Tinel Gheorghe
Tinel Gheorghe
Ședința Camerei Deputaților din 17 octombrie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.146/20-10-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
17-06-2024
11-06-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 17-10-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 octombrie 2016

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Tinel Gheorghe

Video in format Flash/IOS Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru completarea alin.(1) al art.3 din Ordonanța Guvernului nr.71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local (PL-x 772/2015/2016). (retrimisă comisiei)  

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Vă cer retrimiterea la comisie a PL-x 772/2016, Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru completarea alin. (1) al art. 3 din Ordonanța Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, 772. 13, prima poziție la "reexaminări".

        ................................................
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.32/2015 privind înființarea Gărzilor forestiere (PL-x 717/2015). (rămas pentru votul final)  

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Proiectul acesta de lege sau Legea de aprobare a Ordonanței de urgență nr. 32/2015 privind înființarea Gărzilor forestiere trebuia să lămurească și să rezolve o dată pentru totdeauna problematica aceasta a controlului fondului forestier național în România. Din păcate, noi, românii ne-am învățat să facem lucruri numai pe jumătate și am să vă și explic de ce.

Două lucruri trebuiau lămurite și rezolvate prin amendamentele aduse textului ordonanței. Primul lucru era legat de numărul de posturi, pentru că se pleacă în momentul de față de la un număr de posturi extrem de mic, 399 de posturi aferente controlului regimului silvic în România la o suprafață de 6,8 milioane de hectare suprafață cu vegetație forestieră.

Și al doilea lucru era legat de salarizare. Dacă la salarizare să zicem că am găsit înțelegere și ea este compatibilă celor de la Garda Financiară, la numărul de posturi însă am lăsat competență Guvernului și noi avem o experiență când guvernele, în funcție de "oportunități", ciuntesc sau umblă la numărul de posturi și cred eu că aici, la art. 3 trebuia, într-adevăr, să avem un amendament.

Faptul că se introduce la art. 1 un amendament și se înființează Garda Forestieră Națională, ca structură centrală de bază, în subordinea căreia vor funcționa gărzile forestiere teritoriale, după părerea mea nu-i un capăt de țară.

Până la urmă și Garda Forestieră Centrală va trebui să aibă pe cineva în vârful piramidei și eu cred, doamnă secretar de stat, că acea persoană va fi tot secretarul de stat responsabil de domeniul de păduri. Deci din punctul acesta de vedere cred că așa va funcționa, sau cel puțin așa văd eu normalul, firescul, dar la numărul de posturi, după părerea mea, a lăsa la competența, la latitudinea Guvernului aici e o mare problemă. Și vă reamintesc: prin Ordonanța nr. 28/1998, ordonanța privind reglementarea regimului silvic, prima care instituia modul cum se organizează și cum funcționează controlul regimului silvic în România aveam prevăzut un număr de 1.095 de posturi. Angajasem acum 16 ani, în 2000, 675 de consilieri. În momentul de față sunt 399 și efectele s-au văzut, a crescut volumul de masă lemnoasă tăiată ilegal din păduri. Argumentele că n-avem, n-am avut resursă financiară, n-am avut bani etc., astea nu țin, în condițiile în care, aici se argumentează, pagubele anuale sunt undeva la 250 de milioane de euro.

Cred că această chestiune cu normarea personalului în funcție de suprafață (ca la personalul din administrația silvică) la Regia Națională a Pădurilor și la celelalte structuri de administrare ar fi trebuit să fie reglementat și acest lucru în textul acestei ordonanțe și cred că următorul pas, ca să închidem cercul aici și să definitivăm pentru totdeauna această structură de monitorizare, de control al regimului silvic va trebui să fie făcută prin instituirea unui număr minim de personal silvic, cum sunt ei numiți, consilieri, care să vegheze la buna administrare a patrimoniului verde.

Susținem acest text de ordonanță chiar dacă el are acest inconvenient, pentru că este un pas înainte. Până la urmă, salarii de 724 de lei, minim, sau 1.800 de lei maxim sunt ridicole pentru cineva căruia tu îi ceri să se bată cu agenți economici care au valoarea vânzărilor pe secundă sau pe minut a masei lemnoase comparabile cu salariile pe care le iau ei.

Încă o dată, PNL susține acest proiect de act normativ în forma prezentată.

       

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 18 iunie 2024, 11:59
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro