Nicolae Roman
Nicolae Roman
Ședința Camerei Deputaților din 6 februarie 2023
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.14/13-02-2023

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2025 2024 2023
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2024-prezent
2020-2024
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2025 2024 2023
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2025 2024 2023
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2023 > 06-02-2023 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 februarie 2023

7. Prezentarea interpelărilor adresate Guvernului.  
  7.10 Nicolae Roman
 
consultă:

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Domnul Roman.

Domnul Nicolae Roman:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelarea este adresată doamnei Ligia Deca, ministrul educației.

Prezenta interpelare are ca obiect - "Intenția existentă în cadrul proiectului Legii educației naționale ca liceele pedagogice să nu mai școlarizeze învățători".

În drept, am în vedere art. 52 alin. (2) care menționează -"(2) Unitățile de învățământ în care se organizează învățământ pedagogic preuniversitar sunt unități de învățământ liceal, care au capacitatea de a organiza procesul de predare-învățare-evaluare și practica pedagogică, pentru specializările din cadrul filierei vocaționale: educator, puericultor, instructor de educație extrașcolară".

Doamnă ministru al educației,

La data de 5/17 decembrie 1864, Legea Instrucțiunii Publice, adoptată de Guvernul Mihail Kogălniceanu și promulgată de către Domnul României Unite, Alexandru Ioan Cuza, a introdus "școlile normale" care îi pregăteau pe învățători și institutori. De-a lungul timpului, alte reforme întreprinse de nume de referință ca Spiru Haret au perfecționat aceste "școli normale", care, la un moment dat, au devenit licee pedagogice.

Așadar, de 160 de ani, învățământul românesc are ca fundament munca învățătorilor formați în aceste școli normale.

Profesorii care au format învățătorii în liceele pedagogice, datorită gradului cel mai înalt de calificare, au ajuns la un moment dat să formeze nucleul didactic al universităților românești după 1989, creând viitorii profesori și cercetători de elită în viața didactică și științifică românească.

Doamnă ministru al educației,

"România Educată" nu poate să existe, practic, dacă distrugeți liceele pedagogice. Calificarea pe care un învățător o obține într-un liceu pedagogic este net superioară oricărei pregătiri pe care un aspirant la cariera de dascăl ar obține-o la un colegiu universitar sau la o facultate. Nimeni nu spune că un învățător nu poate fi învățător decât dacă are liceul pedagogic, dar nu trebuie să distrugeți liceele pedagogice, fiindcă toți învățătorii care au liceul pedagogic ajung să urmeze și studii superioare, în afara perfecționării pentru gradele didactice, pe care o urmează cel puțin un deceniu de la absolvirea liceului pedagogic.

Aveți obligația morală să păstrați un element fundamental al educației românești - liceul pedagogic care formează învățători.

Semnează - deputat neafiliat în Circumscripția nr. 10 Buzău, Nicolae Roman.

Mulțumesc.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Și eu vă mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 26 ianuarie 2025, 3:32