Plen
Ședința Camerei Deputaților din 6 martie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.25/16-03-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
16-04-2024
15-04-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 06-03-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 martie 2007

3. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.85/2006 privind stabilirea modalităților de evaluare a pagubelor produse vegetației forestiere din păduri și din afara acestora (rămas pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 987/2006

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................

Următorul proiect pe ordinea de zi - cel de la pct.15: Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență nr.85/2006 privind stabilirea modalităților de evalure a pagubelor produse vegetației forestiere din păduri și din afara acestora.

Rog inițiatorul să-l prezinte și Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice să-și ia locul, pentru a prezenta raportul.

Vă rog, domnule ministru. Am rugămintea să vă și prezentați pentru stenogramă.

Vă rog, v-am dat cuvântul.

Domnul István Töke: (secretar de stat, Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale)

Sunt István Töke, secretar de stat din M.A.P.D.R.

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Asigurarea gestionării durabile a pădurilor și dezvoltarea unei silviculturi multifuncționale pe termen lung care îndeplinește nevoile societății sunt premise care stau la baza planului de acțiune forestier al Uniunii Europene între 2007-2011.

Printre obiectivele acestui plan sunt și cele privind îmbunătățirea competitivității sectorului forestier și creșterea utilizării durabile a serviciilor și produselor forestiere, respectiv menținerea și sporirea funcțiilor de protecție a pădurilor.

În condițiile concrete ale României se înregistrează tăieri ilegale de arbori care afectează îndeplinirea obiectivelor sus-menționate, acestea efectuându-se în contradicție cu principiul utilizării durabile.

În scopul prevenirii și combaterii tăierilor ilegale, se realizează anual, în toate pădurile, controale de fond în cantoanele silvice, indiferent de forma de proprietate asupra pădurii.

Cu ocazia acestor controale, se constată pagube care, dacă erau evaluate în condițiile prevăzute de Legea nr.81/1993 privind determinarea despăgubirilor în cazul unor pagube produse fondului forestier și vegetației forestire din afara fondului forestier situate pe terenurile proprietate publică și privată și economiei vânatului, cu modificările și completările ulterioare, ar obliga personalul care asigură paza pădurilor să le suporte integral sau în parte, nefiind reglementată o limitare a răspunderii acestui personal pentru situațiile bine justificate.

În plus, valorile de despăgubiri calculate în condițiile legislației existente nu sunt în concordanță cu valoarea reală a pagubei și cu posibilitățile financiare ale acestui personal.

În aceste condiții, exista riscul ca, pentru o mare parte din suprafața de pădure a țării, să nu mai poată să fie asigurată paza, componenta esențială a gestionării acestor păduri.

Întrucât, începând cu luna septembrie a anului trecut, trebuia să se desfășoare controale de fond de toamnă în cantoanele silvice, era necesară adoptarea unui proiect de act normativ care să reglementeze această situație extraordinară.

Față de cele prezentate, a fost elaborat proiectul prezent de lege în vederea aprobării Ordonanței de urgență a Guvernului nr.85 privind stabilirea modalităților de evaluare a pagubelor produse vegetației forestiere din păduri și din afara acestora, pe care-l supunem Parlamentului spre adoptare.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule președinte Tabără, v-aș ruga să prezentați raportul și să anticipăm puțin momentul propunerii dumneavoastră pentru procedura de urgență.

Domnul Valeriu Tabără:

Domnule președinte, vă propun 10 minute pentru dezbaterea pe articole a acestei ordonanțe de urgență și vă prezint și raportul comisiei.

Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice a fost sesizată spre dezbatere pe fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.85/2006 privind stabilirea modalităților de evaluare a pagubelor produse vegetației forestiere din păduri și din afara acestora.

Ordonanța are ca obiect de reglementare stabilirea modalităților de evaluare a pagubelor produse vegetației forestiere din păduri și din afara acestora.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

La lucrările comisiei au fost prezenți 23 de deputați din totalul de 24 de membri ai comisiei.

Raportul comisiei a fost adoptat cu majoritate, înregistrându-se un vot împotrivă în ședința din 21 februarie 2007.

Proiectul de lege este de competența decizională a Camerei Deputaților.

Comisia propune admiterea cu modificări a proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 85/2006 privind stabilirea modalităților de evaluare a pagubelor produse vegetației forestiere din păduri și din afara acestora.

Mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul Mocanu dorește să intervină la dezbateri generale. Poftiți, domnule deputat.

Domnul Vasile Mocanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

În urmă cu o săptămână, în mass-media, se discuta despre locul țării noastre în furtul ecologic. Se potrivește de minune acest proiect de lege al nostru, pe care-l analizăm astăzi în Camera Deputaților, cu aprecierea făcută în urmă cu o săptămână în mass-media.

Dacă s-a furat ceva în țara românească după revoluție, desigur că pudurile au fost devastate cu acest procedeu numit furt. Reglementarea evaluării normelor care duc la precizarea valorii furtului din pădurile României, a fost făcută încă din 1993, dar datorită modificărilor ce au avut loc atât în forma de proprietate a pădurilor, cât și în legislația românească în acest domeniu, au făcut ca Guvernul de astăzi să emită această ordonanță de urgență prin care vine să reglementeze normele de evaluare a pagubelor produse în pădurile noastre, cât și în afara pădurii, terenuri cu vegetație forestieră.

Desigur că este greu să-i dai unui om misiunea de a păzi pădurea și să vii a doua zi și să-i spui că îl costă o valoare. S-a ajuns ca, din acest punct de vedere, să nu se mai găsească forță de muncă, paznici, în pădurile, deocamdată, proprietate publică, cât și în cele proprietate privată.

Noi, Grupul Partidului Social Democrat din Comisia pentru agricultură, cât și din plenul Camerei Deputaților, susținem această ordonanță de urgență și acest proiect de lege datorită faptului că suntem conștienți că numai așa putem să ajungem să putem păzi avuția cea mai de preț a țării noastre.

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Din partea Grupului PRM, domnul deputat Dragoș Dumitriu.

Domnul Dragoș Petre Dumitriu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Foarte corect a spus antevorbitorul, că din păduri s-a furat extraordinar de mult, deci toți deputații știm că ni se cere din partea cetățenilor, în circumscripțiile noastre, să rezolvăm, să reglementăm cumva situația aceasta a furturilor.

După părerea mea, această ordonanță nu rezolvă însă mare lucru, mai mult, consfințește faptul că personalul cu atribuții de pază nu răspunde material în condițiile în care pădurile au accesibilitate ridicată sau se fură în mod constant din ele. Și atunci mă întreb ce rost are această ordonanță și cum rezolvă ea? Nu cumva este numai o chestiune formală?

În discuțiile pe care le-am avut ieri în cadrului Grupului PRM, i-am convins și pe colegii mei că, de fapt, această ordonanță nu este decât o chestiune pur formală, că nu rezolvă nimic, deci vom vota împotriva ei.

Mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Poftiți, domnule deputat.

Domnul Ionesie Ghiorghioni:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Distinși colegi,

Prin prisma mea consider că actuala inițiativă legislativă este deosebit de oportună, ea venind să reglementeze modul în care se fac evaluările la pagubele din terenurile cu vegetație forestieră.

Vă rog să remarcați în conținutul legii diferența între evaluarea unei pagube ca urmare a neglijenței în serviciu, respectiv a celor care fac paza și evaluarea mai mare a celora prinși în flagrant.

Cred că prin această inițiativă legislativă vom reuși să stopăm această decapitalizare a terenurilor cu vegetație forestieră.

Grupul parlamentar al Partidului Democrat susține întru totul această inițiativă legislativă.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă mai dorește cineva?

Trecem la dezbaterea proiectului de lege. Vă rog să urmăriți raportul comisiei.

La titlu, comisia n-a avut obiecțiuni.

Dacă aveți dumneavoastră? Votat titlul astfel cum a fost prezentat.

La articolul unic urmăriți, vă rog, amendamentul 2.

Nu aveți obiecțiuni. Adoptat amendamentul 2.

Titlul ordonanței de urgență, nemodificat de comisie.

Dacă aveți dumneavoastră obiecțiuni? Votat în unanimitate.

Art. 1 din ordonanță.

Dacă aveți obiecțiuni la textul ordonanței? Nu. Adoptat în unanimitate.

Art. 2. Nu aveți obiecțiuni. Votat în unanimitate.

Art. 3. De la alin. (1) până la alin. (5) comisia nu a avut amendamente. Dacă aveți dumneavoastră?

Votate toate cele cinci amendamente în formularea din ordonanță.

La alin. (6) urmăriți, vă rog, pagina 7 din raport. Există un amendament 6.

Dacă aveți obiecțiuni? Adoptat amendamentul comisiei.

La art. 3, comisia nu are amendamente.

Dacă aveți obiecțiuni? Votat în unanimitate.

La art. 4 nu sunt obiecțiuni.

Votat în unanimitate.

Art. 5 nu sunt obiecțiuni.

Votat în unanimitate.

Pentru art. 6 urmăriți, vă rog, amendamentul 10 al comisiei, cu mai multe intervenții.

Dacă aveți obiecțiuni la amendamentul 10? Votat în unanimitate amendamentul 10.

Pentru art. 7 din ordonanță, comisia nu a avut amendamente.

Dacă aveți dumneavoastră obiecțiuni? Votat textul din ordonanță.

La art. 8 dacă aveți? Nu aveți.

Votat textul din ordonanță.

Pentru art. 9, de asemenea, comisia nu a avut amendamente.

Dacă aveți dumneavoastră? Votat textul din ordonanță în unanimitate.

Art. 10, nu sunt obiecțiuni. Votat textul din ordonanță.

Art. 11, nu sunt obiecțiuni. Votat textul din ordonanță.

La art. 12 dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți.

Votat textul din ordonanță.

Pentru Anexele 1, 2, 3, dacă aveți obiecțiuni? Nu.

Votate în formularea din ordonanță.

Am parcurs textele acestui proiect de lege. Îl vom supune votului final astăzi.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 22 aprilie 2024, 1:02
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro