Domnul Cseke Attila-Zoltán: Mulțumesc, domnule președinte. Stimați colegi, Domnule secretar de stat, Este un proiect de act normativ sau un act normativ care este deja în vigoare, despre care am mai discutat. Am mai discutat despre această problematică. Este problematica acoperirii arieratelor prin credite, împrumuturi luate de autoritățile administrației publice locale. Și aș vrea să vă amintesc că, prin Ordonanța de urgență nr.3 din 30 ianuarie, s-a propus o limită, un plafon al acestor credite, al acestor împrumuturi de la Trezoreria Statului, de 800 de milioane. N-a trecut o lună și ceva, printr-o altă ordonanță, limita s-a redus la 500 de milioane de lei. În cadrul dezbaterilor pe această a doua ordonanță, Ordonanța nr.12, atât în Comisia pentru administrație, unde, totuși, sunt foarte mulți foști primari și președinți de consilii județene, oameni care au lucrat în autoritățile administrației publice locale și știu despre ce vorbesc și inclusiv aici, în plen, s-a spus Ministerului Finanțelor și s-a cerut că acea limită, acea coborâre de la 800 la 500 este o coborâre foarte bruscă, abruptă și că sunt foarte multe primării care astfel nu se vor putea încadra. S-a acceptat 680, propunerea comisiei fiind 800. S-a acceptat 680. A ieșit Legea nr.140 cu 680 de milioane și astăzi discutăm o ordonanță din 15 mai, în care s-a revenit la nivelul de 800. Dacă erau ascultați specialiștii din Parlament și din Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic și dacă Ministerul de Finanțe se apleca asupra profesioniștilor, ce spun profesioniștii, nu mai discutam această ordonanță astăzi, ci se revenea la acel plafon de 800, care a fost, inițial, stabilit. Eu cred că trebuie să fie o învățătură foarte clară pentru Ministerul Finanțelor. Asemenea bâlbâieli cu primarii și cu autoritățile administrației publice locale nu mai trebuie permise și Parlamentul este pus aici și ales din oameni competenți, ca să spună și punctul de vedere al administrației publice locale. Mulțumesc.
|