Domnul Nicolae Roman: "Puterea noastră ca români - «Industria națională de apărare»" Până în 1990, România și fosta URSS erau singurele țări membre ale Tratatului de la Varșovia care fabricau transportatoare blindate pe roți. De la înființare, în 1969, și până în 2007, Uzina Automecanica Moreni, județul Dâmbovița, a produs 13.000 unități de transportatoare blindate pe roți tip 4x4, 6x6, 8x8, dar între 1990 și 2006 aceasta a produs doar sub 100 unități din blindatele SAUR 1 și ZIMBRUL. Proiectul SAUR II reprezintă șansa revitalizări acestei uzine. La 14 iunie 2017 a fost creată între Automecanica Moreni și Rheinmetal Germania o societate mixtă româno-germană - Romanian Military Vehicle Systems - cu obiectivul principal al producerii de blindate pe roți. Această asociere nu a funcționat, o parte din vină aparținând și Ministerului Apărării Naționale, după cum afirmă ambele părți implicate. În prezent, Ministerul Apărării Naționale încearcă să acopere deficitul de tehnică de luptă blindată prin importuri, ceea ce reprezintă un efort bugetar consistent. Indiferent de alianța din care face parte, în cazul unui conflict, înlocuirea sau repararea tehnicii de luptă avariate se va realiza pe baza unor contracte cu consum mare de timp și de resurse pentru extragerea din linia frontului. Lipsa unor facilități tehnice adecvate reparării sau înlocuirii cu blindate de fabricație autohtonă, la nivel național, va îngreuna acest proces, care se va reflecta în obținerea succesului pe câmpului de luptă. O țară suverană, cu niște conducători responsabili pe timp de pace, produce tehnică militară ce ar aduce numeroase avantaje economico-financiare României, inclusiv partenerilor din NATO. Partidul Români pentru România își propune ca, ajuns la guvernare, să revitalizeze cât mai multe ramuri ale industriei naționale de apărare.
|