Plen
Ședința Camerei Deputaților din 20 mai 2020
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.46/09-06-2020

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2020 > 20-05-2020 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 mai 2020

13. Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 (Pl-x 147/2020). (rămasă pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 147/2020

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

14. Propunerea legislativă pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011; Pl-x 147/2020; procedură de urgență.

Comisia pentru învățământ.

Vă rog, domnule președinte, prezentați raportul.

Domnul Cîmpeanu.

Domnul Sorin Mihai Cîmpeanu (de la tribună):

Cu permisiunea dumneavoastră, domnule președinte, pentru raportul anterior am de făcut o precizare.

Sigur, se întâmplă lucrurile cu o viteză foarte mare în perioada pe care o traversăm și probabil că din cauza aceasta au scăpat, de exemplu, momente esențiale precum ar fi deschiderea, pe 16 mai, a acelei biblioteci digitale despre care se spunea că nu funcționează. Nu, ea funcționează! E drept, de patru zile, dar funcționează! Este cea mai mare bibliotecă românească de resurse digitale.

Era o rectificare la luarea de cuvânt precedentă.

Revin la raport.

În baza prevederilor art. 94 și art. 114 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu adresa Pl-x 147 din 22 aprilie 2020, Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport a primit, spre dezbatere pe fond, în procedură de urgență, Propunerea legislativă pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, în sensul ca în situația în care se instituie stare de urgență sau stare de asediu potrivit prevederilor constituționale, pentru asigurarea exercitării dreptului fundamental la învățătură, activitățile desfășurate în învățământul preșcolar și școlar să se poată desfășura și online.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice, Camera Deputaților fiind primă Cameră sesizată.

În urma dezbaterii, în ședința din data de 12 mai 2020, comisia, cu 11 voturi pentru respingere, 9 voturi împotriva respingerii și o abținere, a propus respingerea propunerii legislative.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Trecem la dezbateri generale.

Vă rog să faceți legătura cu domnul Moldovan, din partea Grupului PNL.

Domnul Sorin-Dan Moldovan (prin audioconferință):

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Prezenta propunere legislativă prevede că în situația în care se instituie stare de urgență sau stare de asediu activitățile desfășurate în învățământul preșcolar, școlar și universitar se pot desfășura și online.

Starea de urgență prin care am trecut a scos în evidență lipsurile sistemului de educație și problemele cu implementarea învățământului online.

În Programul de guvernare cu care ați câștigat alegerile în 2016, stimați colegi de la PSD, la Capitolul "Politici în domeniul educației", pagina 63, erau două măsuri, și anume: realizarea Platformei E-learning și modernizarea procesului de predare-învățare prin dotarea tuturor - repet -tuturor școlilor, cadrelor didactice și copiilor cu mijloace adecvate.

Dacă cele două puncte din program ar fi fost mai mult decât simple promisiuni electorale, atunci sigur situația din învățământ sau situația învățământului online ar fi fost mult mai bună astăzi.

Nu ați făcut nimic în trei ani de guvernare pentru tehnologizarea sistemului de educație, acesta este adevărul. În șapte luni, însă, Guvernul PNL, prin Ministerul Educației, a reușit să pună la dispoziție platforma digitală educred.ro, unde sunt centralizate mai multe tipuri de resurse digitale și informații utile pentru activitățile educaționale. Și tot Guvernul PNL a alocat la începutul lunii mai 150 de milioane de lei pentru achiziționarea a 250.000 de dispozitive electronice conectate la Internet. La aceasta se adaugă ce a precizat și colegul meu, domnul Cîmpeanu.

Grupul parlamentar al PNL susține adoptarea raportului de respingere pentru această lege, întrucât propunerea nu asigură respectarea principiului egalității, consacrat de Constituția României, generându-se discriminări între beneficiarii direcți ai educației, din păcate.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Am finalizat dezbaterile.

Rămâne la votul final cu propunere de respingere.

Vă propun o pauză de zece minute, pentru ca stafful tehnic să încarce ordinea de zi pentru votul final. Deci în zece minute începem ședința de vot final.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 25 octombrie 2021, 12:47
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro