Bogdan-Iulian Huțucă
Bogdan-Iulian Huțucă
Ședința Camerei Deputaților din 26 martie 2024
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.52/19-04-2024

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-06-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 26-03-2024 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 26 martie 2024

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Bogdan-Iulian Huțucă

  Declarații politice și intervenții ale deputaților: Bogdan-Iulian Huțucă - declarație politică având titlul Sistemul RO e-Factura este implementat într-un dialog constant cu mediul de afaceri;

Domnul Bogdan-Iulian Huțucă:

"Sistemul RO e-Factura este implementat într-un dialog constant cu mediul de afaceri"

La începutul lunii octombrie 2021, prin ordonanță de urgență a Guvernului, s-au instituit normele pentru administrarea, funcționarea și implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România, o măsură necesară de foarte mult timp, având în vedere necesitatea instituirii unor reguli cu privire la facturarea electronică, cu rol determinant în stabilitatea și eficiența legislativă națională, inclusiv prin înlăturarea unor insuficiențe legislative care nu permit aplicarea prevederilor Directivei 2014/55/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 privind facturarea electronică în domeniul achizițiilor publice, precum și faptul că reglementarea sistemului național privind factura electronică în România reprezintă un obiectiv strategic.

Deși acest nou sistem este extrem de benefic tuturor actorilor implicați, el a dat, pe bună dreptate, multe bătăi de cap celor care trebuie să-l folosească. De aceea, Ministerul Finanțelor, condus de PNL, a organizat mai multe sesiuni de instruire și a creat mai multe materiale care să explice, într-un mod ușor, tot procesul pe care îl implică utilizarea sistemului e-Factura. Pentru că nu au fost clarificate încă toate aspectele, și pentru că ideea acestui sistem este să facă viața mai ușoară antreprenorilor, fiind creat pentru ei, nu împotriva lor, ministrul finanțelor a extins perioada fără amenzi până la 1 iunie. Această decizie dă dovadă că ministrul finanțelor este flexibil și receptiv la opiniile primite de la antreprenori, amânarea datei de la care se aplică amenzi fiind solicitată de mediul de afaceri pentru a permite persoanelor impozabile să își continue adaptarea procedurilor/sistemelor pentru transmiterea facturilor.

Implementarea e-Factura vizează un interes public concret, acela de asigurare a funcționării unui serviciu public esențial pentru mediul de afaceri. Mai mult, contextul european privind strategia în domeniul digitalizării și politicilor fiscale, precum și prevederile directivelor în domeniu, a căror nerespectare de către România ar putea duce la inițierea unor proceduri de infringement și condamnarea pecuniară a statului, ne obligă la o implementare cât mai rapidă și corectă a acestui sistem, iar PNL se va asigura că acest obiectiv va fi îndeplinit într-un strâns parteneriat cu antreprenorii români.

      ................................................
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 8/2024 pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență (PL-x 80/2024) (rămas pentru votul final).  

Domnul Bogdan-Iulian Huțucă:

Mulțumesc, domnule președinte.

Raport asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 8/2024 pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 124/2021, în scopul stabilirii cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, în conformitate cu prevederile Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării planului de redresare și reziliență al României, modificată prin Decizia de punere în aplicare a Consiliului din 11 decembrie 2023.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, deputații au hotărât, în ședința din 19 martie 2024, cu unanimitatea voturilor exprimate, să transmită plenului Camerei Deputaților prezentul raport prin care propune adoptarea proiectului de lege cu amendamentele admise prezentate în anexă.

Vă mulțumesc.

       

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 24 iunie 2024, 6:41
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro