Curriculum Vitae
Comunicate de presă
Activitate parlamentară
2024-prezent (dep.)
2020-2024 (dep.)
2016-2020 (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
luări de cuvânt în ședințele Biroului permanent
votul electronic
declarație de avere
declarație de interese
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-2020 > Camera Deputaților > Marius-Constantin Budăi > Curriculum Vitae Versiunea pentru printare

Marius-Constantin BUDĂI
Curriculum Vitae

Data actualizare:25.01.2021

Informații personale

E-mail(uri) budaimarius@yahoo.com, budaimarius72@gmail.com
Sex Masculin
Data nașterii 01.05.1972
NaționalitateRomână



Experiența profesională

Noiembrie 2018 - Noiembrie 2019

Ministru

Ministerul Muncii și Justiției Sociale



2016-prezent

Deputat

Parlamentul României, Camera Deputaților

Vicepreședinte Camera Deputaților

Chestor

Vicelider grup parlamentar

Președinte Comisia pentru buget, finanțe și bănci

Președinte Comisia parlamentară de anchetă privind achizițiile și gestionarea stării de urgență

Membru în Comisia specială a Camerei Deputaților pentru elaborarea, modificarea și completarea propunerilor legislative în materia sportului organizat în România

Membru în Comisia pentru buget, finanțe și bănci

Membru în Comisia comună pentru integrare europeană dintre Parlamentul României și Parlamentul Republicii Moldova



2013 - 2016

Director Executiv

Casa Națională de Pensii Publice - Casa Județeană de Pensii Botoșani, Calea Națională nr. 85

-Organizarea, îndrumarea, coordonarea, previzionarea și controlul activității instituției publice

Tipul sau sectorul de activitate Administrarea sistemului public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale și a sistemului de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale



2009 - 2013

Șef serviciu achiziții publice, administrativ

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Botoșani, Strada Maxim Gorki nr. 4

-Coordonarea și controlul activităților din domeniul administrativ, achiziții publice, aprovizionare, redactare și implementare proiecte fonduri structurale și de coeziune europene și Banca Mondială, control intern, arhivă, gestiune

Tipul sau sectorul de activitate Asistență socială



2009

Director

Agenția Județeană pentru Prestații Sociale Botoșani, Calea Națională nr. 85

-Organizarea, îndrumarea, coordonarea, previzionarea și controlul activității instituției publice

Tipul sau sectorul de activitate Administrarea și gestionarea într-un sistem unitar de plată a beneficiilor de asistență socială și a altor programe privind servicii sociale susținute de la bugetul de stat



1995-2008

Referent-inspector-inspector de specialitate

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Botoșani, Strada Maxim Gorki nr. 4

-Administrativ, aprovizionare, control intern, gestiune, casierie, achiziții publice

Tipul sau sectorul de activitate Asistență socială



2004-2006; 2008

Consilier parlamentar - șef cabinet

Parlamentul României, Camera Deputaților

-Audiențe, interpelări și întrebări parlamentare, menținerea legăturii între cabinetul parlamentar și administrațiile publice locale (Instituția Prefectului, Consiliul Județean, Primării, Instituții publice deconcentrate, etc.)

Tipul sau sectorul de activitate Administrație publică/cabinet parlamentar



2001-2008

Reprezentant zonal

S.C. CURIER EXPRES S.R.L. - Galați

- Coordonare activitate curierat extern și intern

Tipul sau sectorul de activitate Curierat extern și intern



2007-2009

Administrator

S.C. PRIM’S FOOD S.R.L. Botoșani

-Coordonare activitate

Tipul sau sectorul de activitate Alimentație publică



Alte experiențe profesionale

organizarea contabilității la societățile comerciale, redactare și implementare proiecte fonduri structurale și de coeziune europene și Banca Mondială, consultanță în domeniul achizițiilor publice.



Educație și formare

2012 - 2013

Certificat pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici

Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici

Agenția Națională a Funcționarilor Publici

-Managementul resurselor umane în administrația publică, Management financiar și bugetar, Comunicare și imagine publică, Administrația publică în contextul integrării în Uniunea Europeană, Management strategic și politici publice, Management public și abilități manageriale, Management de proiect și fonduri structurale, Administrație publică modernă și eficientă



2008-2010

Master - Managementul financiar-contabil al administrației publice

Universitatea Spiru Haret - Facultatea de Management Financiar Contabil (București) - Program de studii postuniversitare de masterat în specializarea - Managementul financiar-contabil al administrației publice.

-Caracteristicile managementului din administrația publică; Reforma administrației publice în România; Rolul managerilor publici; Management și leadership; Bugetele instituțiilor publice și tehnici bugetare; Controlul preventiv asupra fondurilor publice;



2004-2008

Economist licențiat

Universitatea Spiru Haret - Facultatea de Finanțe și Bănci (București) - Program de studii universitare în specializarea - Finanțe și Bănci

-Contabilitatea publică; Auditul public intern; Elemente ale gestionării bazelor de date în managementul administrației publice; Management; Finanțe și bănci;



2002-2004

Tehnician specialist - asistent de gestiune financiar contabilă

Colegiul Economic și de Administrație OCTAV ONICESCU - Botoșani

-Contabilitatea publică; Management; Marketing; Matematică aplicată în economie



1986-1990

Diplomă de bacalaureat

Liceul MIHAI EMINESCU - Botoșani

-Scrieți lista principalelor materii studiate și abilitățile acumulate



2016

Diplomă Public speaking și prezentări moderne

Ministerul dezvoltării regionale și administrației publice - Agenția națională a funcționarilor publici

-Public speaking și prezentări



2014

Manager îmbunătățiri procese

Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Varstnice - Ministerul Educației Naționale-Ministerul dezvoltării regionale și administrației publice - Agenția națională a funcționarilor publici

-Dezvoltarea sistemului de management vizual al proceselor/Coordonarea echipelor de îmbunătățire a proceselor/Luarea deciziilor de aplicare a soluțiilor de îmbunătățire a proceselor.



2013

Manager

Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Varstnice - Ministerul Educației Naționale

-Management



2011

Expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene

Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale - Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului

-Accesare fonduri structurale și de coeziune europene



2011

Manager proiect

Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale - Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului

-Manager proiect



2010

Diplomă Achiziții și managementul lanțului de aprovizionare

Crownford Ltd. și Universitatea Petre Andrei din Iași

-Achiziții și managementul lanțului de aprovizionare



2008

Expert achiziții publice

Ministerul Muncii, Familiei și Egalității de Șanse - Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului

-Achiziții publice



2007

Expert achiziții publice

Ministerul Internelor și Reformei Administrative - Institutul Național de Administrație

-Achiziții publice



2001

Contabilitate asistată de calculator

Ministerul Muncii și Solidarității Naționale - Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani

-Contabilitate asistată de calculator



2000

Utilizare PC - compatibile IBM ( WINDOWS 98, MICROSOFT OFFICE, INTERNET, REȚELE).

Comisia Națională de Informatică - Societatea de Servicii Informatice Botoșani

-Utilizare PC - compatibile IBM ( WINDOWS 98, MICROSOFT OFFICE, INTERNET, REȚELE).



Alte cursuri formatoare

  • 2014-2015 - Seminar național ” Modernizarea serviciilor publice de informare și relaționare cu cetățenii, din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice” - Comunicare instituțională - Dezvoltarea rețelei de comunicatori pentru serviciile publice de informare și relaționare cu cetățenii precum și a instituției purtătorului de cuvânt
  • 2011 - Seminar de formare „Achiziții publice cu accent pe achiziții publice LUCRĂRI” organizat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului în cadrul programului „Servicii de instruire specializată pentru dezvoltarea abilităților tehnice și generale pentru personalul din cadrul Autorității de Management, Organismelor Intermediare și instituțiilor beneficiare ale Programului Operațional Regional”
  • 2010 - Seminar de formare „Achiziții publice” organizat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului în cadrul programului „Servicii de instruire specializată pentru dezvoltarea abilităților tehnice și generale pentru personalul din cadrul Autorității de Management, Organismelor Intermediare și instituțiilor beneficiare ale Programului Operational Regional”
  • 2002 - Fundația INVENT - GERMANIA - Managementul proiectelor



COMPETENȚE PERSONALE

Alte limbi străine cunoscute

ÎnțelegereVorbireScriere

AscultareCitireParticipare
la conversație
Discurs oral

Limba engleză

utilizator experimentat utilizator independent utilizator independent utilizator independent utilizator independent

Limba franceză

utilizator independent utilizator independent utilizator independent utilizator independent utilizator independent



Competență digitală

AUTOEVALUARE

Procesarea
informației
Comunicare Creare de
conținut
Securitate Rezolvarea de
probleme

Utilizator experimentat Utilizator experimentat Utilizator experimentat Utilizator independent Utilizator elementar



Permis de conducere

  • B, C, E

Informații suplimentare

  • creativitate și spirit de inițiativă,
  • capacitate de analiză, sinteză și decizie,
  • gestionarea eficientă a resurselor umane și financiare,
  • capacitate de organizare, conducere și control,
  • asumarea responsabilității,
  • abilități de comunicare,
  • organizat, meticulos și atent la detalii,
  • capabil să prestez muncă în echipă,
  • apt de a acumula noi cunoștințe,
  • ușurință în calcul și în utilizarea calculatorului.
25.01.2021

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 16 ianuarie 2025, 0:53