Tamara-Dorina Ciofu
Tamara-Dorina Ciofu
Ședința Camerei Deputaților din 10 iunie 2020
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.57/26-06-2020

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
23-04-2024 (comună)
23-04-2024
22-04-2024 (comună)
22-04-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2020 > 10-06-2020 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 iunie 2020

21. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  21.8 Tamara-Dorina Ciofu - declarație politică având tema "Primul pas a fost realizat, elevii cu cerințe educaționale speciale vor avea locuri dedicate în licee și școli profesionale. E nevoie de pasul doi, facilitarea accesului la învățământ vocațional adaptat copiilor cu dizabilități?";

 

Domnul Marilen-Gabriel Pirtea:

  ................................................

Mai este cineva în sală care are declarație?

Atunci vom trece la preluarea apelurilor telefonice, conform listei.

Budăi Marius-Constantin, PSD.

Da.

Vă rog, domnule deputat. (Probleme tehnice.)

Doamna deputat Ciofu Tamara, PSD.

Doamna Tamara-Dorina Ciofu (prin audioconferință):

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Declarația mea politică - "Primul pas a fost realizat, elevii cu cerințe educaționale speciale vor avea locuri dedicate în licee și școli profesionale. E nevoie de pasul doi, facilitarea accesului la învățământ vocațional adaptat copiilor cu dizabilități?".

Stimate colege,

Stimați colegi,

Vă anunț că în urma deciziei Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, din următorul an școlar, elevii cu cerințe educaționale speciale vor avea locuri dedicate pentru admiterea în licee și școli profesionale.

În toamna anului trecut am transmis o solicitare către Ministerul Educației Naționale pentru creșterea gradului de integrare și adaptare a copiilor cu cerințe educaționale speciale în cadrul învățământului vocațional. Acum, la mai mult de jumătate de an, pot să constat că lucrurile încep să se miște.

Cu toate că avem programe dedicate și instrumente de monitorizare a situației copiilor și tinerilor cu CES, aceste persoane trebuie încurajate să participe la piața muncii în funcție de capacitatea lor funcțională, astfel încât să nu fie considerate o problemă de asistență socială, ci un segment special al forței de muncă.

De aceea consider că este nevoie de facilitarea accesului la educație adaptat tinerilor cu dizabilități, cu focalizare pe învățământul vocațional și profesional. Astfel, apreciez că se poate asigura angajarea tuturor acelor persoane cu nevoi speciale care pot munci, oferindu-le resurse suficiente pentru o viață independentă, demnă, care stimulează participarea socială a tinerilor cu CES.

În acest sens, am cerut ministrului educației nu doar să asigure locuri pentru copii cu CES în învățământul de masă, ci să meargă mai departe către nevoile concrete ale acestora. De aceea, am propus ministerului să... (Probleme tehnice.)

Alo!

Domnul Marilen-Gabriel Pirtea:

Da, vă auzim, doamnă deputat, vă rugăm.

Doamna Tamara-Dorina Ciofu (prin audioconferință):

Da.

În același timp, consider că trebuie asigurată profesionalizarea facilitatorilor școlari, astfel încât aceștia să aibă un statut profesional și să beneficieze de o pregătire formală completă și dedicată fiecărei deficiențe, nu toți la grămadă, fără nicio diferențiere în funcție de problemele identificate la fiecare copil.

O dată cu aceste modificări este obligatoriu să se adapteze programa școlară și instrumentele de lucru specifice fiecărei dizabilități pentru elevii cu CES din școlile speciale și cele de masă.

În vederea realizării tuturor acestor modificări, apreciez ca fiind esențială introducerea cursurilor gratuite de pregătire pentru stimularea cadrelor didactice care integrează în învățământul de masă copii cu dizabilități încadrați în grad de handicap.

În paralel cu toate aceste măsuri, pentru a crește gradul de integrare al copiilor cu CES, se impune dezvoltarea de programe antistigmatizare în școli, astfel încât elevii cu cerințe educative speciale și cei cu dizabilități să nu mai fie discriminați nici de colegi și nici de cadrele didactice.

Angajarea personalului de sprijin din unitățile de învățământ vocațional și profesional trebuie realizată în funcție de numărul copiilor cu CES care învață în aceste unități de învățământ. De aceea este importantă adaptarea infrastructurii școlare specifice pentru elevii cu deficiențe în care aceștia sunt școlarizați - căi de acces, cabinete, facilități de recuperare. În același timp și în aceeași măsură este obligatorie integrarea în curriculum, la decizia școlii, a unor activități special destinate sprijinirii progresului elevilor cu nevoi educaționale speciale, cum ar fi educație remedială, programe după ore, educație incluzivă.

Vă mulțumesc.

Deputat al PSD de Botoșani, Tamara Ciofu.

Domnul Marilen-Gabriel Pirtea:

Mulțumim frumos, doamnă deputat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 25 aprilie 2024, 8:31
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro