Plen
Ședința Camerei Deputaților din 7 mai 2024
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.71/30-05-2024

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-07-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2024 > 07-05-2024 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 7 mai 2024

9. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 35/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative privind domeniul străinilor și azilului în România (PL-x 416/2023) (rămas pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 416/2023

 

Domnul Alfred-Robert Simonis:

  ................................................

16. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 35/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative privind domeniul străinilor și azilului în România; PL-x 416/2023.

Din partea Guvernului?

Procedură de urgență.

Vă rog.

Domnul Gheorghe Sorescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 35/2023 conține prevederi referitoare la modificarea și completarea Legii nr. 122/2006 și a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002, prin care se permite emiterea de către Inspectoratul General pentru Emigrări a deciziilor de returnare la momentul rămânerii definitive a deciziei de respingere a cererii de azil sau de la data încetării protecției internaționale sau a protecției temporare.

De asemenea, pentru a sprijini polițiștii de imigrări în activitatea de procesare a cererilor de protecție internațională, se propune completarea Legii nr. 122/2006, astfel încât să fie permisă implicarea experților Agenției Uniunii Europene pentru Azil în primirea cererilor de azil și analizarea dosarelor.

Vă rugăm să adoptați proiectul de lege, în forma propusă de comisiile de specialitate ale Camerei Deputaților.

Mulțumesc.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Mulțumim.

Pentru prezentarea raportului, Comisia juridică.

Vă rog, doamnă președinte.

Doamna Laura-Cătălina Vicol-Ciorbă:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională au fost sesizate, spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege privind aprobarea O.U.G. nr. 35/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative privind domeniul străinilor și azilului în România.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare instituirea unor măsuri necesare gestionării migrației ilegale și reducerii mișcărilor migraționiste secundare, precum și alinierea cadrului normativ național privind domeniul străinilor și azilului în România la reglementările europene.

În urma dezbaterilor, membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități și membrii Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională au hotărât, cu unanimitate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților adoptarea acestui proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Dezbateri generale, domnul deputat Alin Coleșa.

Domnul Ilie-Alin Coleșa:

Mulțumesc.

Deci avem un proiect de lege care aprobă Ordonanța de urgență privind domeniul străinilor și azilului în România.

Ce presupune? Se acordă străinilor dreptul de a fi trimiși și a rămâne pe teritoriul României până la finalizarea procedurii de azil. Înseamnă ani de zile, poate mulți, România plătește și va plăti. Apoi experții Agenției Uniunii Europene pentru Azil vor avea dreptul de a se implica în primirea cererilor de azil, de analiză și emitere a concluziilor de a rămâne sau nu acel emigrant ilegal în România.

Chiar un dosar finalizat cu respingerea dreptului de azil, înseamnă, în general, de facto, rămânerea emigrantului ilegal în Uniunea Europeană, în cazul de față în România.

Remarc că Guvernul României, de obicei extrem de întârziat și defazat în aplicarea reglementărilor europene bune, dovedește, în cazul de față, că este foarte proactiv și înaintea reglementărilor europene, atunci când este vorba de drepturile emigranților și azilanților ilegali.

Acest proiect legislativ pune parțial în practică pactul privind migrația, unul extrem de criticat, de neacceptat pentru România, și nevotat de patrioții prezenți în încă prezentul Parlament European: Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia.

Ce presupune acest pact? Cote de imigranți ilegali, alocate fiecărei țări, în special celor din est, adică și României, și amendarea acelor țări care nu vor să primească acești emigranți ilegali, cu 20.000 de euro per emigrant.

Suntem împotriva acestor cote. Remarcăm o ușă larg deschisă emigranților ilegali și una deschisă plecării românilor, prin crearea unui climat insuportabil în țară.

Închei, cu câteva date statistice. În 1912, la o populație de 12 milioane de locuitori, România avea peste 500.000 de născuți vii, în fiecare an.

În 2022, la o populație de peste 19 milioane, avem 180.000. Asta înseamnă o populație extrem de îmbătrânită.

În 2022 România a primit peste 200.000 de emigranți legali, fără cei ilegali, iar în 2023 aproape 300.000.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Vă mulțumim, domnule Coleșa.

Domnul Viorel Salan.

Domnul Viorel Salan:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Și de data aceasta vorbim pe proiectul de lege.

Vreau să vă spun că acest act normativ reprezintă o inițiativă absolut necesară a Ministerului Afacerilor Interne, în scopul alinierii cadrului normativ național la normele europene relevante, în concordanță cu obiectivul nr. 1.

Este avută în vedere, în primul rând, optimizarea instituțiilor componente ale Ministerului Afacerilor Interne, pentru a răspunde nevoilor cetățenilor, dar și societății românești, într-o manieră cât se poate de coerentă, guvernată de principii solide și responsabile.

De asemenea, măsurile care se propun prin acest proiect de act normativ vizează alinierea legislației naționale la elementele conținute de reglementările europene, recomandările Curții Europene și jurisprudenței Curții de Justiție a Uniunii Europene, relevante în domeniul returnării străinilor.

Acestea sunt armonizate cu concluziile reuniunii extraordinare a Consiliului European ce a avut loc în data de 9 februarie 2023.

De asemenea, au ca referință Planul de acțiune al Uniunii Europene pentru Balcanii de Vest, al Comisiei Europene, din data de 5 decembrie 2022.

Pentru aceste aspecte, Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat va vota în favoarea adoptării proiectului de lege.

Vă mulțumesc.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Vă mulțumesc.

Nefiind amendamente, proiectul de lege rămâne la votul final.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 24 iulie 2024, 3:32
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro