Plen
Ședința Camerei Deputaților din 12 februarie 2024
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.26/05-03-2024

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-06-2024
17-06-2024
11-06-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2024 > 12-02-2024 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 februarie 2024

  Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art. 94 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Ședința a început la ora 16.02.

Lucrările ședinței au fost conduse, în prima parte, de domnul deputat Vasile-Daniel Suciu, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnul deputat Cristian Buican și de domnul deputat Ovidiu Victor Ganț, secretari ai Camerei Deputaților.

A doua parte a ședinței a fost condusă de domnul deputat Ilie Dan Barna, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Bună ziua, stimați colegi!

Rog liderii de grup să-și invite colegii în sală, să putem începe.

Stimați colegi,

Declar deschisă ședința Camerei Deputaților și vă anunț că, din totalul celor 330 de deputați, până în acest moment și-au înregistrat prezența 179.

În conformitate cu prevederile art. 94 din Regulament, vă informez că au fost distribuite electronic și afișate pe pagina de Internet a Camerei următoarele documente - ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților din zilele de luni și marți, 12, respectiv 13 februarie; programul de lucru pentru perioada 12-17 februarie și lista rapoartelor depuse în perioada 6-12 februarie de comisiile permanente; la fel cu informarea cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente și lista cu legile pentru care se poate exercita dreptul de sesizare a Curții Constituționale.

Vă reamintesc că, potrivit programului de lucru, de la ora 17.00, vom continua lucrările cu prezentarea, pe scurt, a interpelărilor adresate membrilor Guvernului.

 
Aprobarea unor modificări ale ordinii de zi.  

Întreb liderii de grup dacă există observații în legătură cu ordinea de zi?

Și îi dau cuvântul domnului Andronache, de la PNL.

   

Domnul Gabriel Andronache:

Da.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Două propuneri în legătură cu un proiect de lege aflat pe ordinea de zi a plenului.

Este vorba despre Pl-x 574/2023 - Propunerea legislativă privind modificarea și completarea alineatelor (2) și (5) ale art. 198 din Legea nr. 199 din 5 iulie 2023 a învățământului superior.

Propunerile sunt următoarele, și anume:

- Să prelungim termenul de dezbatere, fiind prima Cameră sesizată, de la 45 de zile la 60 de zile, pentru această propunere legislativă. Modifică o reglementare fundamentală pentru buna funcționare a societății românești, de aceea considerăm că este necesar un termen mai îndelungat de dezbatere;

- Și să trecem acest proiect de la punctul 12, unde figurează acum în ordinea de zi, la punctul 60 din ordinea de zi.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Și eu vă mulțumesc.

Stimați colegi,

Vom face două voturi:

Pl-x 574/2023 - de la poziția 12, la poziția 60.

Vot, vă rog.

Cred că aveați acordul liderilor pentru prima.

 
   

Cu 148 de voturi pentru, două contra, 6 abțineri, poziția 12 a fost mutată pe poziția 60.

 
Solicitarea cu privire la încadrarea în categoria legilor de complexitate deosebită și, în consecință, prelungirea termenului constituțional de dezbatere și vot final de la 45 la 60 de zile a Propunerii legislative privind modificarea și completarea alineatelor (2) și (5) ale art. 198 din Legea nr. 199 din 5 iulie 2023 a învățământului superior (Pl-x 574/2023) (aprobată).  

De asemenea, vă rog să pregătiți cartelele de vot.

Prelungirea termenului de dezbatere, de la 45 la 60 de zile, a Pl-x 574/2023.

Vot, vă rog.

   

164 de voturi pentru, 3 abțineri, un coleg nu votează.

Termenul de dezbatere a fost prelungit.

 
Proiectul de Lege privind utilizarea responsabilă a tehnologiei în contextul fenomenului deepfake (PL-x 471/2023) (retrimis comisiilor).  

Domnul Popa Ștefan, vă rog, Grupul PSD.

   

Domnul Ștefan-Ovidiu Popa:

Vă mulțumesc.

Stimate colege,

Stimați colegi,

Vă rog să fiți de acord să retrimitem comisiilor PL-x 471/2023, aflat pe poziția 1. Este vorba despre Proiectul de Lege privind utilizarea responsabilă a tehnologiei în contextul fenomenului deepfake.

Pentru două săptămâni.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Vă rog să vă pregătiți cartelele.

Există acord?

Numai o secundă...

USR? Da.

AUR? Da.

PSD? Da.

Minorități? Da.

Există acord.

PL-x 471/2023 a fost retrimis comisiilor, pentru două săptămâni.

Domnule Coleșa, vă rog.

 
   

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

Menționez că Grupul AUR a fost singurul care a votat contra actualei forme a PL-x 471, pe care acum ați...

 
     

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc, domnule Coleșa.

 
   

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

...ați admis să-l trimiteți...

 
     

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Haideți să...

 
   

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

...înapoi la comisii...

 
     

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Domnule Coleșa...

 
   

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

...ignorând cererile noastre repetate în acest fel... (Vociferări.)

Deci...

 
     

Domnul Iulian Bulai (din sală):

Ai votat "pentru" în comisie!

 
   

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

În plus, față de...

 
     

Domnul Iulian Bulai (din sală):

Ai votat "pentru" în comisie, nu mai minți!

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Domnule Coleșa, l-ați înfuriat...

 
   

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

Am votat pentru retrimitere...

 
     

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

...pe un distins coleg...

 
   

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

...la comisii...

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Nu dialogați cu sala! (Vociferări.)

 
   

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

...deoarece...

 
     

Domnul Bogdan-Ionel Rodeanu (din sală):

Pentru raport ai votat!

 
     

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Domnule Coleșa!

 
     

Domnul Bogdan-Ionel Rodeanu (din sală):

Pentru raport ai votat!

 
   

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

...urmează să fie corectat, sperăm, cu amendamentele noastre.

 
     

Domnul Iulian Bulai (din sală):

Ai votat "pentru"! (Vociferări.)

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Vă rog, propunerea.

 
     

Domnul Iulian Bulai (din sală):

Ai votat "pentru"!

 
   

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

Sunteți un mincinos și jumă... (I se întrerupe microfonul.)

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Nu v-am putut lăsa să generați un drept la replică, sunt foarte grijuliu azi.

 
  Respingerea solicitării de retrimitere la comisie a Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 40/2023 pentru modificarea Legii nr. 152/2020 privind organizarea și finanțarea serviciilor de promovare a sănătății și prevenire a îmbolnăvirilor (PL-x 652/2023).  

Vă rog.

   

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

Mulțumesc.

Mulțumesc, domnule...

Apreciez.

Propun retrimiterea la comisia raportoare, pentru raport suplimentar, pentru două săptămâni, a PL-x de pe poziția 43, PL-x 652/2023 (Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 40/2023 pentru modificarea Legii nr. 152/2020 privind organizarea și finanțarea serviciilor de promovare a sănătății și prevenire a îmbolnăvirilor) pentru, după cum am spus, eliminarea rolului pe care Organizația Mondială a Sănătății îl are în legislația privind sănătatea în România.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Întreb dacă există acordul liderilor? Nu există.

Așadar, vă rog să vă pregătiți cartelele.

PL-x 652/2023, poziția 43 a ordinii de zi, retrimitere la comisie, două săptămâni.

Vot, vă rog.

 
   

Cu 27 de voturi pentru, 153 contra, 6 abțineri, propunerea dumneavoastră nu a întrunit numărul de voturi necesar.

Nu mai sunt intervenții asupra ordinii de zi.

Așa cum s-a...

 
     

Domnul George-Nicolae Simion (din sală):

Ba da, ba da!

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Domnul Simion...

 
     

Domnul George-Nicolae Simion (din sală):

Nu, domnul Chelaru.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Domnule Simion...

 
     

Domnul George-Nicolae Simion (din sală):

Da, domnule Suciu.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc.

Așa cum...

O s-o faceți după, oricum.

 
Intervenția domnului deputat Mircia Chelaru cu prilejul împlinirii a 160 de ani de când Parlamentul României a votat Legea pentru organizarea puterii armate a Principatelor Române.  

Așa cum s-a convenit în ședința Biroului permanent și a liderilor de grup, în continuare, îl invit la cuvânt pe domnul deputat Mircia Chelaru, din partea Grupului AUR, pentru o scurtă intervenție.

Insist, domnule Chelaru, să vă încadrați în cele două minute. Două minute.

Mulțumesc.

   

Domnul Mircia Chelaru:

Vă mulțumesc, domnule, inclusiv Biroului permanent, pentru această onoare și oportunitate de a aduce în discuție un moment de înaltă onorabilitate pentru Parlamentul României, un moment pe care trebuie să-l reactivăm în memoria noastră, inclusiv cea istorică, cât și cea emoțională, pentru că astăzi se împlinesc 160 de ani de când Parlamentul României a votat Legea pentru organizarea puterii armate a Principatelor Române.

Scot în evidență acest aspect, pentru că în expunerea de motive de la acea vreme se aducea în discuție nevoia de întărire a puterii tânărului stat român de a se apăra și de a-și manifesta asupra teritorialității sale deplina suveranitate, deplina proprietate asupra pământului țării, cum spuneam, și mai ales de organizare armată a tinerei națiuni române.

Insist pe această temă, cu toate că timpul e prea scurt, pentru că nu este întâmplător să readucem în conștiința noastră similitudinea zilelor de astăzi și poate că este momentul ca Parlamentul României să gândească întru sine și pentru națiunea română cum să refacem puterea armată a națiunii române.

Aceasta este semnificația zilei.

Mulțumesc pentru îngăduința pe care mi-ați dat-o, de a readuce în memoria dumneavoastră.

Și sunt convins că acest lucru ne unește, pentru că suntem toți într-o cugere și o simțire ca în acele vremuri.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Și eu vă mulțumesc mult.

 
Intervenții ale unor deputați membri ai Grupului parlamentar AUR cu privire la subiecte de actualitate.  

Domnule Simion, asupra ordinii de zi, bănuiesc.

Vă rog.

(Domnul deputat George-Nicolae Simion vine la tribună cu o pancartă. Membrii Grupului parlamentar AUR vin lângă tribună cu pancarte.)

   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Vă rog.

 
   

Domnul George-Nicolae Simion:

Din câte înțelesesem eu, pe ordinea de zi este... (Arată o pancartă inscripționată cu: "Guvernul Ciolacu, rupt de problemele românilor".) ...comasarea alegerilor, nu vreo problemă a românilor.

De 3 săptămâni, asta încercați să faceți - comasare, comasare. Nu salarii, nu pensii, nu bolnavii de cancer...

 
     

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Domnule Simion...

 
   

Domnul George-Nicolae Simion:

...nu păcănelele...

 
     

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

...mâine dimineață...

 
   

Domnul George-Nicolae Simion:

...nimic din ce ați promis...

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Domnule Simion... (Vociferări.) ...cu toată gratitudinea pe care o datorez oricărui lider de grup... (Vociferări.) ...intervențiile asupra ordinii de zi se fac de la acel microfon.

Eu am prostul obicei de a mă trezi dimineața, la 8.30, mâine, și vă invit, pentru orice fel de declarație politică, vă ascult cu mare drag, așa cum o fac în fiecare săptămână.

Mulțumesc.

 
     

Domnul Sorin-Titus Muncaciu (din sală):

Am văzut cum ne ascultați, domnule!

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc.

 
Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 74/2020 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților (PHCD 4/2024) (rămas pentru votul final).  

Intrăm în ordinea de zi.

- Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 74/2020 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților; PHCD 4/2024.

Proiectul de hotărâre a fost distribuit.

Întreb dacă sunt obiecții sau comentarii de ordin general? Nu sunt.

Trecem la dezbaterea pe articole.

Dacă la titlu există obiecții? Nu. Adoptat.

La preambul? Nu. Adoptat.

La articolul unic? Nu. Adoptat.

Dezbaterile fiind finalizate, proiectul de hotărâre rămâne la votul final.

Mulțumesc.

Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 82/2022 privind constituirea Comisiei speciale a Camerei Deputaților pentru automatizarea și viitorul muncii (PHCD 5/2024) (rămas pentru votul final).  

- Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 82/2022 privind constituirea Comisiei speciale a Camerei Deputaților pentru automatizarea și viitorul muncii; PHCD 5/2024.

Proiectul de hotărâre a fost distribuit.

Întreb dacă sunt obiecții de ordin general? Nu sunt.

Trecem la dezbaterea pe articole.

Dacă la titlu există obiecții sau comentarii? Nu. Adoptat.

La preambul? Nu. Adoptat.

La articolul unic? Nu. Adoptat.

La anexa privind componența nominală și conducerea, obiecții? Nu. Adoptată.

Proiectul de hotărâre rămâne la votul final.

Dezbaterea Proiectului de Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 21/2021 privind aprobarea componenței nominale și a conducerii Delegației permanente a Camerei Deputaților la Adunarea Interparlamentară a Ortodoxiei (PHCD 6/2024) (rămas pentru votul final).  

- Proiectul de Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 21/2021 privind aprobarea componenței nominale și a conducerii Delegației permanente a Camerei Deputaților la Adunarea Interparlamentară a Ortodoxiei; PHCD 6/2024.

Dacă sunt obiecții de ordin general?

Vă rog, domnule Coleșa.

   

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

Mulțumesc, domnule președinte.

Deci votăm o formalitate, o înlocuire a unui reprezentant PNL în Delegația Camerei Deputaților la Adunarea Interparlamentară a Ortodoxiei, însă ce a făcut reprezentantul PNL, pe care acum îl înlocuim, deoarece a fost numit prin vot politic, nu pe competențe, la Autoritatea de Supraveghere Financiară, aici, în Parlament?

Anul trecut, în 2023, am participat alături de încă 2 colegi, între care era și acest membru marcant al PNL, promovat la ASF, am participat la Congresul Adunării acestei Delegații la Adunarea Interparlamentară a Ortodoxiei, cu ocazia împlinirii a 30 de ani. (Vociferări.) Au fost 3-4 zile pline de discuții, de dimineața până seara, da, o ocazie foarte bună pentru a lua contact cu parlamentarii din alte țări care promovau valorile creștine. Reprezentantul PNL, pe care acum îl înlocuim, fiind promovat în prealabil la ASF, nu a participat niciun minut la aceste discuții și ședințe, niciun minut. Unde a fost? La plajă? (Vociferări.) Și mai venea la mâncare. (Vociferări.)

Deci fostul nostru coleg din Camera Deputaților, membru marcant al PNL, actual prim-vicepreședinte al ASF, nu a participat deloc la acest congres, deși a mers acolo pe banii românilor, pentru a reprezenta interesele lor, interesele românilor.

Acesta va trebui să vegheze la supravegherea pieței de asigurări, a pieței financiar-nebancare și, atenție, la protecția consumatorilor de pe aceste piețe.

Cu noua conducere ASF nu putem spune decât... "Dragi români, stați liniștiți, interesele dumneavoastră sunt pe mâini bune!"

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc.

Domnul Andronache, vă rog.

 
   

Domnul Gabriel Andronache:

Sunt uimit să constat că liderul de grup AUR se transformă într-un mic pârâcios, de aici, de la microfonul Camerei Deputaților.

E ca și cum aș ține eu cont unuia sau altuia din Grupul AUR că vine sau nu vine la ședința de plen sau stă mai mult și dă declarații pe culoarele Parlamentului.

Este o situație pe care nu ar trebui s-o comentăm, dar în mod evident luarea de cuvânt nu are niciun fel de obiect, proiectul de hotărâre se referă la cu totul și cu totul altceva - la o desemnare a unui coleg pe un loc vacant aparținând Grupului parlamentar al PNL.

Mulțumesc. (Vociferări.)

 
Intervenții ale unor deputați membri ai Grupului parlamentar AUR cu privire la subiecte de actualitate.  

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Domnule Simion, vă rog.

   

Domnul George-Nicolae Simion:

Eu o să propun să ne luați tot... (Arată pancarta inscripționată cu: "Guvernul Ciolacu, rupt de problemele românilor".) ...că oricum nu mai putem avea invitați, angajații de la cabinetele parlamentare nu pot intra în Camera Deputaților, acum luați-ne și... (Vociferări.) ...luarea de cuvânt, fără nicio problemă, și luările de cuvânt, că sunt fără obiect, să nu mai avem voie, să nu mai avem voie nici noi să intrăm în Parlament, că urmează un deceniu de stabilitate! Ura! Ura! Ura! Trăiască președintele Ciolacu! (Vociferări.)

 
Dezbaterea Proiectului de Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 21/2021 privind aprobarea componenței nominale și a conducerii Delegației permanente a Camerei Deputaților la Adunarea Interparlamentară a Ortodoxiei (PHCD 6/2024) (rămas pentru votul final).  

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc.

Dacă sunt obiecții la titlu? Nu. Adoptat.

La preambul? Nu. Adoptat.

La articolul...

A, domnul Andronache.

   

Domnul Gabriel Andronache:

Nu vă ia nimeni dreptul la cuvânt, doar atât, vă îndemnăm la muncă.

Grupul AUR are 6 proiecte adoptate în aproape o legislatură întreagă.

La muncă, stimați colegi! (Râsete. Vociferări. Gălăgie.)

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

La articolul unic? Nu. Adoptat.

La anexa privind componența nominală și conducerea? Nu. Adoptată.

Proiectul de hotărâre rămâne la votul final.

Stimată colegă, au vorbit deja 2 colegi din partea Grupului AUR.

Mulțumesc.

 
Dezbaterea Proiectul de Lege privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2022/2065 al Parlamentului European și al Consiliului din 19 octombrie 2022 privind o piață unică pentru serviciile digitale și de modificare a Directivei 2000/31/CE (Regulamentul privind serviciile digitale), precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 365/2002 privind comerțul electronic (PL-x 803/2023) (rămas pentru votul final).  

2. Proiectul de Lege privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2022/2065 al Parlamentului European și al Consiliului din 19 octombrie 2022 privind o piață unică pentru serviciile digitale și de modificare a Directivei 2000/31/CE (Regulamentul privind serviciile digitale), precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 365/2002 privind comerțul electronic; PL-x 803/2023; procedură de urgență.

Dau cuvântul inițiatorului, Guvernul României, vă rog.

   

Domnul Marius Viorel Poșa (subsecretar de stat, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării):

Mulțumesc, domnule președinte de ședință,

Doamnelor și domnilor deputați,

Proiectul de Lege privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2022/2065.

Regulamentul intră în vigoare la nivel european în data de 17 februarie 2024, cu excepția prevederilor ce sunt deja aplicate de furnizorii de servicii intermediare.

Obiectivele principale ale prezentului proiect de lege sunt: stabilirea măsurilor, a cadrului legal și a mecanismelor necesare pentru aplicarea la nivel național a prevederilor regulamentului; de asemenea, desemnarea ANCOM în calitate de coordonator al serviciilor digitale, astfel cum a fost propus și aprobat prin decizia luată la nivelul Guvernului, prin Memorandumul cu nr. 20/7237 din 28.02.2023.

ANCOM va avea un rol însemnat în coordonarea aplicării actului legislativ european la nivel național - va participa la luarea deciziilor ce privesc aplicarea regulamentului, fiind create condiții pentru ca statul român să fie reprezentat în cadrul Comitetului european pentru servicii digitale, numit în continuare "Comitet european", înființat conform art. 61 din Regulamentul (UE) 2065, și astfel să existe o aplicare consecventă la nivel național a prevederilor actului legislativ european.

Vă mulțumesc.

Și vă rog să ne acordați un vot de încredere pentru acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Comisia juridică și Comisia pentru tehnologia informației, raportul comun.

Doamnă Vicol, la final, vă rog să faceți și propuneri pentru timpii de dezbatere.

Vă rog.

 
   

Doamna Laura-Cătălina Vicol-Ciorbă:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru tehnologia informației și comunicațiilor au fost sesizate, spre dezbatere în fond, cu Proiectul de Lege privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2022/2065 al Parlamentului European și al Consiliului din 19 octombrie 2022 privind o piață unică pentru serviciile digitale și de modificare a Directivei 2000/31/CE (Regulamentul privind serviciile digitale), precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 365/2002 privind comerțul electronic.

În urma examinării inițiativei legislative și a opiniilor exprimate, deputații celor două comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, să transmită plenului Camerei Deputaților un raport comun de adoptare a proiectului de lege privind stabilirea acestor măsuri.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Propun un timp de dezbatere de 3 minute.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Vă rog să vă pregătiți cartelele.

3 minute - timp de dezbatere.

Vot, vă rog.

 
   

177 de voturi pentru, 6 contra, 10 abțineri. Aprobat.

Doamna Simina-Geanina-Daniela Tulbure, vă rog.

 
   

Doamna Simina-Geanina-Daniela Tulbure:

Mulțumesc, domnule președinte.

Astăzi vreau să vă vorbesc despre o șansă uriașă pentru noi, cei din România, mai ales pentru cei care sunt pasionați și profesioniști în tehnologie.

Imaginați-vă o piață comună pentru serviciile digitale ca o poartă deschisă către progres și inovație!

Ei bine, noi, România, am putea fi în fruntea acestei mișcări, conducând drumul transformării digitale. Avem o echipă de oameni competenți, unii dintre cei mai talentați oameni în tehnologie din Europa și o industrie care prosperă cu fiecare zi care trece. Este o oportunitate pe care nu ne putem permite s-o ignorăm.

Trebuie să recunoaștem că uneori am lăsat să ne scape din vedere importanța colaborării strânse cu cei care conduc această industrie, pentru a construi un proiect național care să valorifice la maximum acest potențial.

În acest context, nu pot să nu-l menționez și să nu-l felicit pe colegul nostru, europarlamentarul Alin Mituța, pentru dedicarea și contribuția lui valoroasă la acest dosar legislativ. Munca lui reprezintă un pas important în direcția corectă pentru noi toți.

Mulțumesc.

Vom vota pentru acest proiect.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Miruță Radu-Dinel, Grupul USR.

 
   

Domnul Radu-Dinel Miruță:

În timp ce ANCOM primește din ce în ce mai multe atribuții, acest Parlament, condus de majoritatea PSD și PNL, pune în conducerea ANCOM oameni din ce în ce mai slabi.

Ni se spune adesea, de la acest microfon, că trebuie să votăm un anumit proiect de lege, pentru că modifică cadrul legislativ, să fie în acord cu un anumit regulament.

Nu-i de vină regulamentul ăla, cum nu e de vină nici Uniunea Europeană că impune astfel de regulamente. Regulamentele astea se decid la o masă unde stau și reprezentanții României.

Imaginați-vă dumneavoastră, imaginați-vi-l pe domnul Valeriu Zgonea, un absolvent de Căi Ferate la seral, președinte al ANCOM, de la PSD, pe domnul Bontea, un șef de agenți de pază, de la PSD, și pe domnul Popescu, un mare specialist în vânzarea de paratrăsnete, că se duc la Comisia Europeană. Și știți ce scrie unde votați dumneavoastră acum? Scrie că analizează și inspectează algoritmii. Și, în urma acestei analize, la masa respectivă iau niște decizii în interesul României.

Noi votăm acest proiect de lege pentru ANCOM, că nu-i vina specialiștilor de la ANCOM că dumneavoastră i-ați cadorisit cu niște nespecialiști.

Păcatul este că în România se întorc decizii dezavantajoase, în urma unei situații în care România este reprezentată de oameni care nu înțeleg ce se întâmplă. (Aplauze.)

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Doamna Șerban Gianina, Grupul AUR.

 
   

Doamna Gianina Șerban:

Aș vrea să-i spun domnului lider de grup că AUR are peste 180 de proiecte depuse.

Și aș vrea să amintesc doar proiectul legislativ în care solicităm ca grupa sanguină să apară pe cartea de identitate.

Doar că - și citez, domnule lider de grup - acest proiect are avize favorabile de la toate comisiile.

Și domnul lider nu-și dorește, la Sfântuʾ-Așteaptă va intra la vot.

Și, da, nu este vina angajaților de la ANCOM, este vina dumneavoastră, pentru că împărțiți posturile așa cum vă convine. Toți merg numiți politic, fără să țineți cont de experiență, de CV și ce plusvaloare pot aduce în acele instituții. (Aplauze.)

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc.

Trecem la dezbaterea pe articole.

Dacă la titlu există obiecții sau comentarii? Nu.

Dacă de la art. 1 la 20 există obiecții sau comentarii? Nu.

De la 21 la 40? Nu. Adoptate.

De la 41 la 62, inclusiv? Nu. Adoptate.

Există în raport 3 amendamente respinse. Dacă se susțin? Nu.

Proiectul de lege rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Contractului de finanțare - Autostrada A3 România - Cofinanțare aferentă Mecanismului de redresare și reziliență - dintre România și Banca Europeană de Investiții, semnat la București la 16 noiembrie 2023 și la Luxemburg la 20 noiembrie 2023 (PL-x 1/2024) (rămas pentru votul final).  

10. Proiectul de Lege pentru aprobarea Contractului de finanțare - Autostrada A3 România - Cofinanțare aferentă Mecanismului de redresare și reziliență - dintre România și Banca Europeană de Investiții, semnat la București la 16 noiembrie 2023 și la Luxemburg la 20 noiembrie 2023; PL-x 1/2024; procedură de urgență.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci, vă rog, pentru raport.

Prietenul meu, domnul Huțucă, de la Comisia pentru buget, finanțe. Nu.

(Domnul deputat Victor Ilie solicită să ia cuvântul. Domnul deputat Bogdan-Iulian Huțucă vine la tribună.)

Erați acoperit, domnule președinte.

   

Domnul Bogdan-Iulian Huțucă:

Vă mulțumesc.

Raport asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Contractului de finanțare - Autostrada A3 România - Cofinanțare aferentă Mecanismului de redresare și reziliență - dintre România și Banca Europeană de Investiții, semnat la București la 16 noiembrie 2023 și la Luxemburg la 20 noiembrie 2023

Obiectul de reglementare - aprobarea Contractului de finanțare - Autostrada A3 România - Cofinanțare aferentă Mecanismului de redresare și reziliență - dintre România și Banca Europeană de Investiții.

Obiectivul principal al proiectului îl constituie construcția unei secțiuni din Autostrada A3, cu o lungime de 42,3 kilometri, profil 2x2 benzi de circulație, între Nădășelu si Poarta Sălajului.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, deputații prezenți la lucrările comisiei au hotărât, cu unanimitatea voturilor exprimate, să transmită plenului Camerei Deputaților prezentul raport prin care se propune adoptarea proiectului de lege în forma prezentată de Guvern.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă din partea grupurilor parlamentare dorește cineva să ia cuvântul? Nu.

Nu vă mai jucați!

Da, haideți, domnule Grosaru! (Vociferări.)

Nu, dar ați apăsat, ați dezapăsat...

Vă rog.

 
   

Domnul Andi-Gabriel Grosaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Din câte am lecturat din acest proiect de lege, din nou, ca urmare a semnării pentru finanțarea acestui proiect, va crește datoria publică.

Dacă anul trecut datoria publică a depășit jumătate din produsul intern brut, ce vom face anul ăsta, când, prin aceste proiecte, în continuare vom crește datoria publică?

Mulțumesc.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Coleșa, vă rog.

 
   

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

E un punct nou pe ordinea de zi. Același lucru aș vrea să-l remarc și eu - faptul că, în loc de a fi finanțate proiectele interne cu bani de la bugetul de stat, există această tehnică de a atrage împrumuturi aparent cu o destinație nobilă - aici, o autostradă, dincolo, un spital -, dar, în realitate, ele au drept scop strict finanțarea deficitului bugetar, deficit bugetar care nu este cauzat de spital, de autostradă, ci de un aparat birocratic extrem de gras, care trebuie subțiat.

Mulțumesc. (Vociferări.)

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc și eu.

Nefiind amendamente, proiectul de lege rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (PL-x 815/2023) (rămas pentru votul final).  

11. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal; PL-x 815/2023.

Suntem în procedură de urgență.

Domnule Huțucă, vă rog, aveți cuvântul.

Raportul Comisiei pentru buget, finanțe și bănci.

Și la final propuneri pentru timpii de dezbatere.

   

Domnul Bogdan-Iulian Huțucă:

Raport asupra Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

Prin prezentul proiect de lege se propune instituirea unor obligații pentru prestatorii de servicii de plată, de păstrare a evidențelor privind plățile transfrontaliere și beneficiarii acestora și de punere a acestor evidențe la dispoziția organelor fiscale.

De asemenea, se introduce posibilitatea de ajustare a bazei de impozitare a TVA pentru reducerile de preț acordate ulterior livrării de bunuri/prestări de servicii și în situațiile în care acestea nu sunt acordate direct clienților.

În urma dezbaterii proiectului de lege și a opiniilor exprimate, deputații au hotărât, cu majoritatea voturilor exprimate, să transmită plenului Camerei Deputaților prezentul raport, prin care se propune adoptarea proiectului de lege, cu amendamentul admis prezentat în anexă.

Vă propun timpi de dezbatere trei minute.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Vă rog să vă pregătiți cartelele.

Vot pentru trei minute timpi de dezbatere.

 
   

Cu 176 de voturi pentru, 4 contra și 5 abțineri, aprobat.

Dacă sunt înscrieri la dezbateri generale? Nu sunt.

Trecem la dezbaterea pe articole.

Dacă la titlu există obiecții sau comentarii? Nu. Adoptat.

Dacă de la nr. crt. 1 la 14 există obiecții sau comentarii? Nu.

Proiectul de lege rămâne la votul final.

 
  Intervenții ale unor deputați membri ai Grupului parlamentar AUR cu privire la subiecte de actualitate.  

Domnul Gabriel Andronache:

O rectificare!

   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Rectificare...

Domnule Andronache, vă rog.

 
   

Domnul Gabriel Andronache:

Da. Vă rog să mă scuzați!

Revin la microfon pentru că am mai cercetat, între timp, și am ajuns la concluzia că Grupul AUR are un singur proiect adoptat. Șase erau proiectele domnului Simion. (Aplauze.) Acum, de ce domnul Simion are mai multe proiecte aprobate decât grupul parlamentar, nu știu! (Vociferări.)

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Domnule Coleșa și domnule Badiu, nu vă cheamă Simion! Îmi pare rău!

Dreptul la replică se dă nominal persoanei...

 
     

Domnul Ilie-Alin Coleșa (din sală):

Nu, nu, dar vorbim pe PL-x!

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

A, doriți la dezbateri! Am înțeles.

 
Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor privind revizuirea Planului strategic european pentru tehnologiile energetice (SET) COM (2023) 634 (PHCD 7/2024) (rămas pentru votul final).  

12. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor privind revizuirea Planului strategic european pentru tehnologiile energetice (SET) COM (2023) 634; PHCD 7/2024.

Proiectul de hotărâre a fost distribuit.

Îi dau cuvântul doamnei Mirela Furtună, reprezentantul Comisiei pentru afaceri europene.

Vă rog.

   

Doamna Mirela Furtună:

Mulțumesc, domnule președinte.

Raport privind revizuirea Planului strategic european pentru tehnologiile energetice

Având în vedere proiectul de opinie transmis de Comisia pentru industrii și servicii, proiectul de opinie transmis de Comisia pentru știință și tehnologie, nota de informare transmisă de Ministerul Afacerilor Externe, Fișa de informare elaborată de către Direcția pentru Uniunea Europeană a Camerei Deputaților, analiza realizată de Comisia pentru afaceri europene, Comisia pentru afaceri europene, în principal a susținut revizuirea Planului strategic european pentru tehnologiile energetice, a recomandat elaborarea de programe și măsuri la nivel european, astfel încât sistemele energetice să fie reziliente, a recomandat sprijinirea accesului la finanțare, în special la granturi, ale entităților din domeniul energetic care se confruntă cu dificultăți.

Opinia a fost supusă dezbaterii în ședința Comisiei pentru afaceri europene din 6 februarie 2023 și a fost adoptată cu unanimitate de voturi.

Supunem aprobării plenului Camerei Deputaților opinia în forma adoptată de Comisia pentru afaceri europene.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Și eu vă mulțumesc.

Intervenții, domnul Badiu.

 
   

Domnul Georgel Badiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Chiar nimeni nu observă limbajul acesta de lemn care aduce mai degrabă a limbaj de pe vremea lui Ceaușescu?! Aceste opinii preluate și tot eșafodajul de vorbe fără rost, pe care le repetăm într-una, într-o instituție care se vrea a fi Parlamentul României. Din păcate a rămas doar cu numele.

Apropo de proiectele de lege pe care domnul lider de la un grup parlamentar ni le trântește, cu intenție, de fiecare dată. Știm, din rândul grupurilor parlamentare majoritare, din această sală, știm Directiva din 2021, de la începutul anului 2021, prin care orice proiect de lege depus de AUR, orice ar face AUR, trebuie respins, trebuie trântit.

Știm, domnilor, cunoaștem!

Nu e nicio problemă! E o vorbă la români. (Aplauze.) Fie roata și pătrată...

Urmarea o știți, da?!

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

... tot se-nvârte ea odată!

 
Intervenții ale unor deputați membri ai Grupului parlamentar AUR cu privire la subiecte de actualitate.  

Domnule Muncaciu, vă rog.

   

Domnul Sorin-Titus Muncaciu:

Aș vrea să vă aduc aminte, de la acest microfon, că ați votat împotriva medicamentelor antivirale, când ne mureau 500 de oameni în spital, pe zi, ați vota împotriva iodului obligatoriu în alimentele românilor și ați votat împotriva... (Vociferări.)

Deci, nu mai... (Gălăgie.)

... ați votat împotriva făinii de insecte. (Aplauze. Vociferări.)

Deci, nu mai spuneți că n-ați votat!

Adică ne mureau oameni în spital și voi ați votat împotriva medicamentelor antivirale! (Aplauze. Vociferări.)

Asta e!

Ați votat împotriva... (Vociferări.)

A fost birul meu și l-ați votat împotrivă!

Așa că nu mai spuneți că n-am avut proiecte!

Am avut proiecte, dar le-ați votat împotriva voinței poporului român și pentru asta o să plătiți la alegeri! (Aplauze. Vociferări.)

 
Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor privind revizuirea Planului strategic european pentru tehnologiile energetice (SET) COM (2023) 634 (PHCD 7/2024) (rămas pentru votul final).  

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc.

Am o singură recomandare prietenească și domnului care tocmai a vorbit.

Nu e frumos tot arătatul cu degetul și tonul amenințător, că suntem între colegi.

Dar îi dau cuvântul domnului Toma, de la PSD.

Vă rog.

   

Domnul Ilie Toma:

Stimați colegi,

Nu aș fi luat cuvântul, dar mă miră aici faptul că vin colegi de la alte partide care nu știu despre ce proiect se discută, despre strategii energetice europene.

Noi facem parte din Uniunea Europeană. Vrând-nevrând, cu bine, cu rău, să știți că Uniunea Europeană are niște bani alocați pentru proiectele de energie.

În România, noi am avut putere instalată mare. Dacă în cursul istoriei s-a întâmplat ce s-a întâmplat, este păcat ca în acest moment să nu ținem pasul și să nu luăm acei bani alocați de Uniunea Europeană pentru a construi noi surse de energie, chiar energie verde, așa cum ne-am înscris să mergem.

Să știți că e mai bine a face ceva decât a nu face nimic. Nefăcând nimic nu vei obține niciodată nicio sursă de energie, pentru că discutăm despre energie, nu discutăm despre proiecte de lege neadoptate.

Și dacă dânșii știu cum se face politica... Un proiect de lege când îl construiești discuți și cu colegii tăi, ca să te asiguri că ai voturile necesare.

În schimb, e normal să mergem pe pașii Uniunii Europene, să mergem împreună, pentru că, cu toții facem parte de acolo, și să obținem proiecte, să consumăm toți banii.

 
     

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu (din sală):

Bravo! Așa e!

 
   

Domnul Ilie Toma:

Acum este momentul să adoptăm o nouă strategie energetică națională care să țină pasul cu ceea ce se întâmplă pe mapamond. (Vociferări.)

Vă mulțumesc.

Și dacă nu știți despre ce e vorba, veniți, întrebați, că noi vă spunem.

Mulțumesc mult.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Domnul Coleșa.

 
   

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

Mulțumesc, domnule președinte.

Au fost aruncate multe vorbe aiurea, inclusiv înainte, spunându-se că trebuie să acceptăm orice plan privind energia, doar pentru că vine din partea unor partide de stânga, din Europa, pentru că nu vine din partea întregii Europe.

Foarte multe partide suveraniste care înțeleg importanța economiei energetice, în primul rând în țările lor, apără energia, apără industria constructoare de mașini, apără vechea industrie de producere a energiei, indiferent de sursele de producere, că sunt cărbune sau că este energie eoliană.

Ca atare, nu trebuie să acceptăm, într-adevăr, acest limbaj de lemn, nu trebuie să achiesăm la această așa-zisă neutralitate climatică, adică emisii zero în câțiva zeci de ani, lucru care duce la distrugerea industriei energetice.

Avem cea mai mare creștere a prețului la energia electrică.

Asta trebuie să facem, nu?!

Interzicem motoarele cu ardere internă.

Asta trebuie să facem, nu?!

Și, în final, producem o piață speculativă, în care câștigă speculanții, pe care noi - nu?! - trebuie să-i protejăm în felul acesta.

Nu acceptăm orice, apărăm interesul țării, indiferent ce înseamnă asta.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Doamna Cristina Prună.

 
   

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Stimați colegi,

Problema cu această opinie, acest proiect de opinie nu este ce s-a vehiculat pe aici, este tocmai că duceți modelul ăsta românesc și la nivel european și se recomandă înființarea unei academii pentru sisteme inginerești de energie regenerabilă.

Pare că modelul ăsta românesc în care înființăm academii care nu au o contribuție reală la viața oamenilor și la tot ce înseamnă producerea de energie vreți să-l duceți și la nivel european.

În rest, auzim tot felul de povești.

Până la urmă, România trebuie să-și vadă interesul; nu ne interzice nimeni să construim capacități de producere a energiei.

Vedem că în România prosumatorii sunt cei care construiesc capacități de producție, în niciun caz investiții care să vină de la stat. Sau privații, dacă vor să construiască, le puneți bețe în roate cu tot felul de măsuri birocratice inutile.

Deci, de fapt asta este problema și nu se va putea rezolva decât dacă lăsați și prosumatorii să își monteze în continuare sisteme de producere a energiei și cei care vor să investească în producția de energie regenerabilă să o facă.

Restul sunt povești. (Aplauze.)

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Stimați colegi,

Domnule Muncaciu, ați vorbit deja o dată și dumneavoastră, și domnul Coleșa.

Două intervenții atunci când nu suntem în procedură de urgență.

Vă mulțumesc.

Trecem la dezbaterea pe articole.

Dacă la titlu sunt obiecții? Nu.

La preambul? Nu. Adoptat.

La articolul unic? Nu.

Proiectul de hotărâre rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Consiliu și Parlamentul European privind contracararea amenințărilor potențiale reprezentate de drone COM (2023) 659 (PHCD 8/2024) (rămas pentru votul final).  

13. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Consiliu și Parlamentul European privind contracararea amenințărilor potențiale reprezentate de drone COM (2023) 659; PHCD 8/2024.

Doamna Cătăuță, Comisia pentru afaceri europene, vă rog, pentru prezentarea proiectului de hotărâre.

   

Doamna Ana-Maria Cătăuță:

Mulțumesc foarte mult, domnule președinte de ședință.

Având în vedere proiectul de opinie transmis de Comisia pentru transporturi și infrastructură, proiectul de opinie transmis de Comisia pentru știință și tehnologie, Nota de informare transmisă de Ministerul Afacerilor Externe, Fișa de informare elaborată de către Direcția pentru Uniunea Europeană a Camerei Deputaților și analiza realizată de Comisia pentru afaceri europene, Comisia pentru afaceri europene, în principal, a susținut Comunicarea privind contracararea amenințărilor potențiale reprezentate de drone, a solicitat elaborarea cât mai rapidă a unui plan de acțiune la nivelul Uniunii Europene, pentru protecția infrastructurii critice împotriva amenințărilor reprezentate de drone și a recomandat consolidarea, la nivel european, a programelor de învățare și de formare profesională în domeniul tehnologiei dronelor.

Opinia a fost supusă dezbaterii în ședința Comisiei pentru afaceri europene din data de 6 februarie 2023 și a fost adoptată cu majoritate de voturi.

Supunem aprobării plenului Camerei Deputaților opinia, în forma adoptată de Comisia pentru afaceri europene.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc.

Dezbateri generale, domnul Iulian Bulai, Grupul USR, vă rog.

 
   

Domnul Iulian Bulai:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dacă în această comisie discutăm în maximum 10 minute trei proiecte, să știți că această opinie a născut dezbateri ample și am elaborat, cu mici amendamente, aproape fiecare recomandare.

Acestea fiind spuse, eu am o problemă cu titlul, în sensul în care opinia trimisă spre consultare vizează doar posibile amenințări și nu și oportunități.

De aceea, în lumina acestei nevoi extraordinare de a vorbi și despre oportunitățile tehnologiei și ale dronelor, am adăugat un subamendament, la Recomandarea nr. 6, care vede în drone un potențial ajutor în situații de urgență și criză pentru transportul medicamentelor, de exemplu, în stare de urgență și de calamitate naturală.

De aceea, mulțumesc tuturor colegilor care au fost de acord să inserăm și elemente care țin de oportunitățile date de drone, nu doar de o comunicare negativă pe ce înseamnă potențiale amenințări.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Dacă la titlu există obiecții? Nu. Adoptat.

La preambul? Nu. Adoptat.

La articolul unic? Nu. Adoptat.

Proiectul de hotărâre rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 12/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 și pentru proiecte preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructura mare 2014-2020; (PL-x 140/2022) (rămas pentru votul final).  

18. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 12/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 și pentru proiecte preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructura mare 2014-2020; PL-x 140/2022; procedură de urgență.

Vă rog, reprezentantul Guvernului, inițiator.

   

Doamna Andreea Anamaria Naggar (secretar de stat, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene):

Mulțumesc mult, domnule președinte.

Prezenta ordonanță de urgență reglementează suportarea de la bugetul de stat, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale, aprobate cu această destinație, a corecțiilor financiare și reducerilor procentuale stabilite pentru contractele de achiziție publică finanțate din Axa Prioritară 3 a Programului Operațional Infrastructură Mare.

De asemenea, se reglementează suportarea, de la bugetul de stat, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale aprobate cu această destinație a corecțiilor financiare și reducerilor procentuale aferente, instituite ca urmare a includerii în specificațiile tehnice din cadrul documentațiilor de atribuire a contractelor de achiziție publică de lucrări, atât a unor cerințe privind prezentarea unor referințe naționale pentru materiale, cât și a unor standarde și specificații tehnice, fără a fi însoțite de mențiunea "sau echivalent", pentru care a intervenit modificarea recomandărilor organismelor de audit de la nivelul Comisiei Europene.

Noi respectuos vă solicităm să acordați un vot favorabil acestui proiect de lege.

Vă mulțumim.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Și eu vă mulțumesc.

Comisia pentru buget, Comisia pentru industrii și Comisia juridică, vă rog, raportul comun.

Doamnă Vicol, vă rog.

 
   

Doamna Laura-Cătălina Vicol-Ciorbă:

Mulțumesc, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art. 95 și art. 117 alin. (3) din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia pentru industrii și servicii și Comisia juridică, de disciplină și imunități au fost sesizate, prin adresa PL-x 140/23 martie 2022, spre dezbatere pe fond, în procedură de urgență, cu proiectul de lege mai sus menționat.

Acesta are ca obiect de reglementare suportarea de la bugetul de stat, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale aprobate cu această destinație, a corecțiilor financiare și reducerilor procentuale stabilite pentru contractele de achiziție publică.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii celor trei comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, să transmită plenului Camerei Deputaților prezentul raport, prin care se propune adoptarea proiectului de lege.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Mulțumesc.

 
     

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc.

 
Intervenții ale unor deputați membri ai Grupului parlamentar AUR cu privire la subiecte de actualitate.  

Din partea grupurilor parlamentare, domnul Dan Tanasă, Grupul AUR, vă rog.

   

Domnul Dan Tanasă:

Nu poți să reproșezi opoziției că nu are proiecte de lege adoptate, decât dacă ești un personaj de desene animate! Doar atunci poți să reproșezi opoziției că nu are proiecte de lege adoptate. (Aplauze.)

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 12/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 și pentru proiecte preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructura mare 2014-2020; (PL-x 140/2022) (rămas pentru votul final).  

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Doamna Alexandru Victoria-Violeta.

   

Doamna Victoria-Violeta Alexandru:

Discuția pe care o avem astăzi, ca de la bugetul de stat să se plătească corecțiile în proiecte europene, este un subiect de manual.

Cum ai o problemă cât casa, nu faci curățenie acolo unde vezi problema, și îi mai adaugi una pe deasupra, adică din taxele și impozitele oamenilor să se plătească niște corecții pe care nu știm, în concluzie, cine le-a cauzat.

Să ne înțelegem. Dacă în dosarele respective - că în zona achizițiilor sunt cele mai multe probleme - s-au favorizat anumite firme, aceea este o chestiune penală.

Dacă este o chestiune de corecții, orice stat civilizat vine și cere Parlamentului un vot când îi explică, orice Guvern îi explică.

Care este cauza acestor corecții?

Nu ai putut tu, primar, să te descurci, sau consiliu județean, sau operator regional?

Înseamnă că ai o problemă de capacitate și trebuie să reacționezi la ea.

De ce ți-aș da eu ție de la bugetul de stat banii - repet, din taxele și impozitele oamenilor - ție, care ai greșit sau persiști în greșeală, în timp ce alături alt operator regional a făcut corect, a înțeles și a respectat procedura?!

Ce mesaj dați în această țară? Că eu, care sunt corectă, și am respectat procedura și n-am corecție sunt, până la urmă, o fraieră, pentru că cei care au corecții și persistă în ele, la un moment dat o să-i ierte. Cine? Un Guvern care, de fapt și de drept, încurajează neperformanța și lipsa de capacitate de a dezvolta proiecte europene.

Sunt niște instrucțiuni proaste de la AM-uri sau de la cei care trimit de la București niște instrucțiuni proaste? Cum poți să vii cu soluția să îngropi problema și să mai dai niște bani de la bugetul de stat? Înseamnă că cineva, în primul rând, trebuie să plătească.

Vreau de la acest Guvern să vină cu proiect de penalizare a acelor AM-uri și instituții centrale care trimit porcării, niște instrucțiuni aberante care sunt interpretabile în plan local și abia după ne punem întrebarea dacă e necesar să venim cu niște corecții...

 
     

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Vă rog să finalizați!

 
   

Doamna Victoria-Violeta Alexandru:

... de la bugetul de stat...

Prin urmare, este un caz clasic de îngropare a unei probleme pe care România înțelege să o ascundă sub preș și de tolerare a celor care greșesc, ...

 
     

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc.

 
   

Doamna Victoria-Violeta Alexandru:

...în detrimentul celor care sunt corecți, și au înțeles, și au făcut treaba cum se cuvine.

Deputații Forța Dreptei nu vor vota acest proiect de lege, atâta vreme cât așa gestionați lucrurile, și anume profund neserios, și chiar cu interese, aș spune. (Aplauze.)

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc.

Domnule Grosaru, vă rog.

Dar de ce ați părut așa surprins? Că ați apăsat.

 
   

Domnul Andi-Gabriel Grosaru:

Da.

În două cuvinte, lucrurile sunt în felul următor.

Este vorba despre răspunderea ministerială, este vorba despre întârzieri în aplicarea programelor operaționale, sunt proiecte de investiții care nu au fost demarate la momentul respectiv, conform exigențelor pentru implementarea lor.

Drept urmare, nu știu de ce noi trebuie să facem acest lucru, din nou să stăm, să facem corecții care intră sub incidența răspunderii ministeriale sau, într-un anumit caz, a răspunderii contractuale a celor care nu și-au îndeplinit obligațiile și tot noi să fim cei care să reparăm aceste lucruri care, cum spunea o colegă, intră sub incidența aspectelor penale.

Nu este fraier cine cere, este fraier cine dă!

Mulțumesc.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Am greșit! Era procedură de urgență și am dat cuvântul la doi deputați neafiliați.

Nefiind amendamente, proiectul de lege rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/2023 privind stabilirea unor măsuri în derularea Programului național de investiții Anghel Saligny; PL-x 362/2023) (rămas pentru votul final).  

19. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/2023 privind stabilirea unor măsuri în derularea Programului național de investiții "Anghel Saligny"; PL-x 362/2023; procedură de urgență.

Vă rog, inițiatorul, Guvernul României.

   

Domnul Aurel-Dragoș Drăghescu (subsecretar de stat, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației):

Mulțumesc, domnule președinte.

Dragoș Drăghescu, Ministerul Dezvoltării, subsecretar de stat.

Prezenta ordonanță are ca obiect de reglementare includerea în Programul național de investiți "Anghel Saligny" a Obiectivului de investiții "Regenerarea spațiilor publice din zona pasajului Unirii", prin realizarea lucrărilor de consolidare și reabilitarea planșeului de acoperire a râului Dâmbovița, în Piața Unirii, urmând a se finanța doar cheltuielile eligibile aferente Obiectivului "Planșeu peste râul Dâmbovița în Piața Unirii".

Propunem să susțineți adoptarea acestui proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Și eu vă mulțumesc.

Comisia pentru buget, Comisia pentru administrație publică, vă rog.

 
   

Domnul Romeo-Daniel Lungu:

Vă mulțumesc.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului au fost sesizate, prin adresa PL-x 362 din 30 mai 2023, spre dezbatere pe fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/2023 privind stabilirea unor măsuri în derularea Programului național de investiții "Anghel Saligny".

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în ședința din 24 mai 2023.

La dezbaterea proiectului s-au avut în vedere: avizul favorabil al Consiliului Legislativ, cu observații și propuneri însușite de inițiator; avizul favorabil al Comisiei pentru transporturi și infrastructură și avizul favorabil al Comisiei pentru industrii și servicii.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii celor două comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, să transmită plenului Camerei Deputaților prezentul raport comun, prin care se propune adoptarea proiectului de lege, în forma adoptată de Senat.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc.

Nefiind amendamente, proiectul de lege rămâne la votul final.

Îl rog pe domnul vicepreședinte Barna să vină la prezidiu.

Declar ședința închisă.

Urmează ședința consacrată întrebărilor și interpelărilor.

Vă mulțumesc.

Vă doresc o după-amiază plăcută!

 
  Prezentarea, pe scurt, a interpelărilor adresate membrilor Guvernului.  

După o scurtă pauză

     

(În continuare, lucrările ședinței au fost conduse de domnul deputat Ilie Dan Barna, vicepreședinte al Camerei Deputaților.)

 
   

Domnul Ilie Dan Barna:

Continuăm, a doua parte a ședinței noastre de astăzi, 12 februarie 2024, consacrată prezentării interpelărilor adresate membrilor Guvernului.

Voi da cuvântul colegilor deputați înscriși pe listă, pentru a prezenta o singură interpelare dintre cele depuse, timpul fiind de 3 minute, după cum bine știți.

Începem cu domnul Daniel-Gheorghe Rusu, neafiliat. Este prezent? Nu.

Doamna Oana Cambera? Nu.

Adrian Wiener, USR?

 
  Daniel-Florin Ghiță

Daniel-Florin Ghiță, PSD?

Vă rog.

Aveți cuvântul.

   

Domnul Daniel-Florin Ghiță:

Bună ziua!

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelare adresată domnului ministru al mediului, apelor și pădurilor, Mircea Fechet.

Obiectul - "Respectarea normelor de mediu la proiectarea și execuția parcului Dumitrana din orașul Măgurele și motivele nefinalizării și nerecepționării acestui obiectiv".

În orașul Măgurele din județul Ilfov a fost demarat în 2020 proiectul cu finanțare europeană denumit "Revitalizare oraș Măgurele prin înființare parc Dumitrana", în valoare totală de 20.519.335,26 lei, având ca beneficiar Primăria orașului Măgurele și ca executant Asocierea SC Ro-Verde Landscaping SRL, EM Prime SRL și Grafic Tends SRL.

Obiectivul proiectului este "Reconversia funcțională și reutilizarea unui teren degradat aflat în domeniul public al orașului Măgurele, localitatea Dumitrana, în suprafață de 60.923 m.p.".

Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis de Primăria orașului Măgurele în data de 30.04.2020, durata de execuție fiind de 17 luni, iar perioada de execuție între 11.05.2020 și 11.10.2021.

Proiectul nu a fost finalizat și nici recepționat până în prezent, deși termenul de finalizare era 11.10.2021, nici acum parcul nu este dat în folosință, fiind în stare de degradare, trecând deja doi ani și patru luni de la expirarea termenului de execuție. Cu toate acestea, de aproape doi ani, la anumite posturi de televiziune apar reclame plătite de Primăria orașului Măgurele prin care este promovat parcul ca fiind deschis, fiind difuzate filmări realizate din anumite unghiuri, când de fapt este închis, nefiind dat în folosință niciodată.

Parcul Dumitrana a fost demarat pe o suprafață de teren situată în gârla râului Argeș, care a fost în administrarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, în fapt o groapă de gunoi abandonată în care au fost aruncate de-a lungul timpului deșeuri rezultate din demolări de construcții efectuate după 1989, iar locuitorii din zonă au depozitat în acest loc resturi menajere.

După aprobarea proiectului de parc, au fost defrișați copăcei din locația respectivă, iar unii copăcei crescuți la întâmplare au fost acoperiți cu gunoaie rezultate în urma anvelopării cu fonduri europene a blocurilor din centrul orașului Măgurele. Aceste deșeuri au fost aduse controlat de firma care a executat lucrarea de anvelopare și au fost întinse cu buldozerul pentru a nivela terenul din zonă și pentru a ascunde gunoaiele deversate pe malul râului Argeș - betoane, cărămizi, saci cu alte deșeuri, animale moarte.

Localnici din zonă au adresat mai multe sesizări instituțiilor deconcentrate din subordinea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, dar nu au primit niciun răspuns până în prezent.

Pentru considerentele expuse, vă solicit să dispuneți Corpului de control din subordinea dumneavoastră să efectueze o verificare urgentă și temeinică la obiectivul "Parcul Dumitrana din orașul Măgurele" și să-mi comunicați constatările realizate și măsurile dispuse, inclusiv sancțiunile aplicate, urmând să-mi precizați dacă au fost respectate normele legale de mediu la proiectarea și execuția acestui proiect, precum și motivele pentru care nu a fost finalizat, recepționat și deschis parcul în cauză până în prezent.

Solicit răspuns scris și oral.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Ilie Dan Barna:

Mulțumesc.

Mergem mai departe.

 
  Brian Cristian

Domnul Brian Cristian, USR.

   

Domnul Brian Cristian:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Nu voi susține interpelarea, pentru că am transformat-o în întrebare și am trimis-o săptămâna trecută, dar vreau doar să menționez că președintele de ședință de săptămâna trecută, domnul vicepreședinte al Camerei, Alfred Simonis, a închis abuziv ședința.

Practic, s-a dat un vot în Biroul permanent, s-a stabilit un program de lucru, iar dumnealui, cu de la sine putere, cum a avut el chef, ne-a trimis acasă, pentru că dumnealui nu a avut chef de lucru.

Așa ceva nu se face.

O să vă rog frumos, la următoarea ședință de Birou permanent, să-i transmiteți indignarea colegilor. Și lucrurile nu se opresc în loc când dumnealui are chef.

Pe cale de consecință, această interpelare am transformat-o în întrebare. A fost trimisă deja către minister. Se referă la dezvoltarea urbanistică haotică din România.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ilie Dan Barna:

Mulțumesc, domnule deputat.

Doamna Alexandra Huțu, PSD? Este? Nu.

Domnul Dan Șlincu, PSD?

Adrian Alda, PSD?

Raisa Enachi, Grupul AUR?

Lucian-Florin Pușcașu, Grupul AUR?

Daniel-Sorin Gheba?

Dorel-Gheorghe Acatrinei? Nu.

 
  Nicolae-Miroslav Petrețchi

Minorități, Nicolae-Miroslav Petrețchi?

Vă rog.

Vă rog, domnule deputat.

   

Domnul Nicolae-Miroslav Petrețchi:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelare adresată doamnei Ligia Deca, ministrul educației.

Obiectul interpelării - "Prioritizarea aplicării Programului național «Masă sănătoasă» în unitățile de învățământ din zonele defavorizate sau rurale".

Stimată doamnă ministru,

România susține principiul egalității de șanse în educație, indiferent de caracteristicile individuale. În acest sens, țara noastră ia măsuri pentru a îmbunătăți performanța educațională în rândul tuturor copiilor.

Programul național "Masă sănătoasă", instituit la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar și derulat pe perioada desfășurării cursurilor școlare din anul 2024, vine în beneficiul preșcolarilor și elevilor. Scopul acestui program implementat la nivel național reprezintă un sprijin privind participarea la educație a tuturor copiilor prin oferirea unei alimentații sănătoase care să susțină procesul de învățare, prin crearea motivației pentru studiu, menținerea echilibrului socioemoțional, astfel contribuind la consolidarea stării de bine a elevului.

Potrivit Hotărârii de Guvern, programul constă în acordarea zilnică, gratuit, a unui suport alimentar constând într-o masă caldă sau, după caz, într-un pachet alimentar, în cazul în care masa caldă nu poate fi asigurată, în limita unei valori zilnice de 15 lei/beneficiar. Selecția școlilor și grădinițelor se face de inspectoratele școlare județene, iar finanțarea programului este asigurată de la bugetul de stat.

Acest program de tip sprijin educațional reprezintă o modalitate de acordare a unui sprijin necesar în procesul educațional, acordat elevilor proveniți din zone defavorizate, izolate sau chiar vulnerabile.

Mulți dintre copii nu au parte nici măcar de o masă caldă, iar prezența acestui program în școli îi încurajează să nu abandoneze studiile și să aibă o șansă în plus în viață. Consider că "Masă sănătoasă" este o măsură de succes în prevenirea părăsirii timpurii a școlii, însă, cu toate acestea, uitându-ne pe lista școlilor care beneficiază de masă caldă, nu le regăsim fix pe acelea care au cea mai mare nevoie de ea. Accesul la educație al copiilor din zone defavorizate, în special din mediul rural, este facilitat de suportul alimentar oferit de Guvern, dar, din păcate, acesta nu este implementat chiar acolo unde este cea mai mare nevoie.

Un astfel de exemplu îl regăsim în comuna Poienile de Sub Munte, județul Maramureș, unde mulți elevi se deplasează chiar și 7 kilometri pentru a participa la cursuri, iar mulți dintre aceștia nu-și permit nici măcar un pachețel cu mâncare, însă, cu toate acestea, unitățile școlare din localitate nu se află pe lista beneficiarilor acestui program.

Având în vedere cele menționate mai sus, accentuând importanța și necesitatea acestui program extrem de așteptat de părinți și elevi deopotrivă, vă rog, stimată doamnă ministru, să îmi comunicați ce măsuri veți întreprinde pentru a implementa Programul "Masă sănătoasă", cu precădere în zonele în care comunitatea are cea mai mare nevoie.

În conformitate cu prevederile Regulamentului Camerei Deputaților, vă rog să dispuneți ca răspunsul să-mi fie comunicat atât oral, cât și în scris.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Ilie Dan Barna:

Mulțumesc, domnule Petrețchi.

De la USR, o singură interpelare - Radu Ciornei, Adrian Giurgiu, Diana Buzoianu, Brian Cristian și Eugen Terente. Văd că nu e niciun coleg.

 
  Andrei Daniel Gheorghe

Mergem mai departe, la Grupul PNL. Domnul Andrei Daniel Gheorghe?

   

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea mea se adresează domnului ministru al transporturilor și infrastructurii, Sorin Mihai Grindeanu, iar obiectul său îl reprezintă "Realizarea obiectivului privind amplasarea pasarelelor pietonale pe Drumul Național de Centură al Bucureștiului, tronsonul Otopeni - Odăile - Mogoșoaia".

Domnule ministru,

Pasarelele pietonale reprezintă o necesitate pentru garantarea siguranței cetățenilor. Amplasarea unor pasarele pietonale pe DNCB, Centura Municipiului București, tronsonul Otopeni-Mogoșoaia, la nivelul localității Odăile, este imperios necesară, ținând cont de numărul mare de accidente din ultima perioadă. Din 2017 și până astăzi, prin interpelările cu nr. 36B din 21.02.2017, nr. 2180B din 19.02.2019, nr. 3483 din 28.02.2022 și nr. 1515 din 24.10.2023 am semnalat în mod frecvent utilitatea unor astfel de pasarele în zona menționată anterior, dar faptele concrete întârzie să apară. Ținând cont de avizul favorabil ce a fost dat pentru începerea lucrărilor, conform răspunsului cu numărul de înregistrare 3483 din 28 februarie 2022, aș dori să vă întreb - când vor începe efectiv acestea?

De asemenea, din ultimul răspuns pe care l-am primit, referitor la Interpelarea nr. 1515 din 24.10.2023, nu pot înțelege decât tergiversarea începerii acestor lucrări pentru zona Odăile.

Este inacceptabil să se mai întârzie începerea lucrărilor în zona menționată. Cetățenii din aceste localități, precum și cei care tranzitează zona au dreptul de a se simți în siguranță, drept care li se încalcă vizibil prin lipsa unei astfel de pasarele, soluție care ar reglementa atât traficul în zonă și ar permite siguranța cetățenilor de pe tronsonul Otopeni-Mogoșoaia, la nivelul localității Odăile, având impact benefic deopotrivă pentru județul Ilfov și Municipiul București.

Domnule ministru, cer de urgență să luați atitudine față de acest demers, care este tergiversat de ani de zile cu bună știință, urgentând lucrările necesare pentru construirea unor pasarele sau a unor poduri pietonale, la nivelul localității Odăile, Centura Municipiului București, tronsonul Otopeni-Mogoșoaia.

Solicit răspuns verbal și scris.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
   

Domnul Ilie Dan Barna:

Mergem mai departe, la Grupul PSD. Domnul Florin-Silviu Hurduzeu? Nu este.

USR, Andrei Miftode? Adrian Giurgiu?

Cătălin Stângă, de la Grupul PNL? Nu.

 
  Mircia Chelaru

Mircia Chelaru, Grupul AUR?

Vă rog.

   

Domnul Mircia Chelaru:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelarea - prima - și mulțumesc pentru amabilitatea dumneavoastră - este către ministrul apărării naționale, domnul Angel Tîlvăr, și obiectul interpelării este și dezvoltarea însăși prin întrebarea pe care o pun, astfel:

Câți etnici români sunt mobilizați și încadrați în unitățile Armatei Ucrainene, și câți dintre aceștia și-au pierdut viața până în prezent?;

Care este statutul Grupului de luptă al vorbitorilor de limbă română în Ucraina, denumit "Romanian Battle Group «Getica»", și dacă are în componență cetățeni români?

Solicit răspuns scris și oral.

Cu aleasă considerație, subsemnatul, Mircia Chelaru, deputat de Argeș.

Îmi permiteți?

 
   

Domnul Ilie Dan Barna:

Vă rog.

 
   

Domnul Mircia Chelaru:

Interpelarea a doua este către doamna Alina Gorghiu.

Obiectul - elaborarea unui răspuns calificat care să menționeze actul de intenție a Ministerului Justiției referitor la angajații din Serviciul de Probațiune.

Cu toate că, în corespondența purtată, ați trimis răspunsurile pe care le-am solicitat, în interiorul acestora s-au strecurat unele inadvertențe, fapt pentru care vă solicit în direct să ne spuneți, scris și oral:

- Câte hotărâri judecătorești pronunțate de instanțele din țară cu privire la diferențe de natură salarială pentru angajații din Direcția Națională de Protecție au fost puse în aplicare și care este stadiul și situația persoanelor din Serviciul de Probațiune aflate actual în greva foamei?

Mircia Chelaru, deputat de Argeș.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Ilie Dan Barna:

Mergem mai departe.

Diana-Anda Buzoianu, Grupul USR?

Și Vicențiu Grădinaru, Grupul AUR? Nu.

Mai este vreun coleg în sală care a revenit și dorește să susțină interpelare? Nu.

Mulțumesc.

Declar ședința închisă.

O seară bună tuturor!

 
     

Ședința s-a încheiat la ora 17.18.

 
       

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 18 iunie 2024, 19:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro