Mihail Albișteanu
Mihail Albișteanu
Ședința Camerei Deputaților din 13 noiembrie 2023
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.153/05-12-2023

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-05-2024 (comună)
14-05-2024
13-05-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2023 > 13-11-2023 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 13 noiembrie 2023

16. Prezentarea pe scurt a interpelărilor adresate membrilor Guvernului.  
  16.4 Mihail Albișteanu

 

Domnul Ilie Dan Barna:

  ................................................

Albișteanu Mihail?

 

Domnul Mihail Albișteanu (din sală):

Da.

Domnul Ilie Dan Barna:

Cristian-Daniel Ivănuță, Grupul AUR.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Mihail Albișteanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Interpelarea mea este adresată doamnei Ligia Deca, ministrul educației.

Subiectul: "Probleme în ceea ce privește testarea inițială standardizată desfășurată online".

Doamnă ministru,

Ultima testare online organizată de Ministerul Educației a fost marcată de anumite deficiențe care s-au transpus în greșeli privind notarea elevilor, dar și în atribuire subiectelor de evaluare. În județul Iași au fost semnalate aceste probleme. Este vorba despre testarea inițială standardizată a elevilor de gimnaziu și de liceu care s-a desfășurat în format digital.

Potrivit informațiilor existente în spațiul public, dar și a declarațiilor cadrelor didactice, elevilor și ale părinților au existat probleme privind notarea. Spre exemplu, un elev absent figurează cu o anumită notă la evaluarea online, iar anumiți elevi au observat modificarea notei inițiale acordate după ce au reaccesat în zilele următoare pagina. Din păcate, nici părinții, nici elevii și nici cadrele didactice nu au primit încă un răspuns.

O altă problemă semnalată este cea privind subiectele acordate. Câțiva elevi din clasa a V-a au reclamat faptul că nu au studiat încă materia care s-a regăsit în subiectul atribuit.

Având în vedere cele expuse mai sus:

1. Care sunt motivele pentru care au intervenit aceste probleme?

2. Ce măsuri pot fi luate pentru a se evita, pe viitor, astfel de erori?

Solicităm răspuns în scris.

Mulțumesc.

Domnul Ilie Dan Barna:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

  ................................................
 

Domnul Ilie Dan Barna:

  ................................................

(Domnul deputat Mihail Albișteanu solicită să ia cuvântul.)

Dumneavoastră aveați două interpelări. Vreți să o susțineți și pe a doua?

 

Domnul Mihail Albișteanu (din sală):

Da.

Domnul Ilie Dan Barna:

Vă rog.

Domnul Mihail Albișteanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Subiectul interpelării adresate doamnei Ligia Deca, ministrul educației: "Acordarea burselor de merit".

Doamnă ministru,

Potrivit Metodologiei-cadru de acordare a burselor din 8 septembrie 2023, bursele de merit vor fi acordate unui procent de "30% din elevii fiecărei clase a IX-a dintr-o unitate de învățământ preuniversitar, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere în învățământul liceal sau profesional". Această prevedere oferă posibilitatea acordării acestor burse și elevilor care au obținut rezultate chiar sub pragul de promovare, ceea ce este inadmisibil. În niciun caz nu ar trebui să încurajăm o astfel de "performanță". Este, de asemenea, nedrept și pentru elevii care au obținut rezultate mari și foarte mari în urma acestor evaluări și care poate vor considera că rezultatele lor nu sunt recunoscute la adevărata lor valoare.

Acordarea acestor burse în aceste condiții nu vor contribui la încurajarea elevului, ci, mai degrabă, la descurajarea sa, conturându-se astfel percepția care este destul de răspândită în sistemul românesc, și anume că "se poate și așa".

Bineînțeles că și elevii cu rezultate mai puțin bune pot fi încurajați prin acordarea de burse, însă nu trebuie să acordăm bursei de merit o altă conotație decât cea pe care o cunoaștem. Bursa de merit, așa cum se înțelege și prin terminologia utilizată, se acordă în scopul recunoașterii meritelor deosebite, exprimate prin rezultate pe măsură. Suntem datori să încurajăm și să răsplătim performanța. De asemenea, suntem datori să-i susținem și pe cei care întâmpină dificultăți în procesul de învățare, însă nu prin mijloace care să-i descurajeze pe cei care au realizat performanțe.

Având în vedere cele expuse mai sus, cum considerați că poate fi rezolvată problema burselor de merit, astfel încât beneficiarii ei să fie doar elevii care au obținut rezultate bune și foarte bune?

Solicităm răspuns în scris.

Cu deosebită considerație, Cristian-Daniel Ivănuță și Mihail Albișteanu, deputați de Iași.

Domnul Ilie Dan Barna:

Mulțumesc.

Încheiem în acest moment și această parte a ședinței.

Mulțumesc.

O zi bună tuturor!

 

Ședința s-a încheiat la ora 17.43.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 19 mai 2024, 8:57
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro