Plen
Ședința Camerei Deputaților din 8 aprilie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.45/16-04-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
16-04-2024
15-04-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 08-04-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 aprilie 2013

14. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic (PL-x 394/2011). (rămas pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 394/2011

   

Domnul Viorel Hrebenciuc:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

16. La punctul 16 avem Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic.

Din partea Guvernului, vă rog, doamna Jugănaru.

Video in format Flash/IOS

Doamna Anne-Rose-Marie Jugănaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Prezentul act normativ are ca scop promovarea și stimularea pieței vehiculelor nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic și îmbunătățirea contribuției sectorului transporturilor la politicile Uniunii Europene în domeniul mediului, climei și energiei.

În acest context, prezentul act urmărește promovarea introducerii pe piața vehiculelor de transport nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic prin intermediul achizițiilor publice ecologice.

De asemenea, prezentul proiect este de natură a încuraja producătorii și industria în a realiza vehicule cu un consum redus de energie și cu emisii reduse de dioxid de carbon și de alți poluanți, crescând concurența pe aceste piețe. Achiziția de vehicule de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic oferă o oportunitate municipalităților care doresc să demonstreze o atitudine responsabilă față de mediu, asigurând astfel cetățenilor un trai într-un mediu mai sănătos.

Utilizarea de vehicule puțin poluante este de natură a ameliora calitatea aerului în zonele urbane.

Având în vedere cele precizate anterior, Ministerul Mediului susține promovarea în forma prezentată de Guvern a prezentului act normativ.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Domnul Iancu, din partea Comisiei de industrii.

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisia pentru industrii și servicii, precum și Comisia pentru administrație publică au fost sesizate pentru dezbaterea și avizarea proiectului de lege menționat.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat, are aviz favorabil din partea Comisiei juridice și are ca obiect de reglementare transpunerea în legislația internă a Directivei 2009/33 a Comisiei Europene privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, urmărind o reorientare a consumatorilor spre automobile nepoluante care constituie o alternativă la autovehiculele care folosesc surse clasice de carburant.

În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât să propună Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege în forma prezentată de Senat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Timpii de dezbatere vă rog să-i propuneți.

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Două minute pentru dezbateri generale, un minut pe articole.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Supun votului dumneavoastră timpii de dezbatere.

Cine este pentru?

Video in format Flash/IOS

153 voturi pentru și o abținere. Timpii de dezbatere sunt două minute, respectiv un minut.

Dacă din partea grupurilor parlamentare dorește cineva să ia cuvântul? Nu.

Domnul Antal, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Am susținut și susținem în continuare acest proiect de lege, este o preluare a directivei, cu mențiunea ca și obligațiile care ne revin la acest capitol să fie însușite și cât mai repede realizate. Și mă refer la stațiile de încărcare. Avem niște obligații clare ca pentru acele autoturisme, mă refer doar la electrice, dar și la celelalte, să fie realizate, într-un termen cât mai scurt, numărul de stații, și este specificat în directivă și acest lucru, necesare la nivel de țară, la nivel de zone din întreaga țară, în așa fel să fie realizate încât cei care... chiar autoritățile publice dacă își vor achiziționa asemenea autoturisme să aibă posibilitatea încărcării sau reîncărcării acumulatoarelor în vederea utilizării cât mai eficiente și în condiții corecte ale acestora.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Domnule Iancu, vă rog.

Domnul Ciuhodaru, din partea Grupului parlamentar al PP-DD.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Probabil că acest proiect de act normativ a fost introdus în ideea de a contrabalansa cumva acel timbru de mediu care, practic, transformă România într-un cimitir de mașini vechi. Vom vota acest proiect de act normativ, dar în același timp am depus și un proiect de lege prin care se abrogă taxa de mediu.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da.

Vă rog, domnule Iancu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Stimați colegi,

În aceasta și constă promovarea acestui act normativ. Noi avem în vedere transpunerea unei directive. Ce presupune însă această directivă? Realizarea unui plan național de acțiune care, printre altele, obligă la realizarea unor stații de alimentare pe tot cuprinsul țării, astfel încât noile autovehicule să aibă autonomie. Aceasta presupune modificarea sistemului național de transport în consecință, e parte a Smart-grid-ului, un alt program pe care România urmează să-l transpună și, de asemenea, să oblige stațiile de comercializare a combustibililor clasici petrolieri cu prevederea unor astfel de stații de alimentare cu energie electrică, lucru care, într-adevăr, este o problemă astăzi, pentru că este invitația unei concurențe în curtea unui tip de prestare de serviciu de astăzi. Dar el, actul normativ, aceasta facilitează: transpunerea directivei și realizarea acestui plan național de acțiune.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă mai dorește cineva să ia cuvântul din partea grupurilor parlamentare?

Dacă nu, nefiind amendamente admise sau respinse, proiectul de lege trece la votul final.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 18 aprilie 2024, 17:56
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro