Găvrilă Ghilea
Găvrilă Ghilea
Ședința Camerei Deputaților din 22 octombrie 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.122/01-11-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-06-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 22-10-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 octombrie 2019

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Găvrilă Ghilea

  Declarații politice și intervenții ale deputaților: Găvrilă Ghilea - declarație politică: Guvernul PSD, care a condus CFR la dezastru, este rugat să coboare din vagoane!;

Domnul Găvrilă Ghilea:

"Guvernul PSD, care a condus CFR la dezastru, este rugat să coboare din vagoane!"

Un excelent documentar, diseminat recent în mass media autohtonă, relevă faptul că, în multe țări ale Uniunii Europene, călătoriile cu trenul câștigă tot mai mult teren în fața celor pe calea aerului.

La tarife aproape comparabile, cursele feroviare europene asigură pasagerilor grade ridicate de confort, iar durata efectivă a călătoriilor este aproximativ aceeași cu cele aeriene, având în vedere timpii de îmbarcare-debarcare, dar și faptul că principalele gări sunt amplasate în zonele centrale ale marilor aglomerări urbane, pe când aeroporturile sunt construite uneori la distanțe apreciabile, care trebuie parcurse de călători pe cale ferată, cu trenul sau metroul, ori cu transportul public rutier.

Desigur, pentru a străbate 700 de kilometri pe calea ferată în doar trei ore, cum se întâmplă deja în unele state europene, este nevoie de o infrastructură feroviară adecvată și de material rulant competitiv, ceea ce înseamnă investiții considerabile, dar perfect amortizabile în timp, pe care marile companii naționale europene le-au implementat cu precădere în ultimele decenii.

În România ultimilor 30 de ani, transportul pe calea ferată a pierdut definitiv chiar și lupta cu transportul rutier, cu toate că numărul kilometrilor de autostradă este încă limitat.

Lipsa investițiilor în modernizarea infrastructurii feroviare, dar și uzura fizică și morală a parcului de vagoane și locomotive au condus, inevitabil, la scăderea dramatică a numărului de pasageri, de la aproximativ 400 de milioane, în anul 1990, la doar circa 50 de milioane în 2010, aceeași medie înregistrându-se și în fiecare din anii ultimului deceniu.

La această degringoladă a contribuit deteriorarea continuă a condițiilor de călătorie feroviară, vitezele medii de deplasare a garniturilor fiind mai mici chiar decât cele înregistrate în urmă cu aproape un secol, în perioada interbelică, mai ales din cauza restricțiilor induse de precaritatea infrastructurii de cale ferată.

O aplicație informatică inedită oferă informații privind întârzierile trenurilor în România, iar rezultatul este descurajant chiar și pentru cei mai optimiști analiști: în doar un an, în cele 30 de gări selectate în soft, trenurile au totalizat peste 5 milioane de minute întârziere, adică mai mult de 9 ani.

În condițiile subfinanțării cronice a modernizării infrastructurii de cale ferată, acest mijloc de transport se va perima până la dispariție. Și dacă cineva trebuie să dea socoteală pentru dezastrul Căilor Ferate Române, cu siguranță este vorba despre guvernarea PSD care, în ultimii șapte ani, a avut șansa să acționeze semnalul de alarmă, dar a preferat să le lase să alunece în prăpastie.

       

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 24 iunie 2024, 7:10
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro