Găvrilă Ghilea
Găvrilă Ghilea
Ședința Camerei Deputaților din 8 octombrie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.113/17-10-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
17-06-2024
11-06-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 08-10-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 octombrie 2019

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Găvrilă Ghilea

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.26 Găvrilă Ghilea - declarație politică intitulată "Fără competitivitate, mai e mult până departe!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Găvrilă Ghilea:

"Fără competitivitate, mai e mult până departe!"

Mass-media economico-financiară a dat recent publicității rezultatele ediției jubiliare, cu numărul 30, ale clasamentului mondial al competitivității, realizat anual de Institutul pentru Management și Dezvoltare din Lausanne.

La fel ca în anii precedenți, țara noastră este cantonată și în 2019 tot în zona gri a ierarhiei, ocupând un modest loc 49 din cele 63 de țări ale căror performanțe au fost cuantificate.

Conform realizatorilor clasamentului, competitivitatea economiilor celor 63 de state incluse anul acesta în studiu a fost analizată pe baza a sute de criterii care au generat indicatori despre performanța lor economică, eficiența politicilor guvernamentale, eficiența afacerilor și infrastructura de transport.

Faptul că România este surclasată în această ierarhie de state precum Bulgaria și Ungaria, care stagnează pe pozițiile 48 și 47 ale clasamentului, chiar dacă se află deocamdată în fața Turciei lui Erdogan, care ocupă locul 51, ori a Greciei care de pe poziția 58 își linge încă rănile crizei financiare prin care a trecut recent, este îngrijorător prin prisma faptului că, în trimestrul al II-lea al acestui an, am înregistrat o creștere economică de 4,6%, în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent, în vreme ce Polonia, cu un randament de doar 4,2%, se situează totuși cu 11 poziții mai sus în topul competitivității, în care ocupă un onorant loc 38.

Cu alte cuvinte, o creștere economică care nu se bazează pe un trend similar al competitivității, bazată, la rândul ei, pe cercetare, dezvoltare și inovare, este nesustenabilă pe termene mediu și lung.

Bunăoară, mai mult de un sfert din exporturile țării noastre sunt susținute de industria automotive, care, prin cele 600 de companii cu activitate pe orizontală, produce atât autoturisme, cât și componente specifice pentru constructori diverși și contribuie cu aproape 15% la consolidarea produsului intern brut.

Din aceste considerente, însă, veritabilul motor economic pe care îl reprezintă industria auto românească se poate gripa oricând. Industriile omoloage vest-europene își revizuiesc, în scădere, previziunile de producție pentru semestrele viitoare, așa cum se întâmplă, de altfel, de ceva vreme încoace.

Primul semnal de alarmă l-au tras analiștii piețelor financiare care anticipau pierderi de miliarde de lei în industria automotive de la noi, după prăbușirea cu peste 20% a industriei auto germane și stagnarea producției, urmată de reducerea cererii, în alte state beneficiare de exporturile românești, precum Franța și Italia.

Doar că, într-o asemenea situație, contracția acestui sector al industriei ar trebui evitată prin politici guvernamentale eficiente, care să repună competitivitatea pe locul binemeritat, și nu prin bețele în roate pe care reprezentanții PSD nu scapă nicio ocazie să le bage printre spițele companiilor automotive, care să încăpățânează să nu se lase puse pe butuci.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 17 iunie 2024, 19:15
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro