Andrei Daniel Gheorghe
Andrei Daniel Gheorghe
Ședința Camerei Deputaților din 10 iunie 2020
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.57/26-06-2020

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
23-04-2024 (comună)
23-04-2024
22-04-2024 (comună)
22-04-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2020 > 10-06-2020 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 iunie 2020

21. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  21.6 Andrei Daniel Gheorghe - declarație politică intitulată "Rolul învățământului în contextul postmodernității";

 

Domnul Marilen-Gabriel Pirtea:

  ................................................

Domnul deputat Gheorghe Andrei Daniel, PNL.

Se pregătește domnul deputat Vasile Daniel, de la minorități.

Domnul Andrei Daniel Gheorghe (de la tribună):

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Declarația mea politică de astăzi se numește "Rolul învățământului în contextul postmodernității".

Acum 1600 de ani, Sfântul Antonie cel Mare al Egiptului spunea că vor veni timpuri în care lumea va fi atât de cuprinsă de nebunie, încât nebunii îi vor crede că sunt nebuni de fapt pe cei care sunt întregi la minte, iar ei se vor considera pe ei înșiși unicii raționali.

Trăim poate astfel de vremuri. Trăim niște timpuri foarte tulburi. Și vedem care este rolul educației.

Iar ceea ce se întâmplă acum în Statele Unite, acele manifestații cu caracter anarho-marxist, foarte multe dintre ele, fac parte dintr-un tablou mult mai larg, care ține de degradarea calității școlii, creșterea rolului, să spunem așa, al unui egalitarism prost înțeles în sistemul de învățământ, cât și de tot felul de chestiuni de ideologie care, pe baza corectitudinii politice și a discriminării pozitive, au ajuns să devină adevărate dogme în marile universități ale lumii și au ajuns să dea ora exactă în sistemul de învățământ.

Sistemul de învățământ pornește de la cunoaștere, pornește de la știință și este un sistem axiologic în care elementul de cultură, elementul de identitate, la fel ca și elementul de uz al intelectului în vederea evoluției persoanei umane sunt borne fundamentale și reprezintă acele lucruri fără de care nu putem gândi.

Dar iată ce s-a întâmplat în 50 de ani de propagandă, în 50 de ani în care lumea a fost învățată că nu este bine să spui adevărul în față, lumea a fost învățată că a fi mai bun, a fi mai competent, a fi mai drept, a fi mai muncitor sau a fi mai educat reprezintă o discriminare față de cei care nu sunt așa. S-a ajuns practic la modificarea paradigmei sociale. Și ceea ce este foarte grav - iar aici sistemul de învățământ joacă un rol esențial și trebuie să intervină prin limitarea intruziunilor ideologice de orice tip și alungarea tuturor experimentelor sociale, experimente de natură psihologică sau experimente de natură pseudoidentitară, care se încearcă a se introduce pe ușa din dos în școli - îl reprezintă fix scăderea calității educaționale a mediei populației, fapt pe care îl întâlnim în foarte multe societăți occidentale. Aici a dus delăsarea. Aici a dus obsesia discriminării pozitive.

De asemenea, este esențial de spus un alt aspect. Cei care au propovăduit ideologii totalitare, cei care vin și se cred posesorii adevărului absolut întotdeauna au căutat practic să alunge adevărul, să alunge cunoașterea și să alunge adevărata performanță, bazată pe întrecerea liberă de valori.

Sunt chestiuni absolut vizibile. Și cred că este esențial pentru noi toți să acordăm mai mare atenție domeniului educațional, să înțelegem că vremea oamenilor făcuți doctori pe puncte și vremea - hai să dăm diplome tuturor, precum în comunism, să-i trecem pe toți clasa, ar trebui să înceteze. Pentru că asta duce la un dezastru social, duce la o populație care nu mai are capacitatea de a exersa meserii de bază și de a acoperi necesitatea profesională existentă în câmpul muncii, dar duce și la un dezastru moral, la un dezastru identitar.

O societate nu o controlezi cu banul, nu o controlezi cu arma. O societate nu este determinată nici de creșterea economică, nu este determinată nici de puterea serviciilor speciale și nici de dinamica ei colectivă de bunăstare. O societate este determinată de mentalități, de model cultural și de felul în care omul gândește, simte și cum este el împins să gândească și să simtă. Iar aici sistemul de educație are rolul esențial să păzească omul de ispite, să-l păzească de rău, să-l ajute să discearnă între bine și rău, iar omul să fie capabil să iasă din școală nu doar ca un copil răsfățat căruia i se cuvine tot și care are pretenții absolute și vine și încearcă să dărâme lumea doar pentru că a dormit întors pe dos noaptea trecută, ci sistemul de educație trebuie să pregătească caractere, trebuie să pregătească cetățeni care înțeleg democrația, care înțeleg drepturile și libertățile fundamentale și care înțeleg că într-o societate democratică, unde există libertate, există și responsabilitate și nu orice abuz, orice aberație sau orice ideologie stearpă și lipsită de sens poate fi transpusă în act doar pentru că îți vine ție să faci acest lucru.

Așadar, libertatea presupune educație, presupune conștiință și presupune morală.

Vă mulțumesc.

Domnul Marilen-Gabriel Pirtea:

Mulțumim frumos, domnule deputat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 25 aprilie 2024, 8:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro