Plen
Ședința Camerei Deputaților din 17 iunie 2020
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.65/30-06-2020

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
26-10-2021
25-10-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2020 > 17-06-2020 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 iunie 2020

17. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (PL-x 396/2019). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 396/2019

 

După pauză -

 

(În continuare, conducerea ședinței a fost preluată de domnul deputat Ion-Marcel Ciolacu, președintele Camerei Deputaților.)

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Președintele Comisiei pentru buget...

Domnule Lazăr, vă rog frumos!

Domnule lider al PMP, vă deranjăm un pic! (Consultări.)

Prin consensul liderilor de grup, în loc de PL-x 449/2019, cu privire la modificările la Codul fiscal, intrăm cu PL-x 396/2019.

Mai avem Proiectul de Lege pentru declararea zilei de 18 iunie "Ziua Victimelor Deportării în Timpul Regimului Comunist"; PL-x 434/2019. (Vociferări.)

Am făcut-o? OK!

27. Proiectul de Lege pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal; PL-x 396/2019; 47 de amendamente admise și un amendament respins.

Din partea comisiei, vă rog, citiți raportul.

Domnul Sorin Lazăr (de la tribună):

Mulțumesc, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art. 94 și art. 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru buget, finanțe și bănci a fost sesizată, spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Senatul, în calitate de primă Cameră, a adoptat proiectul de lege, în ședința din 18 septembrie 2019.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare instituirea taxei pe veniturile din pensii și indemnizații pentru limită de vârstă. Taxa se aplică persoanelor care realizează venituri din pensii și/sau indemnizații pentru limită de vârstă primite în baza unor legi/statute speciale.

La lucrările comisiei și-au înregistrat prezența un număr de 27 de deputați, din totalul de 27.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, deputații prezenți la lucrările online au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților un raport de adoptare a Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu amendamentele admise prezentate în Anexa nr. 1.

Amendamentele respinse se găsesc în Anexa nr. 2 și în Anexa nr. 3.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vreau să vă rog să ne lăsați, pentru conformitate și pentru buna aplicare a legii, să mandatăm Departamentul Legislativ cu o modificare pe tehnică legislativă. La tabelul aprobat în comisie se va citi suma de "două mii un leu", peste care se aplică pragul de impozitare de 10%.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Mulțumesc.

Dacă din partea grupurilor parlamentare se doresc intervenții?

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui (de la tribună):

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Practic, acum trei ani de zile, Grupul parlamentar al USR și cu mine introduceam un proiect de desființare a pensiilor speciale. Desființarea aceea a pensiilor speciale nu a funcționat. De ce? Pentru că a mai fost un proiect al PNL, cu care proiectul nostru a fost contopit, care a picat la Curtea Constituțională. Noi am avertizat că are probleme de constituționalitate acel proiect. A picat.

Imediat după aceea am venit cu un proiect de impozitare a pensiilor speciale, impozitarea lor făcându-se exact așa cum prevede și proiectul pe care-l vom avea acum la vot, adică se impozitează numai componenta specială, care depășește un anumit prag. Pragul pe care l-am propus noi era 3.500 de lei. Pragul pe care-l avem acum în fața noastră este de 7.000 de lei. Nu e o problemă, susținem principiul, este foarte bine că facem lucrul acesta.

De asemenea, impozitarea pe care o propuneam noi era cu 90% a componentei speciale. În prezent avem 85%. Nu e rău, e puțin mai ușoară impozitarea, dar este în regulă.

Vreau să vă spun că este bine că facem un astfel de proiect, dar idealul era să nu-l facem pe genunchi. Astăzi de dimineață am aflat că vine acest proiect pe ordinea de zi, astăzi s-a întrunit o comisie, fulger, o ședință a Comisiei pentru buget. Acesta nu este un mod corect de a reglementa, dar este bine că impozităm aceste pensii speciale!

Pensiile speciale sunt furt. Cei care și le-au luat și le-au luat numai pentru că au avut suficientă influență prin PNL, prin PSD, prin partidele care au fost la guvernare, ca să-și atragă aceste privilegii, pentru că sistemul nostru de pensii nu funcționează, nu dă pensii bune la toată lumea.

Dar vă spun un lucru, soluții nu vom găsi doar pentru unii. Pensiile speciale sunt ca și cum am spune: "Nu funcționează sistemul de sănătate. Vom face niște spitale speciale pentru politicieni, pentru X și pentru Y, dar nu pentru toată lumea și spitalele alea le vom face bine".

Nu așa rezolvăm problemele unui sistem de pensii!

Deci, este foarte bine că renunțăm astăzi sau încercăm să renunțăm astăzi, pentru că mai există și hopul Curții Constituționale, la acest sistem rușinos de pensii care le-a permis unora să aibă 76.000 de lei pe lună pensie de la statul român, din banii noștri, din taxe și impozite, pe când altora 704 lei, pensia minimă.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Doamna Olguța Vasilescu.

Apoi, domnul lider al PNL, apoi domnul președinte Victor Ponta...

Da, domnule lider, și dumneavoastră!

Doamna Lia Olguța Vasilescu (de la tribună):

Stimați colegi,

Acest proiect de lege a trecut în unanimitate. Sunt unii care spun că n-au votat nicio lege specială. Eu vă garantez că au votat și ei legi speciale, la Senat, dacă nu-și aduc aminte.

Ce s-a întâmplat astăzi, în comisie? Toate partidele au căzut de acord că este necesară impozitarea pensiilor speciale. Toate categoriile de pensii sau indemnizații speciale sunt impozitate începând din acest proiect de lege, fie că este vorba despre funcționarii de la Curtea de Conturi, judecători sau procurori, grefieri, funcționari publici parlamentari, parlamentari, personal din aviația civilă, membrii Corpului Diplomatic, militari, polițiști, primari, președinți de consilii județene și chiar și foștii șefi ai statului român. Deci, practic, nu mai există la ora actuală vreo categorie de pensie sau de indemnizație specială care să nu fie impozitată.

Din punctul nostru de vedere legea este constituțională, pentru că am respectat prevederile din Legea pensiilor publice, în sensul că și pe aceste legi se urmărește, practic, aceeași impozitare până la pragul de 7.000 de lei.

Cu alte cuvinte, ca și în sistemul public, pensiile sub 2.000 de lei rămân impozitate cu zero lei. Peste 2001 lei până la 7.000 de lei impozitul este de 10%. Peste 7001 lei, impozitul este de 85%. Dar - atenție! - dacă pensia magistratului, parlamentarului sau a cui o fi are o cotă de contribuție de peste 7.000 de lei, până la acea cotă de contribuție se aplică procentul de 10%. Deci, cu alte cuvinte, nu poate nimeni să vină acum și să spună la Curtea Constituțională că i s-a furat vreun drept. Ai contribuit pentru 8.000 de lei, impozitul pe pensie va fi 10%, cât este și în sistemul public. Din punctul acesta de vedere, cred că am făcut o lege bună, care să nu poată fi contestată.

Sigur că putem acum să discutăm dacă era mai bun procentul de 90% sau de 30% sau de 40%. Până la urmă, a fost o decizie politică și mă bucur să constat că votul a fost în unanimitate.

În încheiere, aș vrea să mai spun un lucru. Dacă Legea pensiilor publice se va aplica și va intra pe noua formulă, în anul 2021, pentru toată lumea, nu va mai fi nevoie de nicio pensie specială, pentru că cei care contribuie mult, vor avea și o pensie mare.

De exemplu, pe Legea pensiilor publice, un profesor universitar ajunge cu o pensie de 8.100 de lei, cât a unui parlamentar la maximum de mandate.

Deci, cu alte cuvinte, dacă vom aplica acea lege, nu va mai fi nevoie de pensii speciale, pentru că asta am urmărit în momentul în care am creat legea respectivă, ca toată lumea să beneficieze, în România, de o pensie decentă, nu doar unii. (Aplauze.)

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Domnul lider al Partidului Național Liberal. Vă rog.

Domnul Florin-Claudiu Roman (de la tribună):

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor colegi,

Astăzi cred că trăim o nouă "miercurea albă" în Parlamentul României. Au fost destule "marți negre". Văd că încep să apară și zile de "miercurea albă", în care Parlamentul își întoarce fața către popor și ascultă ce vrea poporul.

Sigur că la ora actuală probabil sunt foarte mulți judecători, foarte mulți procurori, foarte mulți șefi din poliție sau din armată care sunt supărați. Dar ceea ce se întâmplă astăzi, prin această inițiativă legislativă, este că se face dreptate pentru militari, pentru polițiști, unde discrepanțele între cei care au fost în teatrele de operațiuni și cei care stăteau la birouri, dar aveau grad de general, erau imense.

Formula propusă astăzi îi afectează pe șefi, afectează șefimea din aceste zone, unde pensiile erau oricum - și o spun cu toată responsabilitatea - nesimțite. În momentul în care un fost magistrat, comandant de penitenciar, unde a făcut și activitate politică de represiune, stă bine mersi cu 75.000 de lei - și sunt mulți în situația asta -, lucrurile astea nu puteau să continue la nesfârșit așa.

Poate că - nu știu dacă e important sau nu - faptul că există și o schimbare de gardă la nivelul conducerii grupurilor și sunt oameni ceva mai tineri - unii o să ne spună neexperimentați - poate a contat și astăzi în luarea acestei decizii care ne pune în cap, cu siguranță, pe unii colegi. Dar cred că ceea ce se întâmplă astăzi nu trebuia să țină de colegi, de șefi, de prieteni, trebuia să țină de poporul român.

Partidul Național Liberal a dus la bun sfârșit un proiect de lege care prevedea abrogarea pensiilor speciale, cu excepția celor pentru polițiști și militari, pe care noi le-am considerat pensii de serviciu. Curtea Constituțională a spus că nu e în regulă. În schimb, ne-a lăsat această portiță de impozitare. Și mă bucur că împreună am găsit această soluție, chiar dacă ea nemulțumește șefimea din poliție, din armată, din magistratură și așa mai departe.

În schimb, militarii onești, polițiștii onești, judecătorii și procurorii onești care au primit acele pensii, în limite normale, trebuie să știe că este un act de echitate.

Este, spun eu, încă o dată, "miercurea albă", pentru că Parlamentul cred că astăzi a câștigat încrederea sau a recâștigat încrederea românilor.

Am oprit criminalii, violatorii și tâlharii să mai iasă din pușcării înainte de termen, oprim astăzi pensiile speciale și, este adevărat că, fără un consens politic, acest lucru nu s-ar fi putut întâmpla.

Criticați-ne, spuneți-ne ce vreți, noi suntem cu conștiința împăcată, pentru că am făcut ceea ce trebuie pentru românii de acasă! (Aplauze.)

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Domnul președinte Victor Ponta.

Sunteți din noua generație, să înțeleg, ca și domnul Simonis, ca și domnul Roman... am înțeles!

Domnul Victor Viorel Ponta (de la tribună):

Mulțumesc, domnule președinte.

Sunt din generația profesionistă, pentru că pe 28 ianuarie, exact de la acest microfon, încercam să-i conving pe tinerii mei colegi de la USR că proiectul lor este neconstituțional și că-i păcălesc cei de la PSD și PNL când îi împing să-l voteze. L-au votat, a fost declarat neconstituțional. Tot pe 28 ianuarie explicam că singura soluție corectă este impozitarea, o soluție progresivă, de centru-stânga, așa cum se aplică în toate țările moderne. Știu că am avut o discuție și cu domnul premier Orban, care mi-a spus: "Nu se poate, că noi, liberalii, suntem cu cota unică". Și am vrut să întreb: "Dar cota unică cine a introdus-o?" Eu știam că a introdus-o domnul Tăriceanu, nu domnul Orban.

Acum însă, prin noul proiect, în primul rând se ia decizia corectă, din punct de vedere constituțional, impozitare.

În al doilea rând, se elimină niște discrepanțe inacceptabile, între un ambasador și un angajat militar de la ambasadă, între un procuror de la DNA și un polițist de la DNA, între cei care au pensii foarte mari și cei care au pensii mici - aviatorii, de exemplu, personalul însoțitor de bord, rămân cu niște pensii pe care le merită, în baza activității pe care au avut-o.

Deci este, repet, o soluție de stânga, progresistă, și mă bucur că PNL și USR, chiar dacă sunt partide de dreapta, au susținut-o și e un semn de înțelepciune, de maturizare, de experiență pe care le dobândiți cu timpul.

Vreau însă să mă alătur domnului Roman, de la PNL, să salut "miercurea albă" și să mai pregătim încă o "miercurea albă", domnule lider, momentul în care vom pune în aplicare Legea tuturor pensiilor, și anume mărirea cu 40% sau, altfel, să sărbătorim în Parlament "joia albă", în care vom da jos Guvernul care nu vrea să dea alocații și pensii.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Am ținut cont de sugestia dumneavoastră, domnule președinte Ponta, și în program n-o să pun joia, moțiune, o să pun miercuri.

Din partea Grupului UDMR...

Apoi, domnul Movilă Petru și domnul Pambuccian.

Domnul Csoma Botond (de la tribună):

Stimați colegi,

Mă bucur foarte mult că astăzi avem un consens pe marginea acestui subiect între toate partidele politice.

De foarte mult timp am insistat în legătură...

Odată cu desființarea indemnizațiilor speciale și a pensiilor de serviciu, am discutat și despre această taxare sau impozitare a acestor pensii speciale și pensii de serviciu, dar de multe ori eu am observat că acest subiect a fost utilizat de către partidele politice. Nu veneau cu o rezolvare, ci era utilizat mai mult în lupta politică internă acest subiect și, de fapt, partidele nu aveau acest interes, de a rezolva, odată pentru totdeauna, această problemă. Și din această cauză am spus la început că mă bucur nespus de mult că astăzi am ajuns la un consens pe marginea acestui subiect.

Țin să vă amintesc, stimați colegi, că în ianuarie, când am discutat despre desființarea pensiilor speciale și a pensiilor de serviciu, atunci opinia UDMR a fost că, dacă adoptăm o decizie de desființare, atunci această decizie de desființare trebuie să fie valabilă pentru toate pensiile speciale și pensiile de serviciu. Atunci, decizia Parlamentului a fost că a lăsat neatinse 96% din pensiile de serviciu.

Noi, din acest motiv, atunci ne-am abținut la votul final și am fost atacați pe această temă de celelalte partide, dar, de fapt, era o ipocrizie, stimați colegi, că lăsam 96% din aceste pensii speciale și pensii de serviciu neatinse. Chiar atunci am avut și un amendament, în vederea impozitării. Noi deja atunci am spus că o soluție echitabilă, care se conturează astăzi, ar fi o impozitare progresivă a acestor pensii. Celelalte partide n-au fost de acord.

Eu mă bucur, stimați colegi, că astăzi am ajuns la un consens și adoptăm o decizie care prezintă un interes major pentru societatea românească.

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Domnul Movilă Petru, da? Circumscripția Iași, da?

Domnul Petru Movilă (de la tribună):

Domnule președinte,

Stimați colegi,

PMP a considerat că pensiile speciale nu trebuie să existe. Am avut un proiect de lege depus încă din 2016, am adunat peste 1.000.000 de semnături, în acest sens. Proiectul nostru de lege nu a ajuns niciodată la plen, însă astăzi avem toți aceeași poziție, datorită Curții Constituționale. Curtea Constituțională este cea care a spus că pensiile speciale sunt constituționale, un drept câștigat nu poate fi luat și împreună, prin consens, prin consultări, s-a ajuns la această decizie, ca pensiile speciale, indiferent cine este beneficiar, să fie impozitate, astfel încât să fie aduse cât mai aproape de ceea ce cu toții considerăm și enunțăm că este corect, ca pensia să fie bazată pe contribuția pe care fiecare dintre beneficiarii pensiilor din România o are la sistemul de pensii.

Este un lucru important. Poate, odată cu această decizie, se pune capăt și populismului, și acuzațiilor dure, violente, între partide.

De asemenea, pe cei care încă contestă și critică decizia de astăzi, îi rog să ne spună, vreun coleg care a renunțat până acum la beneficiile de parlamentar, pentru că în plenul Parlamentului și la microfon toți vin și laudă, și pupă poporul, și iau oamenii în brațe, și pe holuri se bucură de drepturile și privilegiile pe care le au toți parlamentarii.

Partidul Mișcarea Populară va vota acest proiect de lege și sperăm să existe cât de repede o corelare între pensiile minime, pensiile sociale și pensiile cele mai mari din statul român.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Am înțeles.

Dumneavoastră când luați cuvântul, nu pupați poporul?!

Domnul Pambuccian Varujan.

Și la sfârșit, procedură, domnul Simonis.

Domnul Varujan Pambuccian (prin audioconferință):

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Este bine să spunem de la bun început că tipul acesta de pensii, ca și tipul de indemnizații, există în toată lumea democratică și ele au un sens. Au fost așa gândite, demult - noi le gândim așa de 30 de ani -, dar de multe democrații consolidate, tocmai pentru ca atunci când impui niște restricții, trebuie să le compensezi într-un fel. Iar categoriile despre care vorbim în această lege fac toate obiectul unor restricții în legile pe care le au. Asta în ceea ce privește rostul lor.

În ceea ce privește felul în care s-a ajuns la discrepanțe enorme, chiar la nivelul acestor pensii speciale, aici intrăm într-o altă discuție și suntem absolut de acord cu o formulă pe tipul impozitării progresive, cu care venim astăzi.

Noi am propus o formulă de impozitare progresivă ceva mai drastică, dar care avea în spate un mecanism rațional, adică ținea de trepte de câte 5.000 de lei, în care la fiecare treaptă impozitul creștea cu 10%. Aici avem o soluție cu un impozit care crește brusc, de la o anumită treaptă. Este o soluție, sigur, dar credem că o soluție mult mai echilibrată și mai rațională este cea pe care am propus-o noi.

În rest, suntem de acord cu această lege. Este bine că am găsit o formulă după atâtea discuții, după atâta stângism în jurul ei - stângism, nu de stânga, stângism e cu totul altceva - am ajuns la o formulă care să fie și constituțională și în acord cu principiile fundamentale ale unui sistem democratic, și care permite în felul acesta și o justiție în interiorul acestor tipuri de pensii necontributive.

Credem, de asemenea, că ceea ce s-a spus aici, faptul că la un moment dat, odată cu creșterea tuturor pensiilor, se va ajunge ca partea contributivă să rezolve problemele acestea de restricții impuse, aceste tipuri de pensii să fie diminuate și mai mult.

În același timp, considerăm că toate referirile acestea, care sunt OK, de înțeles într-o perioadă electorală, legarea mecanismului acestuia progresiv de cota unică, n-au nicio legătură una cu alta. Cota unică se referă la impozitarea tuturor celor care contribuie cu ceva, tipul acesta de impozitare progresivă îl aplicăm în cazul unor venituri necontributive. Deci nu are nicio legătură una cu alta!

Ideea că trebuie neapărat impozitate sau anulate numai pensiile parlamentarilor - păi, alea sunt cele mai mici și efectul lor... Să presupunem că de mâine ar fi zero. Efectul lor în lumea reală ar fi complet neglijabil! Pensiile mari - și cineva a spus aici - iată, alea de 70 și ceva de mii, sunt ale torționarilor foști comuniști, nu ale parlamentarilor de astăzi!

Adică lucrurile astea trebuie totuși spuse așa cum sunt ele în realitate, chiar și într-un an electoral, pentru că, altfel, știți, așa, în timp, dacă tot deformăm și deformăm, și deformăm imaginea Parlamentului, o să ajungem la sfârșit să constatăm că nu mai avem democrație deloc, pentru că nimeni nu mai vrea democrație, crezând că instituția fundamentală a democrației e ceva îngrozitor, exact pe discursuri de genul ăsta, care se tot cumulează!

Vreau să-i rog pe colegii mei ca și în viitor Parlamentul, totuși, să fie respectat - ăla din care ei fac parte -, să fie respectat în primul rând de ei, ca să ajungem să avem un respect față de el la nivelul societății.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Ținând cont de timpul pe care l-ați avut alocat, presupun că la exprimarea votului nu mai...

Domnul Dohotaru, de la neafiliați.

Și la sfârșit domnul Simonis.

Domnul Adrian-Octavian Dohotaru (de la tribună):

O să fiu scurt. Și cred că acest principiu al progresivității trebuie să se extindă și spre alte domenii. Chiar acum citeam un studiu al lui Georgescu. Trebuie impozitare progresivă pe proprietăți, pe venituri globale, capital, moșteniri, pentru a construi un stat social.

Am fost în Portugalia, cu ceva timp în urmă, și, când îi spuneam unui consilier dintr-un departament economic, la Ministerul de Finanțe, că există în România mai multe partide care susțin flat tax, spunea că asta, în Vest, ar fi o chestiune de extremă-dreapta, de ideologie libertariană. Pentru că avem flat tax în Rusia, în Bahrain, și vedem că la proteste se strigă "vrem o țară ca-n afară".

Ei, bine, o țară ca-n afară presupune că o diferență între stânga și dreapta este pe gradul de progresivitate, și nu între flat tax și progresivitate, și, de aceea, acest principiu de impozitare progresivă, în Legea pensiilor speciale, trebuie extins, pentru că suntem țara cu cea mai mare inechitate din Uniunea Europeană.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Simonis.

Domnul Alfred-Robert Simonis (de la tribună):

Mulțumesc, domnule președinte.

Partidul Social Democrat a anunțat de la începutul anului că va vota împotriva acestui sistem, acestei anomalii a sistemului de pensii, prin care anumiți pensionari privilegiați beneficiază de pensii de zeci de mii de lei, sute de milioane de lei vechi, iar două milioane de români au sub 1.000 de lei pensia pe care o primesc.

Mă bucur că există un consens pe această lege. Este adevărat că trebuie menționat faptul că, chiar de curând, diferite partide s-au jucat cu aceste inițiative și au tot depus abrogări pe bandă rulantă, știind cu toții că nu pot fi abrogate niște pensii aflate în plată și pot fi doar impozitate drastic.

S-a făcut referire de la tribuna Parlamentului la influența PSD și PNL pentru implementarea acestor tipuri de pensii. Eu vreau să vă reamintesc, stimați colegi, faptul că fiecare grup parlamentar prezent astăzi în Camera Deputaților a votat măcar pentru un tip de pensie specială și îi rog pe cei care ne privesc și ne ascultă să verifice votul la pensiile pentru cei de la Consiliul Concurenței și veți vedea votul de la USR pe acel tip de pensii speciale.

Am văzut, de asemenea, că sunteți supărați, unii dintre dumneavoastră, pe faptul că am făcut pe repede-nainte această lege. Înțeleg supărarea, dar nu e pe repede-nainte!

Vă înțeleg supărarea, pentru că nu mai aveți motive să ne acuzați la nesfârșit că susținem pensii speciale. Însă vă reamintesc că în ultimele 6 săptămâni ne-am văzut de 4-5 ori, la propunerea mea, a Grupului PSD, și am discutat despre diferite plafoane și praguri pentru a impozita aceste pensii speciale.

În final, astăzi, Parlamentul României rezolvă două probleme.

Pe de o parte, elimină, impozitând foarte mult, acele pensii nesimțite, și se întâmplă acest lucru.

Iar al doilea lucru pe care îl face Parlamentul astăzi, foarte, foarte bun, oferă Guvernului posibilitatea să ia banii de la aceste pensii speciale și să-i ducă în Fondul de Pensii, pentru a majora pensiile cu 40% și a dubla alocațiile pentru copii. Pentru că acesta era motivul pentru care Guvernul ne spunea că nu poate să o facă.

După ce această lege este promulgată, vă așteptăm, stimați colegi de la Guvern, să votați, să aprobați, să nu prorogați Legea de majorare a pensiilor cu 40% și dublare a alocațiilor pentru copii.

În final, pe procedură, domnule președinte.

Pentru că în această lege se face referire inclusiv la categoria parlamentari, pentru a nu exista niciun fel de dubiu de neconstituționalitate, vă propun ca mâine, la plenul reunit, să introducem acest proiect, strict pentru articolul care face referire la parlamentari, pentru că, așa cum știți, pentru parlamentari este nevoie de un plen comun care să modifice Statutul parlamentarilor.

Președintele Comisiei pentru regulament este aici. Mâine dimineață va face ședință, iar pentru acest articol plenul reunit să dea din nou un vot.

În acest fel, avem o lege constituțională prin care eliminăm toate pensiile speciale din România. (Aplauze.)

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu mulțumesc.

Deci, cu alte cuvinte, mâine dimineață să facem un Birou permanent reunit, online, și să introducem pe ordinea de zi.

Vă mulțumesc.

Dacă la titlu sunt intervenții?

Dacă la amendamentele admise, de la 1 la 10?

De la 10 la 20?

20-30?

30-40?

40-47? Nu.

Proiectul de lege rămâne la votul final.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 27 octombrie 2021, 7:11
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro