Plen
Ședința Camerei Deputaților din 14 octombrie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.117/23-10-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
28-01-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 14-10-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 14 octombrie 2019

10. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate membrilor Guvernului.  

   

După o scurtă pauză

 
   

(În continuare, lucrările ședinței au fost conduse de domnul deputat Vlad-Emanuel Duruș, vicepreședinte al Camerei Deputaților.)

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Stimați colegi, continuăm cu partea a doua a ședinței noastre de astăzi, consacrată primirii răspunsurilor orale la interpelările adresate Guvernului.

 
Constantin Codreanu

Prima interpelare este adresată Ministerului pentru Românii de Pretutindeni, de către domnul deputat Constantin Codreanu. Dacă se află în sală? Da.

Domnul secretar de stat Victor Alexeev este? Bun.

Vă rog să dați răspunsul domnului deputat.

Aveți cuvântul.

 

Domnul Victor Alexeev (secretar de stat, Ministerul pentru Românii de Pretutindeni):

Doamnelor și domnilor deputați,

Domnule deputat Constantin Codreanu,

Referitor la întrebarea privind decizia conducătorului Ministerului pentru Românii de Pretutindeni de revocare din funcție a directorului general adjunct, a domnului Nicolae Brînzea, respectiv desfacerea contractului individual de muncă al acestuia, vă comunicăm faptul că ministerul are în derulare o anchetă internă privind analiza sintetică a activității domnului director general.

Activitatea Institutului "Eudoxiu Hurmuzachi" face obiectul evaluării și monitorizării periodice a ministerului.

Și, de aceea, referitor la întrebarea privind motivele legale pentru care domnul Brînzea nu a fost revocat din funcție, vă aducem la cunoștință că, referitor la această întrebare privind sesizarea organelor competente ale statului, în legătură cu faptele domnului Nicolae Brînzea, precizăm faptul că abaterile de legalitate și regularitate menționate au făcut obiectul verificărilor efectuate de către instituțiile abilitate în acest sens, respectiv Corpul de Control al prim-ministrului și Curtea de Conturi a României. În condițiile legii au fost efectuate aceste verificări.

Concluziile și măsurile care au fost comunicate spre valorificare instituțiilor abilitate, inclusiv și Institutului "Eudoxiu Hurmuzachi", care avea în acel moment obligația, prin intermediul conducătorului respectiv, dar și a directorului general al acestei instituții, să dispună măsurile care se impun. Neîndeplinirea de către acesta a atribuțiilor ce îi revin va fi sancționată de către minister, prin revocarea din funcție, conform legii.

Aceasta a fost tot.

Vă mulțumesc mult.

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Mulțumim și noi.

Domnule deputat Codreanu, dacă doriți să luați cuvântul? Aveți un minut.

 
 

Domnul Constantin Codreanu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Îi mulțumesc și domnului secretar de stat pentru răspunsul căruia i-a dat citire.

Rămân cu o nedumerire, totuși, dacă vom avea sau nu un punct de vedere din partea ministerului, ținând cont de faptul că ministerul, practic, sau doamna ministru, este pe punctul de a-și încheia mandatul. Respectiv, o întrebare suplimentară ar fi: când estimează Ministerul pentru Românii de Pretutindeni că va finisa această evaluare și dacă va avea, la finalul mandatului, doamna ministru, un punct de vedere sau o recomandare privind situația nedorită creată de domnul Brînzea?

Mulțumesc.

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Mulțumesc.

Domnule secretar de stat, dacă doriți să răspundeți domnului deputat, aveți un minut și dumneavoastră.

 
 

Domnul Victor Alexeev:

În condițiile și în prevederile efectuării acestei analize și monitorizări, vă aduc la cunoștință că la momentul dat această anchetă este în desfășurare. În termen legal va fi încheiată.

Nu pot să vă comunic mai mult decât că într-un termen scurt va fi încheiată această analiză.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Bun. Mulțumim.

 
Sergiu Cosmin Vlad

Următoarea interpelare pe lista de azi este cea adresată de domnul Simionca Ionuț. Dacă este prezent? Dacă nu, mergem mai departe. Oricum, s-a solicitat amânarea.

