Plen
Ședința Senatului din 8 aprilie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.48/16-04-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 08-04-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 8 aprilie 2004

15. Dezbaterea și adoptarea proiectului Legii privind declararea ca oraș a comunei Căzănești, județul Ialomița
 
consultă fișa PL nr. L199/2004

Domnul Nicolae Văcăroiu:

................................................

Trecem la punctul următor, proiect de Lege privind declararea ca oraș a comunei Căzănești, județul Ialomița.

Vă rog, domnule deputat, vă ascultăm.

Domnul Vasile Silvian Ciupercă - deputat:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor,

Cea mai importantă comună, între Urziceni și Slobozia, comuna Căzănești, este propusă a fi ridicată în rang, conform Legii nr. 351/2001, și declarată oraș.

Argumentele sunt de ordin instituțional, de ordin general și de ordin istoric și mai există ceva. A fost un nume de referință cândva, atunci când COMBIL Căzănești asigura hrana pentru sute de mii de oameni din zona Bucureștiului și din zona limitrofă județului, așa cum COMTIM-ul asigura în partea de vest a țării sau Ulmeni în sud. A fost o groapă de potențial prin faptul că întreprinderea respectivă, care avea 2.000 de muncitori, a fost lichidată.

Acum, localitatea este în ascensiune, pentru că a apărut o societate care a cumpărat și care face eforturi pentru a redeschide activitatea în această zonă.

Ar mai fi de adăugat următorul lucru. Ialomița este unul dintre județele cu cele mai puține localități urbane, cu cel mai scăzut procent de urbanizare, iar poziția parlamentarilor care susțin acest proiect de lege este aceea de a asigura condiții de viață urbană în cât mai multe localități din județul Ialomița.

Raportul este favorabil.

Eu vă rog să votați acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc.

Rog, raportul Comisiei pentru administrație publică și organizarea teritoriului.

Domnul Florin Hrițcu:

Comisia pentru administrație publică și organizarea teritoriului adoptă raport favorabil.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

S-a înțeles. Legea are caracter organic.

Dacă sunt luări de cuvânt?

Guvernul?

Domnul Mircea Alexandru:

Dacă îmi permiteți, domnule președinte, Guvernul a formulat în legătură cu această propunere legislativă un punct de vedere negativ, în sensul că nu susține adoptarea propunerii, având în vedere că în fișa prezentată numărul de locuitori este sub cel de 5.000, care ar fi trebuit să fie, respectiv se face precizarea în fiș. că sunt 4.841 de locuitori.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Doamna senator Maria Petre.

Doamna Maria Petre:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Sigur, nu vă așteptați de la mine, ca senator de Ialomița, să fiu împotriva acestei propuneri legislative.

Avem niște probleme în relația cu Legea de organizare a localităților, cu rețeaua de localități, și cred că ele nu sunt atât de grave încât să nu creăm aceste localități importante, cu adevărat, ale județului Ialomița, dincolo de căderea pe care dispariția COMBIL-ului a reprezentat-o și pentru locuitorii din Căzănești, dar și pentru zona adiacentă.

Cred că ceea ce vom obține prin declararea ca oraș a comunei Căzănești, o comună bine amplasată și cu potențial economic, este mai degrabă o perspectivă decât o blocare a ei la rangul de comună, așa cum este ea în lege.

Ca atare, vă rog, stimați colegi, să susținem, dincolo de punctul de vedere negativ al Guvernului, transformarea comunei Căzănești în oraș.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc.

Domnul președinte Mircea Ionescu-Quintus.

Domnul Mircea Ionescu-Quintus:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Motivul că numărul locuitorilor este insuficient se poate aranja. Să recomandăm locuitorilor să urmărească emisiunea "Big Brother" și într-un an de zile se dublează.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnul senator Bindea coboară din Maramureș la Căzănești.

Vă ascultăm, domnule senator.

Domnul Liviu-Doru Bindea:

Da, domnule președinte, cobor la o chestiune de lege.

Sper că nu mă-nșală memoria. Legea prevede, de regulă, 5.000 de locuitori. În consecință, eu cred că o lipsă, de la exigența pe care o prevede, de regulă, de 200 locuitori sau 100 locuitori, poate să fie considerată ca o toleranță chiar aprobată de lege, pentru că de aceea spune "de regulă".

De aceea, propunerea mea este, nu că aș veni de la distanța pe care ați spus-o, ci raportat, efectiv, la lege, nu cred că voința acestor oameni care doresc, doar s-a făcut un referendum, să trăiască într-un nou cadru administrativ, trebuie să fie înfrântă pe considerentul că nu ar fi o sută și ceva de locuitori.

Vă mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

O singură precizare, dacă nu greșesc eu. Sigur, noi putem vota o excepție. O singură precizare: din câte știu eu, legea spune minim 5.000.

Domnul senator Triță Făniță.

Domnul Triță Făniță:

Domnule președinte,

Am trăit în Bărăgan 12 ani și cunosc comuna asta.

Cu indulgență se poate numi comună. Ar trebui să spunem... Un sat... (Rumoare în sală.)

În orice caz, nu are figură de oraș. Să ne mai gândim cu orașul... Înseamnă că ne facem de râs... Va scrie acolo orașul Căzănești și o să vedeți ce comună este...

Avem comune puternice în țara românească și ca număr, și ca înfățișare...

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă rog, dacă mai sunt luări de cuvânt?

Inițiatorul.

Domnul Vasile Silvian Ciupercă:

O singură intervenție... Nu în legătură cu populația pentru că, știți foarte bine, o mare parte dintre cei cu domiciliul în orașele învecinate, în Ploiești, în București, din primăvară până în toamnă, nu numai în 1907, și în 2004, și în 2003, și în 2002 stau în Căzănești din diverse rațiuni. Așa că populația din 2000 probabil că este alta.

Ca instituții, așa este. Sunt aspecte care sunt de comună. Sunt aspecte însă... Are liceu, are sală de sport, are instituții... Deci aspectul general al comunei este de localitate în devenire urbană.

Am declarat oraș Bechetul, am declarat oraș...

Nu argumentele cele mai importante sunt legate de aspectul unor cartiere. Sunt și în orașele mari, în municipii, aspecte care dezavantajează.

Pe fond, ridicarea vieții urbane este cel mai important lucru. Și aceasta se întâmplă în Căzănești.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Da, am înțeles. S-a înțeles, mai ales că, stimați colegi, apare un avantaj cu totul aparte. Pentru orașe nu avem proiecte cu finanțare externă, avem pentru comune.

Deci cu SAPARD-ul ați terminat-o acolo.

Supun votului dumneavoastră raportul comisiei, raport favorabil, fără amendamente, și proiectul de lege. Legea are caracter organic.

Vă rog să votați.

Adoptat cu 89 de voturi pentru, 12 voturi împotrivă, 5 abțineri.

Felicitări!

Domnul Vasile Silvian Ciupercă:

Vă mulțumesc foarte mult.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 28 noiembrie 2021, 12:15
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro