Cristina Burciu
Cristina Burciu
Ședința Camerei Deputaților din 5 aprilie 2023
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.53/28-04-2023

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2025 2024 2023
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2024-prezent
2020-2024
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2025 2024 2023
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2025 2024 2023
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2023 > 05-04-2023 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 aprilie 2023

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.33 Cristina Burciu - declarație politică: "Pași concreți în scopul accelerării procesului de digitalizare a serviciilor publice";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Cristina Burciu:

"Pași concreți în scopul accelerării procesului de digitalizare a serviciilor publice"

Executivul condus de premierul liberal Nicolae Ciucă este preocupat îndeaproape de atingerea obiectivelor fixate în scopul îndeplinirii reformei digitalizării serviciilor publice din România, demers inițiat și aplicat de PNL. Pentru reușita acestui deziderat, Executivul a dat undă verde proiectelor ce se vor realiza în cadrul Programului Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021 - 2027 (PCIDIF).

Astfel, autoritatea de implementare, respectiv Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, a anunțat lansarea, pentru acest an, a 17 apeluri de proiecte, în valoare totală de 1,82 miliarde de euro. Dintre acestea, 11 apeluri vizează domeniul digitalizării, iar celelalte șase vor finanța sistemul de cercetare, dezvoltare și inovare.

PCIDIF prevede finanțarea a trei priorități de investiții, respectiv Susținerea și promovarea unui sistem de cercetare, dezvoltare și inovare atractiv și competitiv; Digitalizare în administrația publică centrală și mediul de afaceri; Transformarea digitală și furnizarea de servicii îmbunătățite în sectorul cultural.

Procesul de digitalizare a marilor servicii publice, inițiat prin PCIDIF, presupune asigurarea sistemelor informatice necesare instituțiilor publice centrale pentru operaționalizarea serviciilor publice electronice, realizarea, dezvoltarea, implementarea serviciilor publice electronice, precum și îmbunătățirea serviciilor publice electronice existente, din perspectiva interacțiunii cetățenilor, reprezentanților mediului privat de afaceri cu instituțiile și autoritățile publice.

Procesul de digitalizare extinsă a tuturor interacțiunilor administrative ale statului cu cetățenii și persoanele juridice este extrem de benefic, deoarece doar prin accederea la acest stadiu putem instaura în România conceptul de e-guvernare în deplinul sens al cuvântului. Cred că este vital ca românii să poată beneficia online de orice tip de serviciu public de care au nevoie, indiferent de rezidență sau tipul de instituție sau autoritate publică cu care interacționează.

De asemenea, este de apreciat că implementarea PCIDIF va finanța dezvoltarea de soluții tehnologice avansate pentru digitalizarea marilor servicii publice, cu impact direct asupra a aproximativ trei milioane de români.

Derularea Programului Cercetare Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare va avea, pe de altă parte, capacitatea de a valorifica potențialul competitiv al României, prin noi investiții în cercetare și inovare, în valoare de 1,3 miliarde de euro.

Consider că România are imperioasă nevoie de accelerarea digitalizării tuturor serviciilor publice, atât din perspectiva cetățenilor, cât și a adaptabilității instituțiilor publice la cerințele erei digitale. Creșterea nivelului de interoperabilitate a sistemelor informatice din administrația publică, prin crearea unui sistem interconectat, va sprijini în mod determinant atât populația, cât și mediul de afaceri pentru a-și simplifica viața de zi cu zi.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 23 ianuarie 2025, 2:55