Pétitions et audiences
Presa
- Comunicate de presă
- Precizări și drepturi la replică
- Acreditarea jurnaliștilor la Camera Deputaților
- Alte documente pentru informarea jurnaliștilor acreditați
- Decizii BP privind acreditare presei pe durata stării de urgență/stării de alertă
- Galerie foto
- Sinteza săptămănală a activității Camerei Deputaților
Societatea civilă
Centrul educațional
Direcția comunicare și relații publice
Sunteți aici: | Prima pagină > Relatii publice > Presa > Dreptul de petiționare |
Dreptul de petiționare
Art. 51 din Constituția României
„Prin petiție se înțelege cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poștă electronică, pe care un cetățean sau o organizație legal constituită o poate adresa autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor și ale celorlalte organe centrale, companiilor și societăților naționale, societăților comerciale de interes județean și local, precum și regiilor autonome”.
Art. 2 din O.G nr.27/2002
Petițiile se pot depune personal la Registratura Camerei Deputaților, pot fi transmise prin poștă la adresa București, str. Izvor, nr. 2-4, sector 5, prin fax la nr. 021 414 1469, în format electronic la adresa srp@cdep.ro sau accesând direct #eCdep
ATENȚIE!
Potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr.27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, aprobată cu modificări și completări de Legea nr.233/2002, petițiile anonime, cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiționarului, petițiile ilizibile și cele cu conținut incoerent sau obscen, nu se iau in considerare si se clasează.
„ În cazul în care un petiționar adresează aceleiași autorități sau instituții publice mai multe petiții, sesizând aceeași problemă, acestea se vor conexa, petentul urmând să primească un singur răspuns care trebuie să facă referire la toate petițiile primite.
(2) Dacă după trimiterea răspunsului se primește o nouă petiție de la același petiționar ori de la o autoritate sau instituție publică greșit sesizată, cu același conținut, aceasta se clasează, la numărul inițial făcându-se mențiune despre faptul că s-a răspuns."
Art. 10 din O.G nr. 27/2002