La fel și în cazul următoarei interpelări, adresate de către domnul deputat al USR, Vlad Sergiu Cosmin, interpelarea nr. 2414B, intitulată "Renunțarea la investiții ale Companiei Naționale de Investiții la Stadionul municipal «Francisc von Neuman»".

Domnule deputat, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a solicitat amânarea.

Dacă cumva aveți vreun comentariu de făcut la această solicitare? Aveți un minut.

Doriți?

 

Domnul Sergiu Cosmin Vlad:

Mulțumesc, domnule președinte.

Îmi pare rău că ministerul nu mi-a răspuns la interpelare, deocamdată; sperăm că o face în curând, pentru că este un obiectiv de investiții foarte important pentru municipiul Arad, început în 2014, care încă nu este finalizat și este în mijlocul unei dispute între minister și municipalitate. Deocamdată nu s-a terminat construcția și nici cine este vinovat nu s-a lămurit.

Sper ca pe viitor să primesc lămuriri legate de... și cât mai curând să se întâmple.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Vă mulțumesc și eu, domnule deputat.

Sper și eu să primiți lămuriri la următoarea ședință destinată răspunsurilor la interpelări.

 
Ilie Toma

Următorul pe listă este domnul deputat al PNL, Daniel Gheorghe. Este în sală? Nu.

Mergem mai departe.

Domnule deputat Toma Ilie, aveți două interpelări la care puteți primi răspunsul astăzi, ambele către Ministerul Transporturilor.

Prima este interpelarea intitulată "Termen deschidere trafic rutier pe Lotul 3 al Autostrăzii A1".

Domnule secretar de stat, aveți cuvântul.

 

Domnul Ovidiu Marcel Sîrbu (secretar de stat, Ministerul Transporturilor):

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimate domnule deputat,

Referitor la interpelarea dumneavoastră cu nr. 2409B/2019, formulată în ședința Camerei Deputaților, înregistrată la Ministerul pentru Relația cu Parlamentul, având ca obiect "Termen deschidere trafic rutier pe Lotul 3 al Autostrăzii A1", vă comunicăm următoarele.

Având în vedere că în data de 27.08.2019 CNAIR SA a reziliat contractul de proiectare și execuție a Autostrăzii Lugoj-Deva, Lotul 3, Km 56+220 până la Km 77+361, în urma eșecului antreprenorului de a remedia defecțiunile constatate, vă comunicăm că CNAIR SA a întreprins demersurile necesare în vederea realizării unei expertize tehnice pentru acest lot de autostradă.

În funcție de rezultatele obținute în urma realizării acestei expertize, CNAIR SA va decide dacă acest lot de autostradă poate fi dat în trafic în condiții de siguranță sau va stabili măsurile corective care se impun.

Vă mulțumim pentru interesul exprimat și vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru a răspunde solicitărilor dumneavoastră.

Mulțumim.

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Mulțumesc, domnule secretar de stat.

Domnule deputat,

Dacă aveți completări de formulat, aveți un minut. Sigur!

 
 

Domnul Ilie Toma:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Nu mă satisface răspunsul CNAIR-ului deloc, dar vin cu un răspuns pozitiv și cu o veste bună.

Lotul 3 de autostradă se pare că va fi dat în curând, în maximum două, trei săptămâni în folosință, ceea ce, spre bucuria celor care locuiesc în zonă, dar și spre marea satisfacție a agenților economici, va fi de bun augur și va face legătura între Ardeal și Occident, în termen cât mai rapid și cât mai scurt.

M-am întâlnit personal cu domnul ministru, pentru că n-am mai avut răbdare să primesc răspunsul de la CNAIR și aș vrea, vă rog, când mai dați răspunsul, să dați cu termene de execuție cât mai clare, că degeaba... "în timpul cel mai scurt". Este foarte adevărat, este un lot care a fost lucrat prost de către constructori, nu se pune problema. Am fost și am văzut și eu fisurile și este normal ca un ministru să nu poată recepționa o lucrare care nu este bună, chiar dacă probabil că ne afectează pe foarte mulți dintre noi, dar răspunsul și vestea bună - repet încă o dată și îi mulțumesc domnului ministru pentru că a fost foarte activ - și pe șantier ne-am întâlnit -, se pare că până la sfârșitul acestei luni va fi dat în folosință.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Mulțumesc, domnule deputat.

O veste bună.

Dacă aveți completări? Dacă nu, mergem la următoarea interpelare.

Interpelarea 2408 B, legată de Aerodromul Săulești.

Domnule secretar de stat, aveți din nou cuvântul.

 
 

Domnul Ovidiu Marcel Sîrbu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Pentru desfășurarea zborurilor pe timp de noapte este necesară modernizarea infrastructuri Aerodromului Deva Săulești, de către Aeroclubul României, administratorul aerodromului, în conformitate cu cerințele RACR-AD-PETA, Proiectare și exploatare tehnică a aerodromurilor, respectiv Reglementarea aeronautică civilă română privind proiectarea și exploatarea tehnică a heliporturilor, în baza unui proiect tehnic avizat de AACR și punerea acestuia în execuție.

La finalizarea investiției este necesară certificarea acestuia pentru tipul de operațiuni solicitate, în conformitate cu cerințele tehnice.

Menționăm că toată procedura de modernizare va putea fi demarată doar în condițiile asigurării finanțării necesare de la bugetul de stat, având în vedere statutul de instituție publică al Aeroclubului României.

Vă mulțumim pentru interesul exprimat și vă asigurăm că depunem, ca întotdeauna, eforturi pentru a răspunde solicitărilor dumneavoastră.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Domnule deputat, din nou, dacă doriți un minut suplimentar pentru a cere lămuriri? Bun. Sigur!

 
 

Domnul Ilie Toma:

Vă mulțumesc mult, domnule președinte.

Stimați colegi,

Este vorba despre un aerodrom funcțional, simplu, e adevărat, și micuț, dar funcțional, de pe care zboară aparate aeropurtate, aparate de zbor, elicoptere și preiau bolnavii în momentul în care există probleme foarte urgente și, cu siguranță, există în orice județ probleme în accidentele acestea rutiere, grave accidente rutiere.

Ei, ce se întâmplă pe timp de noapte, indiferent de modelul aparatului de zbor, refuză, pentru că nu este dotat aerodromul cu anumite semnalizări, trebuie făcute niște lucrări speciale.

Domnule secretar de stat, e adevărat, probabil că nu vă așteptați să primiți și întrebarea aceasta. Dacă aveți în plan și cât de repede se poate face o astfel de lucrare? Dacă aveți un plan de investiții, dacă ați discutat-o vreodată, pentru că, vă spun, este foarte necesar, există acel DN7 blestemat, cum știți, Arad-Deva-Sibiu, care face legătura cu restul țării și sunt foarte multe accidente și sunt anumite sectoare în care nu există zi lăsată de la Dumnezeu să nu fie accidente, și mai ales pe timp de noapte.

Ei, acei bolnavi trebuie duși la aeroporturile... Sau, dacă nu reușim de pe heliporturile pe care le avem pe la spitale și sunt solicitările spitalelor și ale cetățenilor, acei bolnavi trebuie duși cu salvările până la marile aeroporturi din țară sau în orașele învecinate, ceea ce de multe ori nu este timp fizic.

Vă mulțumesc mult.

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Domnule secretar de stat, doriți să răspundeți domnului deputat?

 
 

Domnul Ovidiu Marcel Sîrbu:

Da, mulțumesc.

Vreau să-l informez pe domnul deputat, ca și timișorean, sunt bănățean și tot același drum îl parcurg și eu spre Timișoara, cunosc destul de bine situația... Exact, ați menționat și dumneavoastră, spitalele nu pot prelua întotdeauna în zonele respective. Am avut această discuție, dar trebuie făcut oarecum un plan, o strategie oarecum de dezvoltare, fiindcă exact problema pe care ați ridicat-o dumneavoastră există și în partea de nord a...

Păi, punctul zero în primul rând trebuie creat nu de către dumneavoastră, de către aeroclub, un referat de necesitate și oportunitate. Am putea să-i găsim o oportunitate acestei investiții. Deci nu simple vorbe, ca să vă spun. Obligatoriu! Obligatoriu de către aeroclub! Da. De către aeroclub. Așa, către Ministerul Transporturilor, unde să-i găsim... Necesitatea o cunoaștem, ceea ce ați spus dumneavoastră, și oportunitatea nu este de prisos.

Vă mulțumesc tare mult.

 
   

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Bun.

 
Vlad-Emanuel Duruș

Continuăm tot cu dumneavoastră, cu Ministerul Transporturilor.

Răspunsul la interpelarea adresată chiar de către mine, interpelarea nr. 2415B.

 

Domnul Ovidiu Marcel Sîrbu:

Vă mulțumesc.

Răspunsul la întrebările privind lucrările estimate a fi finalizate la sfârșitul lunii august 2019 se referă la lucrări de reciclare pe Tronsonul 1 al Drumului Național DN 18B, între Km 3+255 și Km 27.

În perioada 29.05.2019-30.06.2019, s-au executat lucrări de reciclare in situ pe DN 18B, protejate cu covor asfaltic pe sectorul cuprins între Km 24-193 și Km 26.

Lucrările au fost sistate de către Inspectoratul de Stat în Construcții Maramureș, prin procesul-verbal nr. 17.477 din 13.06.2019 dispunându-se oprirea imediată a lucrărilor.

ISC consideră că lucrările de reciclare in situ, acoperirea cu covor asfaltic, necesită autorizație de construire, în contradicție cu normativul privind întreținerea și repararea drumurilor publice.

Totodată, Capitolul IV din normativul AND 544/2002 reglementează proiectarea, avizarea și aprobarea documentațiilor tehnico-economice.

Referitor la Tronsonul 2, cuprins între Km 27 - Km 41+500, intrarea în orașul Târgul Lăpuș, documentația tehnică, împreună cu avizele solicitate prin certificatul de urbanism, urmau să fie depuse în săptămâna 23.09.2019-27.09.2019 la Ministerul Transporturilor, în vederea obținerii autorizației de construire.

Până în prezent cererea nu a fost depusă.

Referitor la achiziția de materiale, precizăm că aceasta a fost efectuată în anul 2017, în baza unui acord-cadru de furnizare a programului pentru lucrări de reciclare in situ, pentru perioada 2018-2020, în regie proprie de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj și a normativului privind reciclarea la rece a îmbrăcămintei rutiere AND 532/1997.

Autorizația de construire solicitată va fi transmisă imediat ce va fi obținută. Aceasta va fi însoțită de proiectul tehnic și avizele solicitate, din certificatul de urbanism.

Vă mulțumim pentru interesul exprimat și vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru a răspunde solicitărilor dumneavoastră.

Cu stimă.

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș (de la tribună):

Aș avea totuși o completare sau, mă rog, aș avea nevoie de o lămurire suplimentară, domnule secretar de stat.

Cum este posibil, totuși, ca, acum vreo două luni, când am adresat o altă interpelare ministerului, pe aceeași temă, să mi se comunice că la sfârșitul lui august lucrările vor fi gata, în condițiile în care răspunsul a fost primit tocmai în mijlocul lunii august și pe drumul respectiv nu exista picior de muncitor sau roată de vehicul? De unde această desincronizare totală între realitate și răspunsul dat de către domnul ministru?

(Revine la prezidiu.)

 
 

Domnul Ovidiu Marcel Sîrbu:

În mod sigur a existat o eroare, deoarece, așa cum am și precizat, există un proces-verbal de sistare a acestor lucrări, datorită lipsei, ca să zic așa, a autorizației de construire și, automat, după cum v-am relatat, aceste lucrări vor fi reluate chiar în următoarea săptămână, aș putea spune.

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Bun, am înțeles. Vorbe mari. Mă voi duce personal să verific.

Mulțumesc, domnule secretar de stat.

 
   

Domnul Ovidiu Marcel Sîrbu:

Cu stimă.

 
 

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Urmează două interpelări la care s-a solicitat amânare. Prima, adresată Ministerului Sănătății, interpelarea nr. 2416B, și următoarea, adresată Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, de către domnul deputat Tinel Gheorghe, interpelarea nr. 2407B. La ambele s-a solicitat amânarea, așa cum am precizat.

Ultima interpelare pe lista noastră de astăzi, adresată Ministerului Economiei de către domnul deputat Dumitru Lovin. În acest caz s-a transmis răspunsul în scris.

Așadar, ordinea de zi fiind încheiată, declar ședința închisă.

Ne vedem mâine dimineață la sesiunea dedicată declarațiilor politice.

Vă mulțumesc.

 
   

Ședința s-a încheiat la ora 17,28.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 29 ianuarie 2020, 12:59
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro