Laurențiu-Viorel Gîdei
Laurențiu-Viorel Gîdei
Sittings of the Chamber of Deputies of February 6, 2023
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.14/13-02-2023

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
21-05-2024
14-05-2024 (joint)
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2023 > 06-02-2023 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of February 6, 2023

7. Prezentarea interpelărilor adresate Guvernului.  
    7.1 Laurențiu-Viorel Gîdei

 

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

  ................................................

Domnul Gîdei?

Vă rog, aveți maximum 3 minute, domnule deputat.

Domnul Laurențiu-Viorel Gîdei:

E cam puțin, 3 minute, da.

Interpelare adresată domnului Sebastian Burduja, ministrul cercetării, inovării și digitalizării.

Obiectul interpelării - "Situația personalului, a condițiilor de lucru și a măsurilor de eficientizare a Companiei Naționale Poșta Română S.A.".

Stimate domnule ministru,

Poșta Română este, în această perioadă, instrumentul Guvernului de implementare a uneia dintre cele mai așteptate măsuri sociale - acordarea cardurilor de energie. Din bugetul de 4 miliarde de lei vor fi sprijinite 4 milioane de persoane din medii vulnerabile din România.

Cum este firesc, toate privirile sunt îndreptate acum către Poșta Română, care se autodescrie ca fiind "oglinda României".

Domnule ministru,

Cu tot respectul pentru funcția dumneavoastră, în legătură cu această "oglindă a României", îmi cer ajutorul cu disperare, teamă și deznădejde mii de angajați ai Poștei Române, care simt că sunt desconsiderați prin salariile mizere, la limita salariului minim pe economie, sunt discriminați prin condițiile de sărăcie-lucie în care lucrează - sedii care stau să se prăbușească, insalubre, mizerabile, fără posibilități de încălzire și câte și mai câte!

Vă dau doar un exemplu - cel al Oficiului Poștal din Babadag, care a trecut printr-un incendiu anul trecut și nimeni dintre cei responsabili nu a mișcat un deget pentru renovare, salariații venind zi de zi la muncă în acest sediu în care mirosul de ars și fum sunt insuportabile. La fel, și clienții Poștei Române din Babadag!

Pentru că zilnic îmi vin informații alarmante și îngrijorătoare din partea salariaților Poștei Române, cei care trăiesc pe viu munca de poștaș, având în vedere locul pe care îl ocupă compania cu acționariat majoritar de stat în economia națională, vă rog să-mi puneți la dispoziție informații care să clarifice ce se întâmplă la CNPR.

Este lăudabil că Poșta Română face o serie de investiții în modernizare, cu deosebire în zona de tehnologizare și digitalizare.

Vă rog să îmi furnizați planul de management al directorului general provizoriu, Valentin Ștefan, precum și hotărârile CA prin care acesta a fost aprobat.

Menționez că, într-un dialog cu domnul Valentin Ștefan, acesta a afirmat că planul de management al său este Memorandumul privind strategia de dezvoltare și diversificare economică a CNPR, aprobat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial.

Vă rog să-mi indicați numărul Monitorului Oficial în care a fost publicat acest memorandum, având în vedere că informațiile pe care le-am primit îmi spun că acesta este încadrat la "confidențial".

De asemenea, vă rog să îmi indicați HCA care aprobă acest memorandum.

Vă rog să îmi furnizați lista tuturor subunităților poștale - agenții, oficii, ghișee, sedii de sucursale - care necesită reparații/ renovări/consolidări, ordonată în ordinea urgenței efectuării acestor lucrări, tipul de lucrări, suma estimată, din ce fonduri se fac aceste lucrări.

Lista subunităților pentru care s-au făcut astfel de lucrări, din luna iunie 2021 până în prezent, sumele cheltuite, tipul lucrărilor, când a fost demarată achiziția, cine a participat la licitație.

Vă rog să îmi furnizați lista detaliată a tuturor achizițiilor efectuate de Poșta Română, prin orice tip de procedură - licitație, achiziție directă, negociere - în perioada iunie 2021 - ianuarie 2023, produs/serviciu achiziționat, sumă estimată, suma atribuită, data la care a fost demarată achiziția, data la care a fost atribuită achiziția, numele ofertanților, numele câștigătorilor, perioada...

 

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc.

Domnul Laurențiu-Viorel Gîdei:

...de îndeplinire a contractului.

În legătură cu drepturile salariale ale angajaților CNPR, vă rog să îmi puneți la dispoziție planul de management de creștere a veniturilor...

 

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Vă rog să finalizați.

Domnul Laurențiu-Viorel Gîdei:

...salariaților, în raport cu rata inflației, valoarea coșului minim.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc.

Domnul Laurențiu-Viorel Gîdei:

Mai am mult.

V-o las aici?

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

O lăsați aici.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania friday, 24 may 2024, 13:11
Telephone: +40213160300, +40214141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro