Domnul Anghel Stanciu: Doamna președinte, Onorat prezidiu, Stimate doamne și stimați domni deputați, Domnilor miniștri, Trebuie să remarcați, totuși, că nu mai fac traseul cu o anumită lungime și pierdere de timp, m-am mutat, totuși, ocazional, în prima bancă. Doamna președinte, Distinsul meu coleg a precizat aici că aceste cheltuieli bugetare, sau reducerea cheltuielilor bugetare a necesitat anumite comasări, care sunt mai mult sau mai puțin fericite sau chiar, să spunem, desființarea unor ministere sau luarea unor atribuții, cum este cazul Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești. Dincolo de faptul că normal, politic trebuia să avem un viceprim-ministru pentru a crea acea majoritate necesară funcționării Guvernului, și i-am dat strict atribuțiuni în domeniul învățământului, este o chestiune care pe noi ne surprinde. Și, fără să mă leg de distinsul Markó Béla, că nu se știe când se creează altă majoritate, ceea ce ne surprinde este următorul lucru. Noi am redus numărul de ministere, dar venim și spunem următorul lucru. Secretariatul general al Guvernului, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea primului-ministru, condusă de un secretar de stat cu rang de ministru. Mai venim și mai spunem încă o dată, Departamentul pentru relația cu Parlamentul, structură cu personalitate juridică, finanțată prin bugetul Secretariatului de Stat al Guvernului, condusă de un șef de departament cu rang de ministru, deci un șef de departament are rang de ministru. Departamentul pentru Afaceri Europene, structură cu personalitate juridică, condusă de un șef de departament cu rang de ministru. Deci, dacă înțeleg bine, noi am redus numărul de ministere, ar apărea aparent că am redus și cheltuielile, dar mai scoatem 3 miniștri pe care îi mascăm ca fiind șefi de departament cu rang de ministru. Or, treaba asta cu mascatul se face, de regulă, la jocul de cărți. Când ai grijă să nu-ți vadă cel de alături cărțile... Or, aici există transparență, or, aici există banul public, deci ori sunt ministere, ori sunt departamente, și dacă sunt departamente, să rămână cu șefi de departament. De ce să aibă rang de ministru? Poate să aibă rang de secretar de stat. Deci, aceasta, doamna președinte, cu voia dumneavoastră, numai la prima vedere, pentru că nu vreau să intru în alte amănunte și în alte detalii care sunt strigătoare la cer, ca să-i țin până mâine dimineață pe distinșii mei colegi aici. V-am spus ca să înțelegeți că noi explicăm de ce votăm contra, împotriva unei structuri guvernamentale care, dincolo că prezintă alăturări, să spunem nefirești, iată că ne și ascunde o serie de lucruri punând, miniștrii șefi de departament. Vă mulțumesc pentru atenție.
|