Ilie Toma
Ilie Toma
Sittings of the Chamber of Deputies of November 6, 2023
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.149/20-11-2023

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
15-07-2024
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2023 > 06-11-2023 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of November 6, 2023

11. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate membrilor Guvernului.  
    11.1 Ilie Toma  
 
see:

 

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

  ................................................

Domnul Toma Ilie; Ministerul Culturii; 1419B; amânată din data de 16 octombrie.

Este domnul.

 

Domnul Ilie Toma (din sală):

Scurt. Scurt.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Vă rog.

 

Domnul Ilie Toma (din sală):

Varianta cea mai scurtă.

Domnul Costel-Cristian Lazăr (subsecretar de stat, Ministerul Culturii):

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Domnule deputat,

Referitor la interpelarea dumneavoastră pe tema "Patrimoniul cultural și clădirile monumente istorice din România", pe care ați formulat-o, vă comunicăm răspunsul la întrebările dumneavoastră, după cum urmează:

- Care sunt principalele strategii și politici dezvoltate de Ministerul Culturii pentru protejarea și promovarea patrimoniului cultural național și internațional?

Pentru optimizarea proceselor decizionale, asigurarea coerenței și a unei viziuni comune în sectorul cultural, Ministerul Culturii a elaborat o Strategie Sectorială în Domeniul Culturii pentru perioada 2023-2030, ce va avea în vedere și obiectivele Agendei 2030 pentru dezvoltare durabilă. Este un document strategic ce asigură coerență, continuitate și transparență în cadrul sistemului.

Întrebarea nr. 2 - Ce inițiative și programe derulați pentru a asigura accesul publicului la patrimoniul cultural național și internațional?

Și vă enumerăm câteva dintre programele cele mai importante derulate cu sprijinul Ministerului Culturii:

- Programul Național "Timișoara - Capitală Europeană a Culturii în anul 2023", ce are un angajament durabil din partea autorităților locale, regionale și naționale. În acest sens, contribuția financiară guvernamentală multianuală pentru "Capitală Culturală Europeană" se distribuie prin Ministerul Culturii.

- De asemenea, Programul ACCES, ce reprezintă un instrument de finanțare menit să susțină acțiuni și proiecte culturale din următoarele domenii - arte vizuale/arhitectură, cultură scrisă, cinematografie, artele spectacolului, dialog intercultural, patrimoniu imaterial/patrimoniu cultural mobil.

- De asemenea, Ministerul Culturii finanțează anual proiectele culturale organizate cu prilejul Zilei Culturii Naționale - 15 ianuarie.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Cred că domnul deputat a fost lămurit de...

 

Domnul Costel-Cristian Lazăr:

Da.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

...scurtul dumneavoastră expozeu.

 

Domnul Costel-Cristian Lazăr:

Vă mulțumesc.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Vă mulțumesc.

Domnul Ghiță Daniel? Nu este.

Domnul Toma Ilie, din nou; Ministerul Educației; 1464B.

Doriți să...?

 

Domnul Ilie Toma (din sală):

Nu. Mi l-a dat.

Următorul.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

A primit răspunsul în scris.

Perfect.

Domnul Radu Grădinaru, Grupul AUR; 1475B; Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice. Nu este.

Domnul Mircia Chelaru? Nu este.

Domnul Ghiță? Nu este.

Domnul Toma Ilie; Ministerul Justiției - "Îndeplinirea jaloanelor din PNRR"; 1414B.

Pe domnul Toma...

 

Domnul Ilie Toma (din sală):

Tot la fel.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

L-a dat în scris.

"Penitenciarele din România"; 1416 B; domnul Toma.

Ați primit răspuns, domnule Toma?

 

Domnul Ilie Toma (din sală):

Da.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Vă mulțumesc.

Haideți mai aproape, să vă aud.

Domnul Coarnă Dumitru? Nu este.

Ministerul Afacerilor Interne; domnul Toma Ilie; 1466B.

 

Domnul Ilie Toma (din sală):

L-am primit în scris.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Bun.

Domnul Ghiță? Nu este.

Domnul Toma Ilie.

Stați o secundă...

Domnule Toma, haideți că facem altfel.

 

Domnul Ilie Toma (din sală):

Vreau doar una, de la Ministerul Finanțelor, atât.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Haideți să ajungem la Ministerul Finanțelor.

Domnul Toma Ilie - "Măsurile pentru combaterea evaziunii fiscale și creșterea colectării veniturilor la bugetul de stat". Asta? (Vociferări.) 1408B. (Vociferări.)

Bun.

Mergem la "Reducerea birocrației..."; 1409B.

 

Domnul Ilie Toma (din sală):

Doar aceasta.

Restul le-am primit, toate; puteți consemna.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Vă rog.

Domnul Alin Marius Andrieș (secretar de stat, Ministerul Finanțelor):

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimate domnule deputat,

Referitor la interpelarea dumneavoastră, precizăm următoarele:

În domeniul Codului de procedură fiscală au fost adoptate o serie de măsuri legislative în vederea reducerii birocrației și a simplificării procedurii fiscale, printre care menționez:

- Crearea cadrului legal, astfel încât comunicarea dintre ANAF și autoritățile publice, instituțiile publice sau de interes public să se realizeze exclusiv prin mijloace electronice;

- Furnizarea de informații către autoritățile publice, instituțiile publice și de interes public din administrația publică centrală și locală se realizează utilizând sistemul informatic PatrimVen;

- S-a creat cadrul legal ca în procedura de control fiscal ori de soluționare a contestațiilor, cererile, înscrisurile sau orice alte documente să fie transmise de contribuabili/plătitori prin SPV, prin poștă, cu confirmare de primire, sau prin poștă electronică.

Ministerul Finanțelor și ANAF au inițiat o serie de proiecte de modernizare a infrastructurii tehnice și a sistemelor informatice utilizate în activitatea de colectare.

Și am dori să mai menționăm faptul că, pentru a veni în sprijinul contribuabililor, ANAF a urmărit constant reducerea poverii declarative a contribuabililor prin utilizarea pe scară largă a metodei de depunere a declarațiilor fiscale prin mijloacele electronice de transmitere la distanță, prin intermediul site-ului "www.e-guvernare.ro" sau serviciului SPV.

Vă mulțumim mult de tot.

 

Domnul Ilie Toma (din sală):

Îmi dați și mie un minut?

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Domnule Toma, vă rog.

Din cele 21 de răspunsuri pe care le-ați solicitat...

Domnul Ilie Toma:

Da.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

...vă las unul.

Mulțumesc.

Domnul Ilie Toma:

Vă mulțumesc, domnule vicepreședinte al Camerei Deputaților.

Mă bucur că și dumneavoastră aveți o activitate foarte intensă.

Așa sunt deputații ăștia în Ardeal, încearcă să lucreze și ei.

De fapt, esența răspunsului de astăzi, de la Ministerul Finanțelor - de asta l-am rugat să ne expună - este acea digitalizare de care cu toții avem nevoie, să nu mai pierdem timpul pe la ghișee, să încercăm să avem toate datele problemei, electronic, și, cu siguranță, vom face și plățile, și datoriile și tot ceea ce înseamnă bunul mers în lucrurile astea legale cu Ministerul Finanțelor; că e persoană fizică, că e persoană juridică, n-are nicio importanță.

Faceți tot ceea ce ține de dumneavoastră, ca să avem acest lucru cât mai rapid! Și cu primăria, legăturile, și cu instituțiile publice și cu orice entitate care are colaborare cu Ministerul Finanțelor.

Mulțumesc mult.

Atâta tot.

Altă dată, mai mult.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Și eu mulțumesc.

Pentru celelalte se solicită amânare.

Mulțumesc.

Declar ședința închisă.

 

Ședința s-a încheiat la ora 17.15.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania friday, 19 july 2024, 3:27
Telephone: +40213160300, +40214141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro