Dan-Răzvan Rădulescu
Dan-Răzvan Rădulescu
Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2020
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.23/18-03-2020

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-03-2021
02-03-2021 (comună)
01-03-2021 (comună)
24-02-2021
17-02-2021 (comună)
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2020 > 10-03-2020 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2020

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.2 Dan-Răzvan Rădulescu - declarație politică despre condițiile neconforme din școlile și grădinițele din România;

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

Îl invit, în continuare, pe domnul deputat Dan-Răzvan Rădulescu, Grupul USR.

Se pregătește doamna deputat Mihaela Huncă.

Domnul Dan-Răzvan Rădulescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimate colege,

Stimați colegi,

Vorbim tot mai des despre elevii care abandonează școala. Vă propun să ne oprim câteva secunde și să schimbăm puțin structura logică a enunțului. Nu, nu elevii abandonează școala, ci, adesea, școala îi abandonează pe elevi.

Denumită sarcastic în Legea nr. 1/2011 "prioritate națională", educația este, de la un an la altul, Cenușăreasa bugetului, motivul a nenumărate promisiuni neîndeplinite, obiect de strategii și de perpetue consultări publice. Rezultatele palpabile? În afară de testele PISA, de rata abandonului școlar, igiena din multe școli românești reprezintă cea mai fidelă oglindă a unui sistem eșuat.

Un studiu făcut la nivel național, prin care au fost evaluate mai puțin de jumătate din școlile din România, arată că în anul 2019 condițiile de igienă nu au fost conforme în 168 de școli și grădinițe, iar 55 de școli și grădinițe nu sunt aprovizionate deloc cu apă potabilă.

La nivel național, în cadrul studiului, au fost evaluate 3.424 de unități de învățământ din cele peste 7.000 de unități cu personalitate juridică existente. Reprezentanții INSP remarcă faptul că 301 unități de învățământ nu au autorizație de funcționare, 233 dintre acestea fiind din mediul rural. Județele cu cele mai multe școli care au toalete în exteriorul clădirii sunt: Bacău - 153; Botoșani - 218; Buzău - 68; Dolj - 112; Gorj - 57; Iași - 174; Neamț - 59; Olt - 79; Suceava - 162; Vaslui - 266; Vrancea - 105. După cum lesne putem observa, probleme sunt în județele care, tradițional, votează cu PSD și sunt conduse de puternici baroni locali.

Alegerile locale se apropie. Dreptul de a alege se fundamentează prin educație. Iar educația din România începe cu adevărat odată cu uciderea corupției și dispariția toaletei din curtea școlii.

Vă mulțumesc.

Dan Rădulescu, deputat al USR de Prahova.

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 4 martie 2021, 9:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro