Plen
Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 12 august 2020 (sesiune extraordinară)
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.99/15-09-2020

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
23-04-2024 (comună)
23-04-2024
22-04-2024 (comună)
22-04-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2020 > 12-08-2020 Versiunea pentru printare

Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 12 august 2020 (sesiune extraordinară)

2. Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru.

 

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

  ................................................

Domnule prim-ministru,

Doamnelor și domnilor miniștri,

Doamnelor și domnilor deputați și senatori,

Declar deschisă ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului în cadrul sesiunii extraordinare, convocate în temeiul prevederilor art.65 alin.(2) și ale art.66 alin.(2) și (3) din Constituție, și vă anunț că, din totalul de 465 de deputați și senatori, și-au înregistrat prezența, până în acest moment, 137.

Pe procedură, doriți acum?

Vă rog.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, domnule președinte al Camerei Deputaților.

Domnule președinte al Senatului,

Doamnelor și domnilor colegi,

În data de 22.06.2020 liderii de grup de la Camera Deputaților și Senat ai Partidului Național Liberal, Daniel Fenechiu și subsemnatul, au depus cererea de revocare din funcția de Avocat al Poporului a doamnei Renate Weber, despre care noi spunem că nu mai este de mult Avocatul Poporului, ci este avocatul celor care au trimis-o acolo, adică avocatul celor de la PSD și de la ALDE.

Am așteptat, domnilor președinți, să faceți ceea ce spune la regulament și să repartizați această solicitare către Comisiile juridice reunite ale Camerei Deputaților și Senatului. Și, bineînțeles, nu ați făcut acest lucru, întrucât la ora actuală ni s-a răspuns că nici nu au primit și, prin urmare, nu au de unde să dea un raport pe această cerere de revocare.

Având în vedere că astăzi e un plen reunit care se întinde pe mai multe ore de discuții și dezbateri, am rugămintea către cei doi președinți, al Camerei și al Senatului, să solicite Comisiilor juridice să se reunească și să ia în considerare această solicitare a noastră de revocare a Avocatului Poporului.

Domnule președinte Ciolacu,

Domnule președinte interimar Cazanciuc,

Vă adresez respectuos această solicitare și vă atrag atenția că în perioada în care doamna avocat al PSD, doamna Renate Weber, și cu dumneavoastră, și cu prietenii de la Curtea Constituțională, cei care ați generat această axă a răului... peste 5 000 de persoane infectate au fost lăsate libere pe străzi, Guvernul nu a avut instrumentele necesare pentru a interveni...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Era vorba de procedură, da?

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Închei imediat, domnule președinte.

Și vă spun doar că, dacă multiplicați cu zece de la o anchetă epidemiologică...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vedeți cât de greu a făcut...

Domnul Florin-Claudiu Roman:

... ați mai dus în derizoriu o problemă extrem de importantă - sănătatea românilor.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vă mulțumesc!

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Arătați că vă pasă, faceți-vă datoria și, vă rog, solicitați colegilor să se întrunească de urgență și să ia în dezbatere solicitarea Grupurilor PNL de revocare din funcție a doamnei Renate Weber.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu vă mulțumesc.

Conform Regulamentului, solicitarea trebuie să fie întâi la BPR. La primul BPR va fi luată în discuție. Până să ajungă la comisie...

Proiectele ordinii de zi și programului de lucru înscrise în decizia de convocare a sesiunii extraordinare, precum și modalitatea de desfășurare a ședinței comune au fost stabilite de Birourile permanente ale celor două Camere, cu participarea liderilor grupurilor parlamentare, fiind afișate pe site-urile celor două Camere.

La ordinea de zi pentru ședința comună de astăzi avem prezentarea și dezbaterea raportului Guvernului României privind măsurile ce urmează a fi întreprinse pentru limitarea răspândirii virusului COVID și detalierea planului de măsuri avute în vedere pentru organizarea alegerilor locale și a deschiderii școlilor de către domnul prim-ministru Ludovic Orban.

Programul de lucru va dura până la finalizarea ordinii de zi.

Vă supunem votului ordinea de zi și programul de lucru pentru sesiunea extraordinară a celor două Camere.

Vă rog să vă pregătiți pentru exprimarea votului deschis electronic la distanță.

Reamintesc procedura votului electronic la distanță: exprimarea votului prin mijloacele electronice se face în intervalul de timp de minimum 5 minute alocat votării, anunțat de președintele de ședință, textul "PUTEȚI VOTA" fiind afișat pe ecranul dispozitivelor.

Deputatul sau senatorul are următoarele posibilități:

  • apăsarea tastei "DA", caz în care deputatul sau senatorul va fi înregistrat prezent, cu opțiunea de vot "pentru";
  • apăsarea tastei "NU", caz în care deputatul sau senatorul va fi înregistrat prezent, cu opțiunea de vot "contra";
  • apăsarea tastei "AB", caz în care deputatul sau senatorul va fi înregistrat prezent, cu opțiunea de vot "abținere";
  • apăsarea tastei "NU VOTEZ", caz în care deputatul sau senatorul va fi înregistrat prezent, în categoria celor care nu și-au exprimat nicio opțiune de vot.

În cazul în care nu veți apăsa nicio tastă, sunteți considerat absent la votul respectiv.

Rezultatul votului este contorizat sub fiecare buton de vot.

La încheierea votului, pe ecranul dispozitivului de vot va fi afișat textul "VOT OPRIT".

După finalizarea ședinței, rezultatele voturilor exprimate de către fiecare parlamentar vor fi afișate pe site-urile Camerei Deputaților și Senatului.

Cu aceste precizări, supun votului dumneavoastră ordinea de zi și programul de lucru.

Vot, vă rog.

Unanimitate de voturi - a fost aprobată ordinea de zi.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 24 aprilie 2024, 18:58
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro