Plen
Ședința Camerei Deputaților din 25 august 2020 (sesiune extraordinară)
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.96/10-09-2020

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
08-03-2021
03-03-2021
02-03-2021 (comună)
24-02-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2020 > 25-08-2020 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 august 2020 (sesiune extraordinară)

3. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.10/1995 privind calitatea în construcții (PL-x 485/2019) (rămas pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 485/2019

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

La poziția 13, Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcții; PL-x 485/2019.

Comisia pentru industrii.

Vă rog, domnule Benedek Zacharie.

Numai puțin...

Pe procedură?

Domnul Benedek Zacharie (din sală):

Ca inițiator.

Domnul Florin Iordache:

A, ca inițiator.

Vă rog, ca inițiator.

Și apoi comisia.

Domnul Benedek Zacharie (de la tribună):

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Este o propunere legislativă de a completa Legea nr. 10 privind calitatea în construcții.

Această lege a apărut în 1995 și a reglementat responsabilitatea investitorilor, a beneficiarilor, a proiectanților, a diriginților de șantier, respectiv, a executanților. Dar de atunci a mai apărut încă o categorie, categoria consultanților. Și, în special, acești consultanți sunt în contractele FIDIC, deci la lucrările mari, la lucrări de autostradă, respectiv la dezvoltarea căii ferate sau reabilitarea căii ferate. Și, având în vedere că acești consultanți nu au decât responsabilitate contractuală, am ținut să introduc această categorie în Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, ca să aibă și o responsabilitate administrativă.

Un contract de consultanță înseamnă undeva între 6% și 10% din valoarea întregului contract, și acești consultanți ar trebui să țină cont și să fie responsabili, mai mult de atât, să respecte contractul încheiat cu beneficiarul sau cu investitorul.

În foarte multe cazuri, având în vedere că eu sunt constructor, am observat că aceste consultanțe încearcă să ajute executanții ca să poată să tragă de timp, să amâne termene, eventual, chiar să le găsească posibilități de a găsi lucrări suplimentare.

Mai mult de atât, nimeni nu cere de la aceste consultanțe să aibă oameni, să aibă specialiști în domeniu. Un executant sau un proiectant - în funcție de proiect - trebuie să aibă o grămadă de specialiști, nu știu, inginer constructor, laborant și așa mai departe. Foarte multe firme de consultanță vin cu fel și fel de meserii, începând de la bucătar până la jurist, care nu au absolut nicio treabă cu domeniul construcțiilor.

Acesta este motivul pentru care... sau acestea sunt motivele pentru care am inițiat această propunere legislativă.

A mai fost încă o parte, unde Inspectoratul în Construcții - bineînțeles că și cei de la inspectorat ar trebui responsabilizați, dar Guvernul n-a fost de acord, și atunci accept această variantă, cum a ieșit de la comisie.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Comisia, vă rog, prezentați raportul?

Domnul Mihăiță Vîrză (de la tribună):

Mulțumesc, domnule președinte.

Raport asupra Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcții.

În conformitate cu prevederile art. 94 din Regulamentul Camerei, Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată, spre dezbatere în fond, cu Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcții.

Consiliul Legislativ avizează favorabil propunerea legislativă, cu observații și propuneri.

Consiliul Economic și Social avizează favorabil.

Guvernul susține adoptarea inițiativei legislative.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege.

Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului a avizat favorabil proiectul de lege.

Comisia juridică, de disciplină și imunități avizează favorabil.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Potrivit expunerii de motive, demersul legislativ urmărește remedierea unor lacune legislative în domeniul consultanței în construcții.

Comisia pentru industrii și servicii a examinat proiectul de lege în ședința online din 19 august 2020.

În urma dezbaterilor și a opiniilor exprimate, membrii Comisiei pentru industrii și servicii au hotărât, în unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei adoptarea proiectului de lege.

Conform prevederilor din Constituția României, republicată, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Dacă la dezbateri generale sunt intervenții? Nu sunt intervenții.

Avem 4 amendamente respinse.

Dacă se susțin? Nu se susțin.

Avem 11 amendamente admise.

La titlul legii dacă sunt intervenții?

De la 2... (Vociferări.)

Păi, nu este înscris, domnule...

Nu este înscris nimeni la dezbateri generale, vă rog frumos.

De la poziția 2 până la poziția 11, dacă sunt intervenții? Nu sunt intervenții.

Mulțumesc.

Rămâne la votul final. (Vociferări.)

Domnule Dobre, haideți să discutăm organizat. Am întrebat grupurile parlamentare dacă există cineva. Pe ecran... (Vociferări.)

Ascultați-mă puțin, ca să putem discuta. Nu discutăm... Discutăm organizat.

Repet, am întrebat. Nu există nimeni, pe ecran nu și-a înscris niciun coleg... (Vociferări.)

Da. Mergem mai departe.

Au venit cele 3... 3 poziții...

Da, vă rog, domnul Andronache, vă rog.

Domnul Gabriel Andronache (de la tribună):

Domnule președinte de ședință,

Haideți să lămurim o chestiune.

Conform cutumei, că nu este o reglementare introdusă în Regulament, grupurile parlamentare comunică, pe punctele de pe ordinea de zi, înaintea începerii ședinței, vorbitorii pentru fiecare punct.

Domnul Bumb a fost comunicat de Grupul PNL, pentru a susține punctul de vedere al Grupului parlamentar al PNL, la acest punct.

Ca atare, s-a făcut legătura și trebuia să intervină...

Domnul Florin Iordache:

Domnule Andronache...

Domnul Gabriel Andronache (de la tribună):

... la dezbateri generale.

Despre asta era vorba.

Mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Domnule Andronache, nu am nicio problemă să-i dau cuvântul domnului Bumb, dar, repet, nici eu, nici colegii mei, domnii secretari, nu am avut la cunoștință că un coleg dorește să intervină.

Nu e o problemă dacă domnul Bumb dorește să-și exprime un punct de vedere.

Am întrebat, dorește cineva să-și exprime...? Nu. Bun.

Înțeleg că domnul Bumb, spuneți dumneavoastră, dorește să intervină.

Faceți legătura cu domnul Bumb.

Dar dacă aveți colegi care doresc să intervină, repet, la dezbateri generale, veniți și anunțați-mă. Ori pe mine, ori pe domnii secretari.

Eu n-am de unde să știu că cineva dorește să intervină.

Acum înțeleg că domnul Szabó Ödön dorește să intervină. (Vociferări.)

Poftiți? (Vociferări.)

A, la următorul? (Vociferări.)

Domnul Bumb, vă rog.

Domnul Bumb.

Domnul Sorin-Ioan Bumb (prin audioconferință):

Domnule președinte,

Bună ziua!

Domnul Florin Iordache:

Vă rog.

Domnul Sorin-Ioan Bumb (prin audioconferință):

Ca inițiator al acestei legi, mi se pare normal să fie reglementată și activitatea consultanților în construcții, pentru că ei, până acum, nu au absolut nicio responsabilitate.

De aceea, am propus ca și consultanții să aibă anumite responsabilități, pentru că este importantă informarea pe care o fac beneficiarilor și consultanța pe care o dau, și de aceea trebuie să fie oameni specializați, și activitatea lor să fie reglementată.

Mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Da. Da.

Ați văzut, am întrebat, fie la inițiator, fie, apoi, din partea grupurilor.

Nu avem o problemă. Nu are rost să facem dezbateri inutile.

Bun.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 8 martie 2021, 20:44
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro