Radu Zlati
Radu Zlati
Ședința Camerei Deputaților din 21 mai 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.95/29-05-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-07-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 21-05-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 mai 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.16 Radu Zlati - declarație politică intitulată "Sistemul de învățământ românesc în mare suferință";

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Îl invit în continuare pe domnul deputat de Cluj, Radu Zlati.

Se pregătește domnul deputat Longher Ghervazen.

Vă rog, domnule deputat, aveți trei minute.

Video in format Flash/IOS

Domnul Radu Zlati:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Declarație politică: "Sistemul de învățământ preuniversitar românesc în mare suferință".

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Ministerul Educației Naționale a postat pe site-ul propriu, recent, rezultatele testelor naționale administrate în anul 2014 elevilor din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Interpretarea acestor rezultate nu poate naște decât serioase întrebări asupra eficienței învățământului preuniversitar, primar și gimnazial.

Astfel, în medie, unul din patru elevi nu rezolvă în mod corect testele de dificultate medie, iar în cazul elevilor din mediul rural, rezultatele sunt semnificativ mai proaste decât ale celor din mediul urban. Avem astfel imaginea a două Românii: una dintre ele, specifică lumii rurale, orașelor mici și cartierelor sărace ale orașelor mari, în vădită inferioritate față de cealaltă Românie, specifică zonelor socio-economice mai dezvoltate.

Datele prezentate mai sus sunt doar pojghița faptelor. Dacă am cerceta mai îndeaproape, am constata că elevii din învățământul preuniversitar românesc testați au rezultate acceptabile doar când vine vorba despre reproducerea informațiilor (68% dintre aceștia reușesc să identifice corect informațiile prezentate), dar scorul este catastrofal atunci când vine vorba despre analiza și interpretarea informațiilor: doar unu din patru elevi români face față acestui gen de sarcină didactică.

Să nu ne mire faptul că, dintre absolvenții de gimnaziu sau cei de liceu, proporții semnificative nu reușesc să treacă pragul examenelor naționale. Ei culeg, la sfârșitul unui ciclu școlar, roadele felului defectuos în care este așezat și funcționează un întreg sistem de învățământ.

Este nevoie urgentă de o nouă lege a învățământului preuniversitar românesc. Nu una dospită în subteranele ministerului de resort, ci una dezbătută public de către toți factorii implicați: specialiști în educație, părinți, elevi, cadre didactice, sindicate, parteneri economici ai instituțiilor de învățământ, reprezentanți ai administrațiilor locale și centrale. Iar această lege trebuie, printre altele, să aibă în vedere nu doar alocarea a minim 6% din PIB învățământului și cercetării românești, dar și cuprinderea acelor măsuri concrete pentru realizarea egalității reale a condițiilor de învățământ pentru toți elevii, indiferent de starea socio-economică a părinților lor, precum și implementarea unui curriculum care să vină în întâmpinarea solicitărilor unei societăți într-o tot mai rapidă schimbare.

Ministrul educației a eșuat să prezinte comisiilor de specialitate ale Parlamentului un Raport pe Educație în această sesiune legislativă, conform prevederilor în vigoare. Ministrul educației a demarat procedurile pentru realizarea unei noi legi a educației fără să asigure existența și transparența unor dezbateri între actorii implicați în realizarea acestei legi. Iată de ce solicit încă o dată de la această tribună demisia de onoare a ministrului educației, Sorin Mihai Cîmpeanu.

Vă mulțumesc pentru răbdare.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 19 iulie 2024, 11:32
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro