Adrian Alda
Adrian Alda
Ședința Camerei Deputaților din 14 noiembrie 2023
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.154/07-12-2023

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
17-06-2024
11-06-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 14-11-2023 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 14 noiembrie 2023

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Adrian Alda

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.27 Adrian Alda - declarație politică intitulată "Nicio clipă în plus în mediul fracturii logice în baza căreia se acordă bursele școlare!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Adrian Alda:

"Nicio clipă în plus în mediul fracturii logice în baza căreia se acordă bursele școlare!"

"De îmbunătățiri rele cât vrei suntem sătui; și, dacă vrea cineva să judece acest sațiu de îmbunătățiri din ce în ce mai rele, n-are decât să măsoare gradul de nepăsare politică cu care publicul întâmpină vestitele propuneri de reformă...", afirma un scriitor pașoptist, ale cărui spuse le-a preluat și le-a menționat grandiosul poet, prozator și jurnalist român, Mihai Eminescu, într-un articol de-al său, apărut în 3 decembrie 1882 în ziarul Timpul.

Acest oximoron a devenit și cel mai cunoscut din întregul registru al figurilor stilistice din această categorie, fiind predat ca exemplu și în prezent în puținele școli de la nivel național, în care se mai pun baze solide culturii generale a fiecărui elev în parte. Din păcate nu s-a rostogolit prin istorie doar acest adevăr usturător, prin însuși paradoxul pe care îl exprimă, ci și metehnele de a genera reforme fără fond.

Nu voi iniția niciun atac la o anumită persoană, prin intermediul acestei declarații politice, ci îmi voi argumenta nemulțumirea față de modul în care continuă să fie acordate bursele școlare.

Am adresat deja o întrebare Ministerului Educației, privind acest subiect, precum și una pe tema eliminării burselor de excelență pentru elevii olimpici internaționali. Vă declar deschis că acele răspunsuri politicianiste, pe care le-am primit și care conțin principiile în baza cărora a fost proiectată reforma învățământului, nu îi vor stimula sub nicio formă pe copii să învețe mai temeinic. Există chiar pericolul descurajării celor care se dedică în mod special acumulării de cunoștințe și pentru care acele stimulente financiare chiar contau.

În plus, conducerea PSD a Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a dispus deja o altă formă de susținere financiară pentru aproximativ 300.000 de elevi, de la nivel național, care provin din familii cu posibilități modeste. Este vorba despre voucherele sau tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional. Acestea au o valoare nominală de 500 de lei fiecare și sunt acordate cu scopul acoperirii costurilor asociate materialelor școlare. Deci, încă o formă primară de susținere financiară se acordă deja.

Ca să nu las locul interpretărilor răuvoitoare, subliniez că eu nu sunt împotriva oferirii ajutoarelor financiare pentru elevi, ci militez ca bursele de merit să devină de facto, așa cum erau încă de la apariția lor, respectiv o formă de stimulare necesară atingerii rezultatelor mai bune sau chiar performanțelor.

Cu alte cuvinte, îmi doresc ca aceste criterii de acordare să fie urgent modificate, astfel încât să se țină cont de mediile elevilor, nu de viziuni educaționale fantasmagorice. Viitorul copiilor noștri trebuie să fie unul cât mai sigur și concret, nu bazat pe probabilități sau experimente, așa cum s-a mai întâmplat și în trecut, și care nu au condus spre dezideratul "România educată", ci eșuată pe nivelul învățământului!

Acest nou demers al meu vine tocmai pentru că apelul nostru, al parlamentarilor PSD, dar și cel al premierului Marcel Ciolacu, a rămas, în continuare, fără răspuns de la ministerul de resort. Nu a fost emis niciun nou act normativ, care să intre în vigoare imediat, prin care să se elimine anomaliile privind acordarea burselor de merit.

De aceea, noi, cei de la PSD, în special colegii din cele două Comisii de învățământ din Cameră și din Senat, suntem hotărâți să facem acele modificări, prin intermediul inițiativei legislative, ca să premiem rezultatele notabile la învățătură, și nu contraperformanța. Nu poți readuce la normal învățământul fără modificări legislative și instituționale echitabile și ferme!

Din acest motiv, pledez ca reconstrucția educației naționale să se realizeze, curățând-o de denaturările ce o împing azi la catastrofă, printr-o reformă care să includă normalizare curriculară, autonomie funcțională și echipare modernă pentru toate unitățile de învățământ de la nivel național.

Doar prin demersuri concludente vom crea condiții optime în școli și licee, care să le confere copiilor noștri speranță și încredere în viitor!

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 18 iunie 2024, 12:11
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro