Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of May 20, 2020
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.46/09-06-2020

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2020 > 20-05-2020 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of May 20, 2020

13. Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 (Pl-x 147/2020). (rămasă pentru votul final).
 
see bill no. 147/2020

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

14. Propunerea legislativă pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011; Pl-x 147/2020; procedură de urgență.

Comisia pentru învățământ.

Vă rog, domnule președinte, prezentați raportul.

Domnul Cîmpeanu.

Domnul Sorin Mihai Cîmpeanu (de la tribună):

Cu permisiunea dumneavoastră, domnule președinte, pentru raportul anterior am de făcut o precizare.

Sigur, se întâmplă lucrurile cu o viteză foarte mare în perioada pe care o traversăm și probabil că din cauza aceasta au scăpat, de exemplu, momente esențiale precum ar fi deschiderea, pe 16 mai, a acelei biblioteci digitale despre care se spunea că nu funcționează. Nu, ea funcționează! E drept, de patru zile, dar funcționează! Este cea mai mare bibliotecă românească de resurse digitale.

Era o rectificare la luarea de cuvânt precedentă.

Revin la raport.

În baza prevederilor art. 94 și art. 114 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu adresa Pl-x 147 din 22 aprilie 2020, Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport a primit, spre dezbatere pe fond, în procedură de urgență, Propunerea legislativă pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, în sensul ca în situația în care se instituie stare de urgență sau stare de asediu potrivit prevederilor constituționale, pentru asigurarea exercitării dreptului fundamental la învățătură, activitățile desfășurate în învățământul preșcolar și școlar să se poată desfășura și online.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice, Camera Deputaților fiind primă Cameră sesizată.

În urma dezbaterii, în ședința din data de 12 mai 2020, comisia, cu 11 voturi pentru respingere, 9 voturi împotriva respingerii și o abținere, a propus respingerea propunerii legislative.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Trecem la dezbateri generale.

Vă rog să faceți legătura cu domnul Moldovan, din partea Grupului PNL.

Domnul Sorin-Dan Moldovan (prin audioconferință):

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Prezenta propunere legislativă prevede că în situația în care se instituie stare de urgență sau stare de asediu activitățile desfășurate în învățământul preșcolar, școlar și universitar se pot desfășura și online.

Starea de urgență prin care am trecut a scos în evidență lipsurile sistemului de educație și problemele cu implementarea învățământului online.

În Programul de guvernare cu care ați câștigat alegerile în 2016, stimați colegi de la PSD, la Capitolul "Politici în domeniul educației", pagina 63, erau două măsuri, și anume: realizarea Platformei E-learning și modernizarea procesului de predare-învățare prin dotarea tuturor - repet -tuturor școlilor, cadrelor didactice și copiilor cu mijloace adecvate.

Dacă cele două puncte din program ar fi fost mai mult decât simple promisiuni electorale, atunci sigur situația din învățământ sau situația învățământului online ar fi fost mult mai bună astăzi.

Nu ați făcut nimic în trei ani de guvernare pentru tehnologizarea sistemului de educație, acesta este adevărul. În șapte luni, însă, Guvernul PNL, prin Ministerul Educației, a reușit să pună la dispoziție platforma digitală educred.ro, unde sunt centralizate mai multe tipuri de resurse digitale și informații utile pentru activitățile educaționale. Și tot Guvernul PNL a alocat la începutul lunii mai 150 de milioane de lei pentru achiziționarea a 250.000 de dispozitive electronice conectate la Internet. La aceasta se adaugă ce a precizat și colegul meu, domnul Cîmpeanu.

Grupul parlamentar al PNL susține adoptarea raportului de respingere pentru această lege, întrucât propunerea nu asigură respectarea principiului egalității, consacrat de Constituția României, generându-se discriminări între beneficiarii direcți ai educației, din păcate.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Am finalizat dezbaterile.

Rămâne la votul final cu propunere de respingere.

Vă propun o pauză de zece minute, pentru ca stafful tehnic să încarce ordinea de zi pentru votul final. Deci în zece minute începem ședința de vot final.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania sunday, 23 january 2022, 23:57
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro