Plen
Ședința Camerei Deputaților din 6 septembrie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.124/13-09-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-07-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 06-09-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 septembrie 2016

2. Dezbaterea Propunerii legislative privind modificarea și completarea Legii nr.571 din 22 decembrie 2003 privind Codul fiscal (Pl-x 757/2015). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 757/2015

   

După pauză

   

În continuare, lucrările ședinței au fost conduse de domnul deputat Florin Iordache, președintele Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Ion-Marcel Ciolacu și Cristian Buican, secretari ai Camerei Deputaților.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Bună dimineața, stimați colegi.

Continuăm partea a doua a ședinței de astăzi și vă anunț că din totalul celor 355 de deputați, până în acest moment și-au înregistrat prezența un număr de 127.

În continuare programul de lucru pentru astăzi: de la 10,00 la 13,00, dacă nu se propune altceva de către liderii de grup, dezbaterea problemelor înscrise pe ordinea de zi - avem numai respingeri în acest moment - pauză la ora 13,00, 13,30 vot final. La încheierea ședinței Camerei Deputaților avem ședința Biroului permanent, iar la 14,30 până la ora 18,00, activitate în comisii. Repet, dacă un lider de grup nu va solicita schimbarea programului, la un anumit moment. Deci avem numai respingeri.

18. Suntem la poziția 18 pe ordinea de zi. Este vorba de Pl-x 757, Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr. 571 din 22 decembrie 2003 privind Codul fiscal.

Inițiatorul dorește? Nu dorește.

Comisia pentru buget, finanțe?

Domnule Emil Niță, vă rog prezentați raportul Comisiei pentru buget, finanțe. Se propune respingerea.

Video in format Flash/IOS

Domnul Emil Niță:

Mulțumesc, domnule președinte.

Raport asupra propunerii legislative privind modificarea și completarea Legii nr. 571 din 22 decembrie 2003 privind Codul fiscal.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru buget, finanțe și bănci a fost sesizată spre dezbatere în fond cu propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr. 571 din 22 decembrie 2003 privind Codul fiscal.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins propunerea legislativă în 27 octombrie 2015.

În urma examinării propunerii legislative și a opiniilor exprimate deputații prezenți la lucrări au hotărât cu majoritate de voturi să supună plenului Camerei Deputaților respingerea propunerii legislative privind modificarea și completarea Legii nr. 571 din 22 decembrie 2003.

În raport cu obiectul și conținutul său, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Din partea grupurilor, doamna Andreea Paul. Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Doamna Maria-Andreea Paul:

Bună dimineața!

Stimați colegi,

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal va susține raportul de respingere a acestui proiect de lege, dar dați-mi voie să aduc în atenție fondul acestei propuneri legislative care va trebui obligatoriu reluat în Parlament și în Executivul României. Și spun aceasta pentru că România are nevoie mai mult ca oricând de o lege a produselor alimentare perisabile și în pragul expirării.

Acest proiect de lege vorbește doar de scutirea de TVA a produselor donate, dar nu lămurește deloc problema în relație cu directivele europene, în relație cu Codul fiscal și în relație cu pragul de 3% din cifra de afaceri a acestor donații. Deci acest proiect de lege este redactat foarte slab, dar vă spuneam că este nevoie de o lege bine făcută.

Este o tendință europeană și mondială în această direcție, pentru reducerea drastică a risipei de alimente.

Marile lanțuri de magazine, astăzi, casează sau distrug mii și mii de tone de alimente. Producătorii aruncă la gunoi foarte multe legume, fructe, carne, care nu întrunesc calitățile necesare intrării în supermarketuri. Această risipă va trebui să înceteze.

În țări din Europa și restul lumii au apărut legi care oferă posibilitatea ca alimentele în pragul expirării să fie baza alimentației de la cantinele sociale, sau să fie achiziționate la prețuri mici, sau gratis, donate, așa cum propune proiectul de lege de astăzi, în baza unui certificat de pauperitate.

Au apărut legi care permit existența de lanțul de magazine sau restaurante care vând alimentele în pragul expirării sau după expirarea garanției. Nu este posibil astăzi, și în România, o țară cu mijloace de trai mult mai reduse decât în țările în care aceste inițiative au avut succes. Vă dau exemplul Franței, sau al Angliei, sau al Spaniei, dar nu numai. Să nu se adopte nicio măsură legislativă în acest sens.

Au existat inițiative legislative imperfecte până acum, ca și cea de astăzi, care nu au fost adoptate și nu sunt adoptate ca lege. Există - și vă spun și de ce - există o mare presiune a firmelor care distrug alimentele, și a lanțurilor de magazine, pentru că o asemenea legislație pozitivă pentru cetățeni să nu fie adoptată. Inclusiv se păstrează o mare confidențialitate privind volumele de alimente expirate care sunt distruse.

Astăzi, dacă faceți această solicitare tuturor supermarketurilor din România, vă vor răspunde că nu pot face publice aceste informații, pentru că ele sunt confidențiale, ceea ce este fals. Doar în România se întâmplă asta. Sunt mai multe motive. Distrugerea alimentelor expirate este o afacere de milioane de euro anual. În plus, unele alimente expirate sunt reprocesate și revândute, iar donarea alimentelor scade, desigur, cererea de piață.

Trebuie, însă, să depunem eforturi pentru ca să fie adoptată o legislație în acest domeniu pentru sprijinirea cetățenilor cu venituri modeste și pentru a îmbunătăți sănătatea populației, prin accesul la alimentație.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc și eu.

Vă rog, la viitoarele, să fiți ceva mai concisă.

Rămâne la votul final.

Mai sunt alte intervenții? Nu.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 18 iulie 2024, 22:44
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro