Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of June 24, 2020
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.66/06-07-2020

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
14-04-2021
13-04-2021
Video archive:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2020 > 24-06-2020 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of June 24, 2020

18. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.65/2020 privind unele măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare și gestionare a fondurilor europene structurale și de investiții pentru perioada de programare 2014-2020 (PL-x 348/2020). (rămas pentru votul final)
 
see bill no. 348/2020

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

27. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 65/2020 privind unele măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare și gestionare a fondurilor europene structurale și de investiții pentru perioada de programare 2014-2020; PL-x 348/2020; procedură de urgență.

Raport din partea Comisiilor pentru buget și Comisiei pentru tehnologia informației.

Doamna deputat... Domnișoara deputat Ionela Dobrică, vă rog, prezentați raportul comun. Poate o facem doamnă până termină mandatul, da!

Doamna Ionela Viorela Dobrică (de la tribună):

Raport comun asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 65/2020 privind unele măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare și gestionare a fondurilor europene structurale și de investiții pentru perioada de programare 2014-2020.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în ședința din data de 3 iunie 2020.

La dezbaterea proiectului de lege s-a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ, cu observații și propuneri.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare instituirea unor măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare și gestionare a fondurilor europene structurale și de investiții pentru perioada de programare 2014-2020.

Prin proiect se propune, în principal, ca, începând cu data de 1 iunie 2020, autoritățile de management, organismele intermediare și beneficiarii proiectelor de finanțare din fonduri europene structurale și de investiții ale Programului Operațional Infrastructură Mare, Programului Operațional Capital Uman, Programului Operațional Competitivitate, Programului Operațional Regional, Programului Operațional Capacitate Administrativă, Programului Operațional Pescuit și Afaceri Maritime, Programului Operațional Asistență Tehnică, precum și Autoritatea de Management și beneficiarii proiectelor cu finanțare din Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate să emită, să primească și să prelucreze documentele aferente apelurilor de proiecte, contractelor de finanțare/ordinelor/deciziilor de finanțare, actelor adiționale la acestea, cererilor de rambursare, cererilor de prefinanțare, cererilor de plată, dosarelor achizițiilor publice, rapoartelor de progres, precum și a altor categorii de documente care stau la baza implementării proiectelor numai prin intermediul sistemului informatic SMIS2014, MySMIS2014.

Potrivit prevederilor art. 61 și art. 63 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, examinarea proiectului de lege a avut loc în ședințe online separate.

Membrii Comisiei pentru buget, finanțe și bănci au examinat proiectul de lege mai sus-menționat, în ședința online din data de 23 iunie 2020.

La lucrările comisiei și-au înregistrat prezența un număr de 27 deputați, din totalul de 27 de membri.

Comisia pentru tehnologia informației și comunicațiilor și-a desfășurat lucrările în ședința online din 22 iunie 2020.

Din numărul total de 15 membri ai comisiei, au participat la ședință 13 deputați.

În urma examinării proiectul de lege, membrii celor două comisii au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților un raport de adoptare a proiectului de lege cu amendamentele admise prezentate în Anexă.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Începem dezbaterile generale.

Grupul PNL...

Nu, mai faceți o precizare!

Doamna Ionela Viorela Dobrică (de la tribună):

O precizare! Lăsăm la aprecierea Departamentului Legislativ dacă este nevoie să facă anumite corelări.

Domnul Florin Iordache:

Nu e aprecierea, e obligația Departamentului Legislativ.

Domnul deputat Moldovan, de la Grupul PNL, la dezbateri generale.

Domnul Sorin-Dan Moldovan (de la tribună):

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Guvernarea digitală sprijină procesele administrative, îmbunătățește calitatea serviciilor și sporește eficiența internă a sectorului public.

Sistemul informatic, care asigură colectarea, înregistrarea și stocarea în format electronic a datelor referitoare la fiecare operațiune, are ca element central Sistemul Unic de Management al Informației SMIS 2014+, împreună cu aplicația My SMIS 2014, sisteme dezvoltate de către Serviciul de Telecomunicații Speciale, în colaborare cu Serviciul Român de Informații și Ministerul Fondurilor Europene.

Schimbările, pe care prezentul proiect de lege le aduce, urmăresc îmbunătățirea sistemelor deja existente, astfel încât să se asigure un acces rapid la informații, atât la nivelul tuturor instituțiilor implicate în procesul de gestionare și control a instrumentelor structurale, cât și la nivelul beneficiarilor.

Astfel, Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal va vota pentru prezentul raport.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Da. Mulțumesc.

Dacă alți colegi, de la alte grupuri parlamentare, doresc să intervină? Nu mai doresc.

Avem 17 amendamente admise.

Dacă la titlul legii, intervenții?

La articolul unic, intervenții? Nu.

De la 3 la 17?

Rămâne la votul final. Caracter ordinar.

Și ultimul proiect pentru astăzi.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie lundi, 19 avril 2021, 7:03
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro