezintă 7%-9% din PIB; așadar, costul investiției insuficiente în educație este echivalent cu pierderea a 12-17 miliarde de euro până în 2025, arată studiul UNICEF.

Cum alege Guvernul să răspundă unor statistici și date îngrijorătoare precum acestea? Prin emiterea unei ordonanțe de urgență, la presiunea Ministerului Dezvoltării și a câtorva transportatori, care îngrădește accesul la educație și pune în pericol copiii care, spre deosebire de cei care se află la putere, aleg să meargă la școală. O.U.G. nr. 51/2019, pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane, elimină transportul de persoane între localitățile unui județ din sfera serviciilor publice și îl trece în sfera regimului comercial. Ce înseamnă aceasta?

Înseamnă că elevii navetiști nu vor mai putea beneficia de transport redus, așa cum prevede Legea educației, și nici nu va mai fi posibilă obligarea operatorilor de transport de a mai practica inclusiv acele trasee care nu aduc un profit, în schimbul unor compensații, așa cum prevede Regulamentul 1370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului la art. 5, care spune că "multe dintre serviciile de transport terestru de călători care sunt necesare din punctul de vedere al interesului economic general nu pot funcționa în regim comercial. Autoritățile competente ale statelor membre trebuie să poată acționa pentru a se asigura că asemenea servicii sunt prestate. Mecanismele pe care aceste autorități le pot utiliza pentru a asigura prestarea de servicii publice de transport de călători includ, printre altele, acordarea de compensații financiare operatorilor de servicii publice".

Principalele efecte ale acestei ordonanțe sunt: creșterea abandonului școlar și punerea în pericol a elevilor, care, dacă vor dori să ajungă la școală, vor fi nevoiți să apeleze la cursele ocazionale, așa cum a făcut Alexandra Măceșanu. Motivul stupefiant înscris în nota de fundamentare: "includerea transportului rutier județean de persoane în sfera serviciilor publice atrage implicit acordarea de compensații de la bugetele locale ale județelor, cu impact negativ asupra cheltuielilor consiliilor județene."

Așadar, constatăm că actuala guvernare nu este interesată să reducă abandonul școlar sau să garanteze siguranța actorului principal din educație, deoarece, știm cu toții, copiii nu aduc voturi.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 8 martie 2021, 20:51
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro