Plen
Ședința Camerei Deputaților din 9 iulie 2020 (sesiune extraordinară)
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.74/16-07-2020

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-09-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2020 > 09-07-2020 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 iulie 2020 (sesiune extraordinară)

  1. Dezbaterea Proiectului de Lege privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic (PL-x 418/2020) (rămas pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 418/2020

 

Ședința a început la ora 20,13.

Lucrările ședinței au fost conduse de domnul deputat Ion-Marcel Ciolacu, președintele Camerei Deputaților.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Doamnelor și domnilor deputați,

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților, din cadrul sesiunii extraordinare, și anunț că, din totalul celor 329 de deputați, până în acest moment, și-au înregistrat prezența 197, fizic sau online.

Ordinea de zi pentru astăzi și programul de lucru au fost distribuite electronic și afișate pe pagina de Internet a Camerei.

Potrivit prevederilor regulamentare, ședința Camerei se desfășoară prin mijloace electronice.

Intrăm în ordinea de zi.

Începem dezbaterea Proiectului de Lege privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic; PL-x 418/2020; caracter organic; procedură de urgență; amendamente admise - 83; amendamente respinse - 19.

Dau cuvântul reprezentantului Guvernului României, domnului ministru Raed Arafat.

Vă rog.

Domnul Raed Arafat (secretar de stat, Ministerul Afacerilor Interne; de la tribună):

Bună seara, domnule președinte!

Stimați deputați,

Proiectul de lege este destinat oricărei amenințări epidemiologice sau oricărui risc biologic, la nefiind specific problemei cu SARS-CoV-2, dar include și măsurile ce pot fi aplicate în această situație.

S-a considerat că este bine să se vină cu un proiect de lege care este acoperitor pentru orice situație de risc epidemiologic sau biologic. Este cu scopul de a proteja comunitatea și de a permite luarea măsurilor de sănătate publică de prevenire și de combatere a riscului epidemiologic și biologic.

Au fost luate în considerare toate aspectele sesizate de Curtea Constituțională privind modul de implementare a măsurilor, predictibilitatea termenelor și posibilitatea contestării măsurilor.

Permite stabilirea regulilor de prevenire și combatere a riscului epidemiologic în mod gradual și cu implicarea experților în domeniile medicale implicate, precum și din domeniul situațiilor de urgență.

Stabilește validarea măsurilor de urgență luate de comandantul acțiunii la nivelul CNSU, precum și mecanismul de luare a acestor decizii.

În cazul bunurilor carantinate, o măsură foarte rară, dar care poate fi aplicată în unele situații deosebite, cu risc major de contaminare, este prevăzută despăgubirea, dacă bunurile sunt distruse, prin amendamentele care au fost aduse. Și totuși această măsură, repet, este una care se aplică rar și numai în situații de risc ridicat de contaminare.

În urma discuțiilor de astăzi și a amendamentelor aduse și aprobate în raportul Comisiei juridice, vă rog să aprobați proiectul care a fost depus.

Mulțumesc.

Cu amendamentele, bineînțeles.

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc, domnule ministru.

Dau cuvântul domnului președinte Halici, de la Comisia juridică, de disciplină și imunități, pentru prezentarea raportului.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Nicușor Halici (de la tribună):

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisia juridică, de disciplină și imunități a fost sesizată spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, înregistrat în Camera Deputaților ca PL-x 418/2020.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice, având în vedere atât contestarea, cât și constatarea neconstituționalității art. 25 alin. (2) teza a II-a din Legea nr. 95/2006 în ceea ce privește reforma în domeniul sănătății.

În urma examinării inițiativei legislative și a documentelor anexate, membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități au hotărât, cu majoritate de voturi, adoptarea Proiectului de Lege privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic.

Amendamentele admise și respinse sunt cuprinse în Anexa nr. 1 și Anexa nr. 2, care sunt anexe la raport.

În raport cu obiectul și conținutul său, inițiativa legislativă face parte din categoria legilor organice.

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Din partea grupurilor parlamentare...

Domnul Nicușor Halici (de la tribună):

Timp de dezbateri.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Tot... la dezbateri, domnul Halici, tot dumneavoastră, din partea Grupului PSD?

Domnul Nicușor Halici (de la tribună):

Aș fi vrut să propun un timp de dezbateri, având în vedere că e procedură de urgență, de 10 minute, domnule președinte, dacă îndeplinește...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ascultăm pe fiecare...

Este consens al Comitetului liderilor. Bine.

Începem cu... domnul deputat Halici, din partea Grupului PSD.

Doriți să luați cuvântul?

Vă rog.

Domnul Nicușor Halici (de la tribună):

Da.

Mulțumesc, domnule președinte.

Proiectul de lege transmis de Guvern, dincolo de faptul că pe fond era unul care necesita o dată punerea în acord cu Decizia Curții Constituționale, dar și, să spunem, contextul, atât prezent, cât și cel viitor, care ne poate oferi oricând situații de risc.

În ceea ce privește proiectul de lege care a fost transmis, este unul care, dincolo de lacunitatea măsurilor care au fost inserate în proiectul de lege, nu respecta nici exigențele deciziei Curții Constituționale, nici Constituția României.

De aceea, noi am amendat proiectul de lege. Și o primă măsură pe care noi o considerăm că este printre cele mai importante este aceea că spiritul legii pe care astăzi sper să o adoptăm în cadrul Camerei Deputaților este ca, în primul rând, toate măsurile care se vor avea în vedere în aplicarea acestei legi să respecte siguranța sanitară, drepturile și libertățile fundamentale ale românilor și, după aceea, normal, și celelalte obiective care au în vedere până la urmă un scop final, și anume, protecția, eventual și prevenția, în asemenea situații de risc.

Dincolo de aceste principii generale, care până la urmă nu fac altceva decât să reflecte spiritul inițiativei și al legii în sine, am mai amendat proiectul de lege și dăm posibilitatea celor care până la urmă, din păcate, ar putea ajunge în asemenea situații - mă refer la carantinare, la izolare - să poată să aibă dreptul de contestare a măsurii. Adică carantinarea, izolarea nu va mai putea fi un act unilateral al unei instituții sau al unei persoane care îndeplinește o autoritate sau o funcție publică.

De aceea, dreptul și libertatea pe care le avem, cel puțin în Constituție, și ar trebui mai des să le avem și în viața de zi cu zi, de a putea să ne bucurăm de ele, trebuie respectate.

Și, în acest caz, unul dintre elementele esențiale pe procedură tehnică este cel privind contestarea acestor măsuri.

Spunea și reprezentantul Guvernului, domnul secretar de stat, că un alt obiect foarte important al legii este și cel privind izolarea bunurilor, care ar putea fi, de asemenea, susceptibile de a fi purtătoare ale unor substanțe. Și aici am venit cu o reglementare și am amendat drastic inițiativa. Și am spus așa, că această izolare și indisponibilizare a bunurilor nu poate depăși durata stabilită pentru riscul respectiv, de carantină sau izolare a persoanelor. Mai pe înțelesul larg, nu poți să izolezi un bun mai mult decât izolezi sau carantinezi o persoană.

Pentru că sunt situații, e adevărat, foarte rare, dar tocmai și pentru o singură situație trebuie să reglementăm foarte corect și tehnic faptul că nu poți să ții un bun dincolo de această perioadă, eventual un an, doi, și după aceea să nu mai ai ce restitui.

Mai mult decât atât, în situații și mai excepționale, dacă acel bun care se izolează printr-o decizie, bineînțeles, este, după aceea, susceptibil de imposibilitatea decontaminării, acesta urmând a fi distrus, trebuie, în mod automat, cetățeanul al cărui proprietar este, să fie despăgubit în mod just.

Amendări sunt foarte multe. Nu vreau să intru și mai mult în chestiunile tehnice. Am încercat să protejăm drepturile, în primul rând, ale românilor; în subsidiar, după aceea, și viața și siguranța societății în ansamblul ei.

De aceea, Partidul Social Democrat își asumă aceste modificări care sunt și schimbă foarte mult sensul inițiativei, pentru că vin să-i protejeze pe români.

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Din partea Grupului PNL, domnul deputat Ioan Cupșa, online.

Domnul Ioan Cupșa (prin audioconferință):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Trăim în vremuri complicate, sunt vremuri nefericite, trăim sub amenințarea bolii, a morții.

Ne aflăm într-o situație excepțională, într-o criză cu aspecte chiar tragice - vieți pierdute, sănătatea unora dintre noi este ruinată, iar amenințarea, din păcate, este departe de a dispărea.

Criza economică este, de asemenea, una profundă și ne influențează negativ. Influențează negativ viața noastră socială.

Suntem într-o situație nemaiîntâlnită - o criză de nimeni anticipată. O criză însă care este a neputinței omului în fața bolii, în fața naturii.

Când cu toții sau aproape cu toții credeam și când cu toții suntem educați să credem acest lucru, că suntem stăpâni în această lume, stăpâni absoluți, că mintea noastră, știința, mijloacele tehnice ne-au făcut stăpâni absoluți, ne-am trezit în situația în care trebuie să recunoaștem că suntem vulnerabili în feluri în care nici nu ne închipuiam.

O criză profundă, nemaiîntâlnită, ne-a încercat. Guvernul liberal, Guvernul Ludovic Orban a luat măsuri. Măsuri care s-au dovedit a fi utile.

Deși lipsa de experiență era una generală, o lipsă de experiență la nivel nu doar național, ci european, la nivel mondial, și deși cadrul legislativ era unul impropriu, măsurile care s-au luat s-au dovedit a fi unele potrivite.

Ce facem noi astăzi? Încercăm să îmbunătățim cadrul legislativ. Adoptăm astăzi sau vom adopta o inițiativă legislativă la care cu toții ne-am adus contribuția. Este demn de remarcat faptul că la lucrările Comisiei juridice, aproape la fiecare dintre amendamente ne-am adus cu toții contribuția și le-am votat, toți reprezentanții partidelor politice.

Ne-am adus astăzi, cum spuneam, cu toții, contribuția. Și este un moment excepțional, un moment de solidaritate - este păcat că nu avem parte mai des de astfel de momente - în care dăm curs unei nevoi sociale. Dăm curs nevoii sociale de a lua măsuri care să protejeze viața și sănătatea fiecăruia și a tuturor, acum, când ne confruntăm cu această cruntă pandemie de COVID-19.

Desigur, dreptul la viață și sănătate sunt cheia de boltă a drepturilor fundamentale. Așa se regăsesc și în capitolul aferent din Constituția României, sunt primele pe care le regăsim acolo așezate.

Adoptăm legea aceasta care, în mod necesar, subliniez, și proporțional, nediscriminatoriu, va restrânge exercițiul unor drepturi și libertăți. O va face însă pentru că este nevoie, în mod categoric, să luăm măsuri cu caracter excepțional și temporar pentru a ne proteja viața și sănătatea. Măsuri care deja și-au dovedit, de altfel, eficiența. Izolarea, carantinarea sunt măsuri care au fost luate, au fost dispuse de către Guvernul Ludovic Orban și, cum vă spuneam, și-au arătat eficiența.

Măsurile luate în ultimele luni sunt măsuri eficiente. Au ținut sub control pandemia, am reușit să prevenim în bună măsură extinderea acestei boli teribile.

De asemenea, noi intervenim astăzi legislativ, ca urmare a Deciziei nr. 458 a Curții Constituționale a României. O decizie a cărei obligativitate formală o respectăm. O decizie însă care arată o lipsă de maturitate, de înțelepciune, a judecătorilor, a membrilor Curții Constituționale a României, așa cum arată și o lipsă de maturitate politică a celor care au sesizat Curtea și care au susținut această sesizare.

Am lucrat astăzi sub presiunea timpului, din păcate. Sperăm ca această inițiativă legislativă - felul în care noi o adoptăm și să sperăm că au înțelepciune și cei din Senat, colegii noștri din Senat - va fi una utilă și va trece de orice control de constituționalitate.

Însă trebuie să subliniez un lucru pe care mi-l spunea un prieten. Mă întreba ce votăm astăzi. Și acum o să citez. "Vom institui restrângere individuală de drepturi prin act normativ". Decizia DSP nu este nimic altceva. Actele administrative sunt emise în baza normelor primare pe care noi le votăm astăzi. Actele administrative individuale de restrângere a drepturilor vor fi sesizabile în instanța de contencios.

Prin urmare, ce efect a produs decizia Curții Constituționale a României, de vreme ce se va regăsi în bună măsură conținutul din actele normative criticate și care au fost declarate neconstituționale, în această lege pe care noi o adoptăm?

Actele erau și înainte sesizabile în contencios administrativ, pentru motive de nelegalitate. Actele erau emise și înainte și au fost emise până în prezent, ca urmare și în temeiul unor norme primare. Era vorba de Legea sănătății publice nr. 95/2006.

Și vreau să subliniez un lucru care este mai puțin cunoscut. Această lege, Legea nr. 95/2006, care în parte a fost declarată neconstituțională, mai precis alin. (2) al art. 23 a fost declarat neconstituțional, a făcut obiectul unei sesizări de neconstituționalitate în anul 2006, foarte amplă. Practic, întreaga Lege nr. 95/2006 a fost supusă controlului de constituționalitate, ca urmare a sesizării pe care un grup parlamentar a făcut-o la momentul respectiv. Și ghiciți ce? La momentul respectiv, Curtea Constituțională a României a declarat că întreaga Lege nr. 95/2006 este constituțională, că niciuna dintre criticile care însumau zeci și zeci de pagini, fiecare capitol al legii fiind sesizat, fiind contestat în legătură cu constituționalitatea sa, Curtea Constituțională, în anul 2006, făcând o verificare a priori a constituționalității acestei legi, a declarat-o constituțională.

E, uite că în anul 2020, Curtea Constituțională a României nu doar că găsește neconstituțională o parte importantă din lege, dar, mai mult decât atât, se grăbește, cum rareori o face, să soluționeze o sesizare de la Avocatul Poporului. Mută cu două săptămâni mai devreme momentul în care trebuia să soluționeze, prin decizie, sesizarea.

Domnule președinte al Camerei și domnule președinte al Senatului,

Iertați-mă, mă voi adresa direct și probabil retoric,

De ce niciunul dintre cei doi n-au răspuns în niciun fel adresei pe care Curtea Constituțională a României a trimis-o, pentru a se pronunța, Camera și, respectiv, Senatul, pe sesizarea Avocatului Poporului?

Probabil pentru că considerați, așa cum era firesc, că actele normative sesizate erau constituționale.

Dar, încă o dată, în afara neînțelegerilor dintre noi, care sunt firești, pentru că suntem adversari politici, în afara acestei neînțelegeri, astăzi este un moment important. Este un moment de solidaritate, îl subliniez, în care, cu toții, toate partidele care au reprezentare parlamentară, toate partidele politice, au sprijinit în comisie adoptarea acestui raport favorabil și probabil că vor vota în plen acest raport.

Eu vă mulțumesc tuturor.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Bună seara!

Mulțumim și noi.

Domnul deputat Ionuț Moșteanu, Grupul USR.

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu (prin audioconferință):

Bună seara, colegi!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Bună seara!

Vă auzim.

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu (prin audioconferință):

Bună seara!

Autoritățile statului au nevoie de un instrument legal pentru carantinare și izolare, pentru a ne proteja pe toți.

USR a sprijinit inițiativele autorităților și le va sprijini în continuare, pentru că e nevoie de înțelepciune și solidaritate pentru a câștiga lupta cu coronavirusul.

Aș vrea să văd aceeași atitudine și la PSD, și la PNL, și la toate celelalte partide, care uneori dovedesc că sunt mai îngrijorate de sondaje decât de sănătatea românilor.

Haideți să dăm dovadă de responsabilitate!

Așteptăm de la PSD să nu mai saboteze inițiativele Guvernului, să nu mai minimizeze riscurile acestei pandemii.

Și de la PRO România, același lucru. Pentru că foarte des l-am auzit pe domnul Ponta minimizând riscurile acestei pandemii.

Pentru două voturi în plus îi puneți în pericol pe cei mai vulnerabili dintre români.

Și să știți că nu uităm că ați condus România în ultimii 30 de ani și ați lăsat în urmă un sistem de sănătate subfinanțat, neperformant, spitale în paragină și prea puțini medici.

Așteptăm și de la Guvern mai multă transparență și un dialog real cu Parlamentul.

Proiectul acesta a venit foarte târziu în Parlament. Și am văzut solidaritate, și am văzut muncă în echipă, zilele acestea, cum au spus și antevorbitorii mei. În Comisia juridică, s-a muncit cot la cot, toată lumea a adus amendamente, încercând să scoată un proiect bun în acest interval scurt de timp.

Aștept, de asemenea, și de la domnul președinte Iohannis, să-și ia în serios rolul de mediator și să medieze meciul PSD-PNL. Pentru că e clar că din meciul acesta pierd românii și în urma lui se scufundă economia.

Domnilor colegi,

Haideți să dăm un mesaj de unitate! În acest moment România are nevoie de o clasă politică responsabilă. Asta așteaptă fiecare român de la noi.

USR va vota acest proiect.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vă mulțumesc.

Din partea Grupului PRO Europa, domnul președinte Victor Ponta.

Doriți să interveniți pe procedură? Nu.

Vă mulțumesc.

Domnul Victor-Viorel Ponta (prin audioconferință):

Alo!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Bună seara!

Vă auzim.

Domnul Victor-Viorel Ponta (prin audioconferință):

Bună seara, domnule președinte!

Mulțumesc pentru că m-ați sunat măcar, chiar dacă n-am avut ocazia să citim ce se votează azi, cum de fapt n-a citit niciun deputat care va vota.

Noi, cei de la PRO România, suntem consecvenți și o să votăm împotriva unei legi care aduce restricții, interdicții și foarte multe... foarte multe posibile abuzuri împotriva românilor.

Regret faptul că în continuare majoritatea din Parlament votează asemenea legi, care după aceea se dovedesc scrise prost, se dovedesc folosite împotriva românilor.

Dar, din fericire, există PRO România și noi votăm împotrivă.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul deputat Vass Levente, din partea Grupului UDMR.

Domnul Vass Levente (prin audioconferință):

Bună seara, stimați colegi!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Bună seara!

Domnul Vass Levente (prin audioconferință):

Legea sănătății nr. 95/2006 a fost modificată de peste 1.000 de ori.

Iată, a venit timpul - și asta s-a mai zis de la microfonul Parlamentului - să schimbăm această lege.

Poate noul coronavirus ne aduce și acest beneficiu, în afară de toate cele rele.

Permiteți-mi să vă spun că și în cazul stării de alertă propunerea legislativă care reglementa starea respectivă a fost târziu introdusă în Parlament și în ciclul discuțiilor.

La fel gândim că s-a întâmplat și în cazul acestei legi atât de necesare.

Și considerăm că acesta este motivul pentru care societatea românească, încet, încet, își pierde încrederea în tot ceea ce înseamnă reglementare din partea autorităților privind stoparea pandemiei.

Este un lucru foarte rău, pentru că în cazul în care apar probleme peste toamnă, s-ar putea să ajungem și noi într-o stare asemănătoare, cum este deja observată în alte țări din Vestul Europei, unde pandemia își face efectul și face ravagii.

Foarte important, considerăm că o asemenea lege trebuie discutată cu partea civică, trebuie discutată mult mai amplu și mult mai în amănunt în Parlament, între partide.

Felicit și felicităm totuși partidele, că a fost un exemplu bun că, uite, se poate, chiar în două zile, chiar într-o singură zi.

Și, având în vedere decizia Curții Constituționale, textul propus oferă garanții în plus în vederea respectării drepturilor fundamentale.

Suntem conștienți că vorbim despre o problemă deosebit de complexă și sensibilă și față de propunerea Guvernului au fost introduse, cu munca noastră comună, garanții în plus pentru persoanele bolnave sau suspectate de a fi bolnave, limitând posibilitatea unor abuzuri sau încălcări grave ale drepturilor cetățenilor.

Nu e normal să ții internat un pacient 70 de zile, fără simptomatologie. Mult mai bine ar fi, în spiritul a ceea ce am zis și am afirmat, ca să-l faci partener pe acel bolnav fără simptomatologie și să-i explici că s-ar putea să nu-i curgă nasul, dar s-ar putea să aibă probleme, lezări, leziuni la nivelul plămânului, la nivelul rinichiului, și motivul pentru care se internează, cu acordul scris al dumnealui, este să se urmărească și să se noteze evoluția pacientului, din punctul de vedere al organelor interne, în caz de nevoie sau dacă se internează fără simptomatologie.

De aceea, grupul nostru parlamentar a ajutat această colaborare în echipă, între partide, și o să votăm aceste modificări legislative și legea în sine.

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Grupul minorităților nu solicită cuvântul.

Din partea Grupului PMP, domnul deputat Petru Movilă, vă rog.

Domnul Petru Movilă (prin audioconferință):

Bună seara, domnule președinte!

Stimați colegi,

Partidul Mișcarea Populară va vota acest proiect de lege pentru apărarea sănătății publice, respectarea drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățenilor și ordinii publice.

Prin acest proiect de lege apar noțiuni, apar termeni noi, cum sunt: "carantina personală", "carantina bunurilor", "izolarea personală", "măsuri de sănătate publică", "epidemie", "suspect de a fi infectat sau contaminat" și alte noțiuni pe care românii imediat le vor afla, odată cu publicarea legii.

Sigur că s-a adus în discuție un lucru foarte important, o nouă lege a sănătății.

Partidul Mișcarea Populară a fost singurul care a depus un proiect de lege pentru o nouă lege a sănătății, însă, din păcate, interesele politice ale celorlalți colegi, grupuri parlamentare au făcut ca acest proiect de lege să fie respins.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Partidul Mișcarea Populară - în acest proiect de lege și mai ales după - vede responsabilitate. Vede sănătatea românilor. Vede o economie care gâfâie. Vede o economie care este la pământ. Pentru că foarte mulți dintre antevorbitori sau dintre colegii noștri parlamentari, persoane publice din administrația locală sau centrală și-au bătut joc de lege.

Pentru că dacă s-ar fi respectat legea așa cum noi considerăm și afirmăm că trebuie respectată nu am fi avut o explozie de cazuri de coronavirus, să fim nevoiți din nou să venim cu legi care să completeze cadrul legislativ actual.

De asemenea, prin această lege vedem o măsură corectă, care să vină să protejeze România.

Deja suntem pe lista de restricții în multe țări din Uniunea Europeană - vorbim de Austria, Slovacia, Grecia și Bulgaria -, au început acum. Și dacă noi am fi fost cu toții responsabili, politicienii români, nu am fi fost în această situație.

De aceea, sigur că apreciem efortul celor care au participat la realizarea acestui proiect de lege.

Și, dincolo de solidaritatea parlamentară, noi vă solicităm tuturor și tuturor românilor să fim responsabili, să respectăm legea.

Și instituțiile statului să-și facă treaba până la capăt față de cei care nu respectă legea.

Partidul Mișcarea Populară va vota în totalitate, prin parlamentarii pe care îi avem în Camera Deputaților, acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Trecem la dezbaterea pe articole.

Dacă la titlu sunt intervenții? Solicitări? Nu.

Dacă la amendamentele admise, de la 1 la 20? Nu.

De la 20 la 40? Nu.

De la 40 la 60? Nu.

De la 60 la 83? Nu.

Am încheiat dezbaterile.

Proiectul de lege rămâne la votul final.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 17 septembrie 2021, 0:20
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro